Circuitmotor kopen in Engeland

Als de binnenkant mag worden aangepast gaan daar volledig instelbare cartridges in voor heeeel veel geld ;)
Die Engelse fabrikanten van vering maken daar erg mooie spulletjes voor
 
De fiets an sich is zeker niet spannend. Het gaat om een tweede generatie sv650. De motor is echter opgebouwd volgens de Engelse minitwin regelementen die overeenkomen met de Belgische Stocktwin 650 regelementen. Die laatste is nou net de klasse waarin ik uit wil komen aanstaand seizoen. Kort houdt het in: Frame, wielen, blok en voorvork standaard.Rest mag circuit klaar gemaakt zijn. Hier zou je eerst een strakke SV moeten vinden en dan gaan verbouwen. Dan ben je het dubbele kwijt van de prijs die ze vragen in Engeland. Om nog maar te zwijgen van de tijd die in er in gaat zitten

Nu ik toch bezig ben: Generatie 2 SV 650 te koop gevraagd. Graag helemaal klaar voor de racerij
nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...:+
2.jpg
 
nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...:+
2.jpg
Erg leuke fietsen :t Maar blokken zijn tikkende tijdbommen zo onbetrouwbaar, hoor ik altijd.
Maar verder erg mooi rijwielgedeelte. Alleen deze WP voorvorken, zijn absoluut niet geschikt voor race gebruik.
 
In de winter ?
Daarbij zijn die Engelsen ook niet totaal krankjorum.Oh mag ik dan even je inschrijving zien op je naam ?
Ik haalde 2 R6'jes op in Engeland bij een bekende Engelse circuitdag organisator op 9 januari (aantal jaar geleden).
Reed die kant op door de sneeuw. De eigenaar vertelde dat zie die dag (en dat weekend) 2 evenementen hadden. 1 op Croft en 1 op Anglesey.
Engelsen rijden altijd en zijn wat dat betreft de 'closest thing near to krankjorum' dat je kunt vinden.
 
nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...:+
2.jpg
De fiets moet door de importeur zijn gehomologeerd als een 650cc machine. Meer mag dus niet en minder ook niet.
 
Ik zie aardig wat reacties van mensen die zich afvragen wat er zo bijzonder kan zijn aan een fiets om hem helemaal uit Engeland te halen. Dit wil ik wel even toelichten

Je koopt daar een SV met race achterschokdemper, race uitlaat, race kabelboom, voetsteunen, clip-ons, andere schijven, binnenwerk voorvork klaargemaakt, blokbescherming, polyester kuipwerk, stalen remleidingen, grotere rempomp en een extra set wielen met regenbanden voor rond 2500 euro omgerekend. Als ik hier een straatfiets moet kopen en zelf op moet bouwen zoals mijn huidige racer, dan ben ik veel meer geld kwijt en sta ik de hele winter in de schuur te prutsen
 
:t leuk. Maar als Frame, wielen, blok en voorvork standaard moeten blijven, blijft er niet heel veel meer over om te veranderen.
Is het niet zo dat je andere wielen, voorvork end mag gebruiken van andere Suzuki typen? Een nette SV gen 2 is hier misschien relatief duur idd.
Maar is een Gladius geen optie? Een stalen buizenframe zou mijn voorkeur hebben. Die dingen van James Holland vindt ik ook erg fraai.
Niemand rijdt met een Gladius. Ze zijn te zwaar denk ik.
 
Hangt misschien af van welk blok erin past.... 🤷‍♂️ er zitten wel wat minieme verschillen in koppen en carters
 
Ik zie aardig wat reacties van mensen die zich afvragen wat er zo bijzonder kan zijn aan een fiets om hem helemaal uit Engeland te halen. Dit wil ik wel even toelichten

Je koopt daar een SV met race achterschokdemper, race uitlaat, race kabelboom, voetsteunen, clip-ons, andere schijven, binnenwerk voorvork klaargemaakt, blokbescherming, polyester kuipwerk, stalen remleidingen, grotere rempomp en een extra set wielen met regenbanden voor rond 2500 euro omgerekend. Als ik hier een straatfiets moet kopen en zelf op moet bouwen zoals mijn huidige racer, dan ben ik veel meer geld kwijt en sta ik de hele winter in de schuur te prutsen
Helder!

Bedankt voor je uitleg en klinkt inderdaad als een logische investering.
Ik hoop dat het je gaat lukken
 
Ik haalde 2 R6'jes op in Engeland bij een bekende Engelse circuitdag organisator op 9 januari (aantal jaar geleden).
Reed die kant op door de sneeuw. De eigenaar vertelde dat zie die dag (en dat weekend) 2 evenementen hadden. 1 op Croft en 1 op Anglesey.
Engelsen rijden altijd en zijn wat dat betreft de 'closest thing near to krankjorum' dat je kunt vinden.

Nu is de Brexit een feit geworden . EU en the UK hebben belasting geld nodig.

Daarbij begrijp ik ook het eeuwige goedkoop gezeur en prijs geleuter ook niet echt ? Men wil pertinent een goedkopere bomvolle circuitmotor kopen uit the UK maar zijn niet bereidt om de invoerkosten te betalen ? Koop dan gewoon een circuitmotor in Duitsland Nederland of de EU?
 
Hangt misschien af van welk blok erin past.... 🤷‍♂️ er zitten wel wat minieme verschillen in koppen en carters
James Holland gebruikt vnl SV650 blokken in de Gladius frames. 44teeth heeft een paar filmpjes van oa Al Faggan die op Man rijdt met zo'n Gladius SV650 en daar hebben ze tig blokken bij hun. Zwaar getunde blokjes op basis van SV onderdelen.
Bij Suzuki zijn meestal heel veel onderdelen onder verschillende typen zo uit te wisselen zelfs bouwjaren.

In een van de filmpjes gaan ze samen met James Holland bij zo'n Gladius frame / SV 650 Supertwin kijken. En dan zit er een hele mooie aluminium achterbrug in van een GSXR 750 uit '92-'93. Faggan vraagt waarom uitgerekend deze als vervanging voor het stalen standaard exemplaar? James: "Well it fits"..... :+
En een van de redenen om een stalen frame te gebruiken was omdat je daar makkelijker dingen kunt afslijpen zonder de sterkte van de constructie te beinvloeden. En omdat het makkelijker is om bevestigingen voor een race kuip aan te lassen.
En een Gladius heeft al een grotere tank inhoud wat je nodig hebt op Man, maar ook kun je de tank makkelijker "opblazen"._O- Want dat is letterlijk wat ze doen. Tennisbal in de tank in de vulopening, persluchtslang door de tennisbal, en langzaam de tank laten uitzetten. :+
 
Ik zie aardig wat reacties van mensen die zich afvragen wat er zo bijzonder kan zijn aan een fiets om hem helemaal uit Engeland te halen. Dit wil ik wel even toelichten

Je koopt daar een SV met race achterschokdemper, race uitlaat, race kabelboom, voetsteunen, clip-ons, andere schijven, binnenwerk voorvork klaargemaakt, blokbescherming, polyester kuipwerk, stalen remleidingen, grotere rempomp en een extra set wielen met regenbanden voor rond 2500 euro omgerekend. Als ik hier een straatfiets moet kopen en zelf op moet bouwen zoals mijn huidige racer, dan ben ik veel meer geld kwijt en sta ik de hele winter in de schuur te prutsen
Hmm dit alles voor 2500,- heb je helemaal gelijk. Ff shoppen bij Manxton (vering kit die hoogst waarschijnlijk in die SV zit) en je bent al 600,- 700,- euro verder.
 
James Holland gebruikt vnl SV650 blokken in de Gladius frames. 44teeth heeft een paar filmpjes van oa Al Faggan die op Man rijdt met zo'n Gladius SV650 en daar hebben ze tig blokken bij hun. Zwaar getunde blokjes op basis van SV onderdelen.
Bij Suzuki zijn meestal heel veel onderdelen onder verschillende typen zo uit te wisselen zelfs bouwjaren.

In een van de filmpjes gaan ze samen met James Holland bij zo'n Gladius frame / SV 650 Supertwin kijken. En dan zit er een hele mooie aluminium achterbrug in van een GSXR 750 uit '92-'93. Faggan vraagt waarom uitgerekend deze als vervanging voor het stalen standaard exemplaar? James: "Well it fits"..... :+
En een van de redenen om een stalen frame te gebruiken was omdat je daar makkelijker dingen kunt afslijpen zonder de sterkte van de constructie te beinvloeden. En omdat het makkelijker is om bevestigingen voor een race kuip aan te lassen.
En een Gladius heeft al een grotere tank inhoud wat je nodig hebt op Man, maar ook kun je de tank makkelijker "opblazen"._O- Want dat is letterlijk wat ze doen. Tennisbal in de tank in de vulopening, persluchtslang door de tennisbal, en langzaam de tank laten uitzetten. :+
Precies, dat is racen op z'n engels als je het mij vraagt. Als het losgaat op Man is zo'n blok heel duur. De twin klasse was ooit bedoeld om de kosten te drukken _O- Jammerdepammer. Er komt 100PK en wellicht een pietsie meer uit zo'n blok. Best bijzonder met zo'n relatief lange slag. Blijven wel fijne blokjes.
 
Precies, dat is racen op z'n engels als je het mij vraagt. Als het losgaat op Man is zo'n blok heel duur. De twin klasse was ooit bedoeld om de kosten te drukken _O- Jammerdepammer. Er komt 100PK en wellicht een pietsie meer uit zo'n blok. Best bijzonder met zo'n relatief lange slag. Blijven wel fijne blokjes.
:t Yup, dat klopt wel. Zelfs in het nationale kampioenschap van de Mini/supertwins rijden ze daar in de UK met "Billet"krukassen en zelf ontworpen snelle nokkenassen. En idd zonder 100 pk kun je het wel vergeten. Daar was die "hobby"klasse nooit voor bedoelt, maar de "racecultuur" in Engeland is er nu eenmaal.
Maar het mooie is dus wel dat iedere coureur daar gewaardeerd wordt. Ook al rij je achteraan, in jou plaatselijke Pub vinden ze je een held alleen al omdat je iedere x weer aan de startstreep verschijnt.
Heel vaak zie je mensen in bladen of op een website met een actie foto en dan staat er bij: "humtiedumbtie with the beautyfull Honda/Suzuki....." En dan ga je in de uitslagen lijst kijken en dan was het iemand op plaats 20 :? :) Maar blijkbaar verdiende die toch eens aandacht met zijn motor waar hij praktisch kansloos mee is.
Bij de klassieke evenementen is dat helemaal mooi, iemand die op een ronde wordt gezet wordt ook uitgebreid genoemd waar hij vandaan komt enz. Maar vooral dat hij/zij op een "beautyfull machine" zit._O-

Ik was een x op Silverstone als monteur van een Nederlandse jongen die met zijn Moto2 fiets in de BSB supersport mee reed. En idd dat was moeizaam. Nagenoeg achteraan en ver buiten de punten. Maar ik kan me herinneren dat we 4x met 3 man als team op staatsieportret moesten._O- Motor weer uit de tent, coureur in het midden met zn duim omhoog en wij twee monteurs er achter ook lachend in de zoveelste camera kijken. Dat was ik echt niet gewend van Nederland, zelfs niet van het ONK jaren geleden.
Racen in Engeland is een enorme beleving, en het hoort daar allemaal zo te zijn.:Y
 
Ik heb voor de brexit meerdere motoren uit de UK gehaald.
De koffer moest altijd open,maar er is door de Engelsen nooit iets gevraagd over de motoren,buiten de melding "nice bike",terwijl daar Engelse kentekenplaten op hingen.
De Fransen keken ook nooit ergens naar.
Als je rechtstreeks naar NL gaat mogelijk wel,alhoewel ik dit jaar in Rotterdam ook amper controles heb gezien.
Ik was wel met de motor,maar buiten paspoort controle heb ik ook bij wagens amper gezien dat er koffers open moesten bij aankomst uit de UK.
Er worden waarschijnlijk maar heel weinig motoren ingevoerd zonder kenteken,dat ze daar speciaal naar gaan zoeken.
Ik zou wel zeker een verkoopsovereenkomst maken met de verkoper van de motor,zodat je altijd kan bewijzen dat je hem betaald hebt.
 
Dit is wel waar. De ‘Koninklijke weg’ is via afdracht van BTW en invoerrechten, dus aanschafprijs + 21% BTW + max 4,5% invoerrechten over het geheel.
En dat geldt dan voor formele import naar Nederland. Bij gebruik van de tunnel zul je ook voorzieningen moeten treffen voor transport van goederen vanuit een niet EU land via 2 EU landen naar de eindbestemming. (Het al genoemde carnet)
Dus bij een aanschafprijs van zeg £3.500 ben je in Euro’s zo’n € 3.950 kwijt. Voeg invoerrechten en BTW toe dan zit je net boven de €5.000. Voor een carnet ben je €150 kwijt.

Dus nu kun je kiezen. ;)
gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.
Je gaat naar UK met een lege bak en plots keer je terug met een lading, gaan ze geheid naar vragen, heb je een aankoopfactuur van in de UK zul idd bovenstaande procedure moeten betalen. heb voor en na de brexit motoren uit de UK gehaald.
Heb ze na de brexit laten vervoeren, invoice documenten opgesteld en de juiste EORI codes enz zo kan je zelf de waarde bepalen van de goederen en bijgevolg ook de kosten bij importatie, ik zou het nietmeer doen, de totale import kostte me nog eens 1000 euro.
Jammer, zijn best wel leuke motoren in de UK maar met de import tax wordt het ongeveer gelijk aan wat je hier in de UK vindt
 
gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.
Je gaat naar UK met een lege bak en plots keer je terug met een lading, gaan ze geheid naar vragen, heb je een aankoopfactuur van in de UK zul idd bovenstaande procedure moeten betalen. heb voor en na de brexit motoren uit de UK gehaald.
Heb ze na de brexit laten vervoeren, invoice documenten opgesteld en de juiste EORI codes enz zo kan je zelf de waarde bepalen van de goederen en bijgevolg ook de kosten bij importatie, ik zou het nietmeer doen, de totale import kostte me nog eens 1000 euro.
Jammer, zijn best wel leuke motoren in de UK maar met de import tax wordt het ongeveer gelijk aan wat je hier in de UK vindt
Het vervoer door een bedrijf laten doen is uiteraard wel de manier om het duur te maken.
Die doen natuurlijk ook alles via de regeltjes,en laten je ook nog betalen voor elk document.
Voor een wegmotor doe ik het ook niet meer,of het moest iets heel speciaals of extreem goedkoop zijn.
Maar voor een circuitmotor zou ik het toch durven riskeren,zeker als je via Frankrijk gaat.
Ik hoop dat TS ons op de hoogte houdt van zijn beslissing.
 
Het door een bedrijf laten doen is idd duur, maar correct en ben je 100% zeker dat je fiets afgeleverd word.


het is leuk om te vertellen, oh ja " IK zou het wel eens proberen enz" maar weet je ook wat de gevolgen zijn als je daar staande wordt gehouden zonder documenten & een aankoopfactuur met de werkelijke waarde ?
 
Maar voor een circuitmotor zou ik het toch durven riskeren,zeker als je via Frankrijk gaat.

Natuurlijk , gewoon proberen het typische Hollandse burgerlijke ongehoorzaamheid met doel voor een duppie op de eerste rang willen zitten? Laat je dan ook iets van je horen vanuit de Franse gevangenis ;)

Ik hoop dat TS ons op de hoogte houdt van zijn beslissing.

Die laat niets meer van zich horen het typische MF gedrag. Vragen en doeiii weg zijn ze _O-
 
Het door een bedrijf laten doen is idd duur, maar correct en ben je 100% zeker dat je fiets afgeleverd word.


het is leuk om te vertellen, oh ja " IK zou het wel eens proberen enz" maar weet je ook wat de gevolgen zijn als je daar staande wordt gehouden zonder documenten & een aankoopfactuur met de werkelijke waarde ?
Ik heb de mijne altijd gewoon zelf opgehaald,dus ik wist ook altijd zeker dat ik hem had,ik zie het voordeel van een bedrijf niet,en ik kon die motoren ook altijd zelf nog bekijken voor ik ze mee nam.
En ik heb hier ook al gezegd om zeker te zorgen voor een verkoopsovereenkomst,zodat je altijd kan bewijzen dat je hem betaald hebt.
Op zowat alles boven een bepaald bedrag moet je nu BTW en invoertax betalen als je het mee brengt vanuit de UK,ik geloof echt niet dat er particulieren zijn die daar extra documenten voor bij hebben.
Natuurlijk , gewoon proberen het typische Hollandse burgerlijke ongehoorzaamheid met doel voor een duppie op de eerste rang willen zitten? Laat je dan ook iets van je horen vanuit de Franse gevangenis ;)
Denk je nu echt dat ze je gaan opsluiten in Frankrijk als je een motor bij hebt die je naar NL wil brengen?
De BTW en invoertax moet je toch in NL betalen,niet in F.
 
gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.
Je gaat naar UK met een lege bak en plots keer je terug met een lading, gaan ze geheid naar vragen, heb je een aankoopfactuur van in de UK zul idd bovenstaande procedure moeten betalen. heb voor en na de brexit motoren uit de UK gehaald.
Heb ze na de brexit laten vervoeren, invoice documenten opgesteld en de juiste EORI codes enz zo kan je zelf de waarde bepalen van de goederen en bijgevolg ook de kosten bij importatie, ik zou het nietmeer doen, de totale import kostte me nog eens 1000 euro.
Jammer, zijn best wel leuke motoren in de UK maar met de import tax wordt het ongeveer gelijk aan wat je hier in de UK vindt
Zo zou ik het zeker niet doen want dit is gewoon jezelf op kosten jagen. Alles is al duur genoeg, dus jezelf ook nog een x bestelen zie ik het nut niet van in.
Als je zorgt dat je een bewijs op papier hebt dat de motor van jou is en was voordat je naar de UK ging, kan er echt niets misgaan op de terugweg.
 
Zo zou ik het zeker niet doen want dit is gewoon jezelf op kosten jagen. Alles is al duur genoeg, dus jezelf ook nog een x bestelen zie ik het nut niet van in.
Als je zorgt dat je een bewijs op papier hebt dat de motor van jou is en was voordat je naar de UK ging, kan er echt niets misgaan op de terugweg.
zoals lucasfalt al aangaf, gewoon aankoopformulier bijhebben en btw en invoertax betalen en dan is er geen vuiltje aan de lucht.
dus 1000 euro betalen aan btw en invoertaks was echt een koopje en verrevan mezelf op kosten jagen of mezelf bestelen ( fiets van 16k )

ik vraag me af hoe je LEGAAL aan een bewijs kan komen dat de motor van jouw is & was voordat je naar de UK gaat :? ( tenzij je hiermee de koopovereenkomst bedoeld )
het nut er niet van inzien van een legale procedure is nogal bizar, zo hoort het nu eenmaal.
Dat het jezelf bestelen noemt kan best, maar als je die logica doortrekt zou ik dus best voor de elektriciteitsmeter aftakken want de prijzen zijn al duur genoeg tegenwoordig.:+
oh ik zag net dat een carnet maar 150 euro kost, ja dat klopt maar de motor dient binnen de 6 maand terug geimporteerd te worden naar de UK, anders is het idd export en is btw terug van toepassing
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan