Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kan toch niet zo moeilijk zijn ? Pak en helm mee, als de bus bekeken wordt kom je net terug van een circuit dag naar keuze ?
Het gas ookEn hou er rekening mee dat het stuur aan de andere kant zit
nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...De fiets an sich is zeker niet spannend. Het gaat om een tweede generatie sv650. De motor is echter opgebouwd volgens de Engelse minitwin regelementen die overeenkomen met de Belgische Stocktwin 650 regelementen. Die laatste is nou net de klasse waarin ik uit wil komen aanstaand seizoen. Kort houdt het in: Frame, wielen, blok en voorvork standaard.Rest mag circuit klaar gemaakt zijn. Hier zou je eerst een strakke SV moeten vinden en dan gaan verbouwen. Dan ben je het dubbele kwijt van de prijs die ze vragen in Engeland. Om nog maar te zwijgen van de tijd die in er in gaat zitten
Nu ik toch bezig ben: Generatie 2 SV 650 te koop gevraagd. Graag helemaal klaar voor de racerij
Erg leuke fietsen Maar blokken zijn tikkende tijdbommen zo onbetrouwbaar, hoor ik altijd.nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...
Ik haalde 2 R6'jes op in Engeland bij een bekende Engelse circuitdag organisator op 9 januari (aantal jaar geleden).In de winter ?
Daarbij zijn die Engelsen ook niet totaal krankjorum.Oh mag ik dan even je inschrijving zien op je naam ?
De fiets moet door de importeur zijn gehomologeerd als een 650cc machine. Meer mag dus niet en minder ook niet.nu ik het topic nog eens doorscroll...zo'n SV650 is natuurlijk meest voorkomend. Nou heb ik zelf afgelopen zomer een Laverda 668 gekocht...ik weet niet hoe moeilijk men doet over de exacte cilinderinhoud...maar als je nou iets echts apart wil hebben om in die klasse te racen...
Niemand rijdt met een Gladius. Ze zijn te zwaar denk ik.leuk. Maar als Frame, wielen, blok en voorvork standaard moeten blijven, blijft er niet heel veel meer over om te veranderen.
Is het niet zo dat je andere wielen, voorvork end mag gebruiken van andere Suzuki typen? Een nette SV gen 2 is hier misschien relatief duur idd.
Maar is een Gladius geen optie? Een stalen buizenframe zou mijn voorkeur hebben. Die dingen van James Holland vindt ik ook erg fraai.
In de UK en op Man rijden ze wel degelijk met Gladius frames.Niemand rijdt met een Gladius. Ze zijn te zwaar denk ik.
Helder!Ik zie aardig wat reacties van mensen die zich afvragen wat er zo bijzonder kan zijn aan een fiets om hem helemaal uit Engeland te halen. Dit wil ik wel even toelichten
Je koopt daar een SV met race achterschokdemper, race uitlaat, race kabelboom, voetsteunen, clip-ons, andere schijven, binnenwerk voorvork klaargemaakt, blokbescherming, polyester kuipwerk, stalen remleidingen, grotere rempomp en een extra set wielen met regenbanden voor rond 2500 euro omgerekend. Als ik hier een straatfiets moet kopen en zelf op moet bouwen zoals mijn huidige racer, dan ben ik veel meer geld kwijt en sta ik de hele winter in de schuur te prutsen
Ik haalde 2 R6'jes op in Engeland bij een bekende Engelse circuitdag organisator op 9 januari (aantal jaar geleden).
Reed die kant op door de sneeuw. De eigenaar vertelde dat zie die dag (en dat weekend) 2 evenementen hadden. 1 op Croft en 1 op Anglesey.
Engelsen rijden altijd en zijn wat dat betreft de 'closest thing near to krankjorum' dat je kunt vinden.
James Holland gebruikt vnl SV650 blokken in de Gladius frames. 44teeth heeft een paar filmpjes van oa Al Faggan die op Man rijdt met zo'n Gladius SV650 en daar hebben ze tig blokken bij hun. Zwaar getunde blokjes op basis van SV onderdelen.Hangt misschien af van welk blok erin past.... er zitten wel wat minieme verschillen in koppen en carters
Hmm dit alles voor 2500,- heb je helemaal gelijk. Ff shoppen bij Manxton (vering kit die hoogst waarschijnlijk in die SV zit) en je bent al 600,- 700,- euro verder.Ik zie aardig wat reacties van mensen die zich afvragen wat er zo bijzonder kan zijn aan een fiets om hem helemaal uit Engeland te halen. Dit wil ik wel even toelichten
Je koopt daar een SV met race achterschokdemper, race uitlaat, race kabelboom, voetsteunen, clip-ons, andere schijven, binnenwerk voorvork klaargemaakt, blokbescherming, polyester kuipwerk, stalen remleidingen, grotere rempomp en een extra set wielen met regenbanden voor rond 2500 euro omgerekend. Als ik hier een straatfiets moet kopen en zelf op moet bouwen zoals mijn huidige racer, dan ben ik veel meer geld kwijt en sta ik de hele winter in de schuur te prutsen
Precies, dat is racen op z'n engels als je het mij vraagt. Als het losgaat op Man is zo'n blok heel duur. De twin klasse was ooit bedoeld om de kosten te drukken Jammerdepammer. Er komt 100PK en wellicht een pietsie meer uit zo'n blok. Best bijzonder met zo'n relatief lange slag. Blijven wel fijne blokjes.James Holland gebruikt vnl SV650 blokken in de Gladius frames. 44teeth heeft een paar filmpjes van oa Al Faggan die op Man rijdt met zo'n Gladius SV650 en daar hebben ze tig blokken bij hun. Zwaar getunde blokjes op basis van SV onderdelen.
Bij Suzuki zijn meestal heel veel onderdelen onder verschillende typen zo uit te wisselen zelfs bouwjaren.
In een van de filmpjes gaan ze samen met James Holland bij zo'n Gladius frame / SV 650 Supertwin kijken. En dan zit er een hele mooie aluminium achterbrug in van een GSXR 750 uit '92-'93. Faggan vraagt waarom uitgerekend deze als vervanging voor het stalen standaard exemplaar? James: "Well it fits".....
En een van de redenen om een stalen frame te gebruiken was omdat je daar makkelijker dingen kunt afslijpen zonder de sterkte van de constructie te beinvloeden. En omdat het makkelijker is om bevestigingen voor een race kuip aan te lassen.
En een Gladius heeft al een grotere tank inhoud wat je nodig hebt op Man, maar ook kun je de tank makkelijker "opblazen". Want dat is letterlijk wat ze doen. Tennisbal in de tank in de vulopening, persluchtslang door de tennisbal, en langzaam de tank laten uitzetten.
Yup, dat klopt wel. Zelfs in het nationale kampioenschap van de Mini/supertwins rijden ze daar in de UK met "Billet"krukassen en zelf ontworpen snelle nokkenassen. En idd zonder 100 pk kun je het wel vergeten. Daar was die "hobby"klasse nooit voor bedoelt, maar de "racecultuur" in Engeland is er nu eenmaal.Precies, dat is racen op z'n engels als je het mij vraagt. Als het losgaat op Man is zo'n blok heel duur. De twin klasse was ooit bedoeld om de kosten te drukken Jammerdepammer. Er komt 100PK en wellicht een pietsie meer uit zo'n blok. Best bijzonder met zo'n relatief lange slag. Blijven wel fijne blokjes.
gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.Dit is wel waar. De ‘Koninklijke weg’ is via afdracht van BTW en invoerrechten, dus aanschafprijs + 21% BTW + max 4,5% invoerrechten over het geheel.
En dat geldt dan voor formele import naar Nederland. Bij gebruik van de tunnel zul je ook voorzieningen moeten treffen voor transport van goederen vanuit een niet EU land via 2 EU landen naar de eindbestemming. (Het al genoemde carnet)
Dus bij een aanschafprijs van zeg £3.500 ben je in Euro’s zo’n € 3.950 kwijt. Voeg invoerrechten en BTW toe dan zit je net boven de €5.000. Voor een carnet ben je €150 kwijt.
Dus nu kun je kiezen.
Het vervoer door een bedrijf laten doen is uiteraard wel de manier om het duur te maken.gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.
Je gaat naar UK met een lege bak en plots keer je terug met een lading, gaan ze geheid naar vragen, heb je een aankoopfactuur van in de UK zul idd bovenstaande procedure moeten betalen. heb voor en na de brexit motoren uit de UK gehaald.
Heb ze na de brexit laten vervoeren, invoice documenten opgesteld en de juiste EORI codes enz zo kan je zelf de waarde bepalen van de goederen en bijgevolg ook de kosten bij importatie, ik zou het nietmeer doen, de totale import kostte me nog eens 1000 euro.
Jammer, zijn best wel leuke motoren in de UK maar met de import tax wordt het ongeveer gelijk aan wat je hier in de UK vindt
Maar voor een circuitmotor zou ik het toch durven riskeren,zeker als je via Frankrijk gaat.
Ik hoop dat TS ons op de hoogte houdt van zijn beslissing.
Ik heb de mijne altijd gewoon zelf opgehaald,dus ik wist ook altijd zeker dat ik hem had,ik zie het voordeel van een bedrijf niet,en ik kon die motoren ook altijd zelf nog bekijken voor ik ze mee nam.Het door een bedrijf laten doen is idd duur, maar correct en ben je 100% zeker dat je fiets afgeleverd word.
het is leuk om te vertellen, oh ja " IK zou het wel eens proberen enz" maar weet je ook wat de gevolgen zijn als je daar staande wordt gehouden zonder documenten & een aankoopfactuur met de werkelijke waarde ?
Denk je nu echt dat ze je gaan opsluiten in Frankrijk als je een motor bij hebt die je naar NL wil brengen?Natuurlijk , gewoon proberen het typische Hollandse burgerlijke ongehoorzaamheid met doel voor een duppie op de eerste rang willen zitten? Laat je dan ook iets van je horen vanuit de Franse gevangenis
Zo zou ik het zeker niet doen want dit is gewoon jezelf op kosten jagen. Alles is al duur genoeg, dus jezelf ook nog een x bestelen zie ik het nut niet van in.gans het topic nogal veel ruis gezien van, vroeger heb ik een fiets gehaald in de UK voor de brexit enz maar bovenstaande quote is correct.
Je gaat naar UK met een lege bak en plots keer je terug met een lading, gaan ze geheid naar vragen, heb je een aankoopfactuur van in de UK zul idd bovenstaande procedure moeten betalen. heb voor en na de brexit motoren uit de UK gehaald.
Heb ze na de brexit laten vervoeren, invoice documenten opgesteld en de juiste EORI codes enz zo kan je zelf de waarde bepalen van de goederen en bijgevolg ook de kosten bij importatie, ik zou het nietmeer doen, de totale import kostte me nog eens 1000 euro.
Jammer, zijn best wel leuke motoren in de UK maar met de import tax wordt het ongeveer gelijk aan wat je hier in de UK vindt
zoals lucasfalt al aangaf, gewoon aankoopformulier bijhebben en btw en invoertax betalen en dan is er geen vuiltje aan de lucht.Zo zou ik het zeker niet doen want dit is gewoon jezelf op kosten jagen. Alles is al duur genoeg, dus jezelf ook nog een x bestelen zie ik het nut niet van in.
Als je zorgt dat je een bewijs op papier hebt dat de motor van jou is en was voordat je naar de UK ging, kan er echt niets misgaan op de terugweg.