circuitracer legaliteit???

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
ik heb nu al een paar keer gelezen dat bij circuitracers geen papieren
bij hoeven te zijn. hoe zit dat nou precies met circuitracers..
natuurlijk komen ze niet op de openbarewegen, maar stel je hebt m op de aanhanger
en je wordt om voor welke reden dan ook aangehouden, normaal moet je dan de papieren an je auto laten zien, moet je dan ook de legaliteit van de racer
bewijzen??

ik wil namelijk een frame kopen maar voor een circuitracer is het dus niet belangrijk of er papieren bij zitten. maar je weet nooit wat je in huishaalt als je een frame koopt.. je kan zo een aanklacht aan je broek hebben waar je nix mee te maken hebt.

eenige wat ik kan bedenken is het framenummer laten natrekken.
 
Voertuigpapieren hoeven er niet bij te zitten nee, maar een aankoopbon om aan te tonen dat je 'm hebt gekocht lijkt me wel handig om te hebben ja..
 
ik heb nu al een paar keer gelezen dat bij circuitracers geen papieren
bij hoeven te zijn. hoe zit dat nou precies met circuitracers..
natuurlijk komen ze niet op de openbarewegen, maar stel je hebt m op de aanhanger
en je wordt om voor welke reden dan ook aangehouden, normaal moet je dan de papieren an je auto laten zien, moet je dan ook de legaliteit van de racer
bewijzen??

ik wil namelijk een frame kopen maar voor een circuitracer is het dus niet belangrijk of er papieren bij zitten. maar je weet nooit wat je in huishaalt als je een frame koopt.. je kan zo een aanklacht aan je broek hebben waar je nix mee te maken hebt.

eenige wat ik kan bedenken is het framenummer laten natrekken.

In de meeste (import) legale fietsen zal nog wel een nummer staan. Eruit slijpen doe je niet voor het lagere gewicht.

Frans
 
Je zult een eigendomsbewijs moeten hebben. Voor een product dat niet ingevoerd is in een (kenteken)register is dat uiteindelijk de aankoopbon waarop het product (het frame met framenummer) staat vermeldt evenals het bedrag wat je ervoor betaald hebt (redelijke prijs die 'marktconform' is) en de gegevens van degene die heeft geleverd.
 
Volgens mij is het zo dat zolang het framenummer er nog in staat. En dit framenummer is niet als gestolen opgegeven ze je niks kunnen maken.

groet

Gertjan
 
Alles wordt geregistreerd dmv framenrs.
Als ik dus bv. een racer heb en ik heb motorische schade en ik probeer die te cliamen bij de importeur zal dat niet gaan. Alles is geregiistreerd (oa bloknr ook).
Wat betreft aanhouden op straat??? Nog nooit aangehouden met mn racer op de aanhanger. Zelfs niet wanneer ik met de racer op straat rijd/reed :+
 
dus gewoon 1 koop met papieren erbij.. OF
of 1 importframe met aankoopbon.

dan zit het wel goed dus
 
Voertuigpapieren hoeven er niet bij te zitten nee, maar een aankoopbon om aan te tonen dat je 'm hebt gekocht lijkt me wel handig om te hebben ja..


Heej dus jij zit ook op MF O-)
Heb je al rearset supporst binnen :+ ?
Nu toch geen tijd om die dingen op te halen, pas in de loop van volgende week, dus maakt niets uit ;)


Sorry offtopic :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan