Ruffneck
KTM
- 25 apr 2003
- 1.002
- 30
Het begon een aantal jaar geleden met circuitdagen rijden. (GSX-R600)
Men pakke dan een grindbak
]
Weer begonnen met opbouwen
Maar tot de conclusie komen dat je er te weinig gebruik van maakt.
Dus kuipen en rest vd overtollige racespullen in de verkoop!
En dan met de basis nadenken over een Streetfighter.
Het eerste probleem is, dat ik verschrikkelijk veel leuke spullen heb die op een frame zonder kenteken zit:
- Gemodificeerde airbox,
- Race-nokkenassen van Yoshimura, aangepast door Schäfer (Duitsland),
- Race-koppakking voor hogere compressie,
- Race-zuigers, aangepast door Schäfer,
- Yoshimura-kit versnellingsbak (close ratio),
- Yoshimura-kit carburateurs met holle (!) gasnaalden,
- Grote race-radiateur zonder ventilatoren,
- Race-koppeling van 750cc uitvoering,
- Quickshifter,
- Mychron 3 plus (verlicht digitaal dashboard met 10 shiftlights,
met logging van rpm, km/h, temp, accuspanning en uiteraard ook rondetijden)
- Racekit-ontstekingsunit,
- Aangepaste bedradingsboom,
- Volledig WP afgeveerd,
- Volledig Akrapovic race-uitlaatsysteem (titanium) met open demper.
- Snelgas-handle,
- Stahlflex remleidingen voor en achter,
- Ohlins stuurdemper,
- Race-remschakelsetje
-Remtangen van een 750
Dus na de verkoop van een aantal spullen, een frame met kenteken aangeschaft.
De motor van mijn vriendin verkocht voor de benodigde ruimte en centen voor de extraatjes
En nu eens stevig nadenken hoe verder.
Aangezien de fiets zo aangepast is, mis ik heel veel standaard dingen.
-Geen verlichting en raw en bijbehorende bediening
-Geen stuurslot en afsluitbare tankdop
-Geen zijstandaard
Dus nu sta ik op het punt om e.e.a. te verzamelen.
Ik zit nog te twijfelen over de kont die er nu op zit aangezien een standaard kont van een willekeurige fiets beter voorbereid is op montage van een achterlicht.
Tevens is de pasvorm vaak beter.
Als koplamp heb ik wel al een voorkeur.
Ben geen photoshopper
Voor het stuur ga ik Rizoma risers en conisch stuur bestellen.
Vind een CNC superbikekit wel mooi, maar is er alleen voor een 22mm stuur en wil toch een dikkere.
Voor de rest dus nu aan t rondsnuffelen voor een kont.
Hierna kan het subframe eventueel aangepast worden en hierna kan ik de boel gaan stralen.
Frame, subframe, achterbrug en wielen laat ik poedercoaten en de rest ga ik spuiten.
Tips voor eventuele onderdelen of probleemoplossingen zijn uiteraard van harte welkom
Men pakke dan een grindbak
]
Weer begonnen met opbouwen
Maar tot de conclusie komen dat je er te weinig gebruik van maakt.
Dus kuipen en rest vd overtollige racespullen in de verkoop!
En dan met de basis nadenken over een Streetfighter.
Het eerste probleem is, dat ik verschrikkelijk veel leuke spullen heb die op een frame zonder kenteken zit:
- Gemodificeerde airbox,
- Race-nokkenassen van Yoshimura, aangepast door Schäfer (Duitsland),
- Race-koppakking voor hogere compressie,
- Race-zuigers, aangepast door Schäfer,
- Yoshimura-kit versnellingsbak (close ratio),
- Yoshimura-kit carburateurs met holle (!) gasnaalden,
- Grote race-radiateur zonder ventilatoren,
- Race-koppeling van 750cc uitvoering,
- Quickshifter,
- Mychron 3 plus (verlicht digitaal dashboard met 10 shiftlights,
met logging van rpm, km/h, temp, accuspanning en uiteraard ook rondetijden)
- Racekit-ontstekingsunit,
- Aangepaste bedradingsboom,
- Volledig WP afgeveerd,
- Volledig Akrapovic race-uitlaatsysteem (titanium) met open demper.
- Snelgas-handle,
- Stahlflex remleidingen voor en achter,
- Ohlins stuurdemper,
- Race-remschakelsetje
-Remtangen van een 750
Dus na de verkoop van een aantal spullen, een frame met kenteken aangeschaft.
De motor van mijn vriendin verkocht voor de benodigde ruimte en centen voor de extraatjes
En nu eens stevig nadenken hoe verder.
Aangezien de fiets zo aangepast is, mis ik heel veel standaard dingen.
-Geen verlichting en raw en bijbehorende bediening
-Geen stuurslot en afsluitbare tankdop
-Geen zijstandaard
Dus nu sta ik op het punt om e.e.a. te verzamelen.
Ik zit nog te twijfelen over de kont die er nu op zit aangezien een standaard kont van een willekeurige fiets beter voorbereid is op montage van een achterlicht.
Tevens is de pasvorm vaak beter.
Als koplamp heb ik wel al een voorkeur.
Ben geen photoshopper
Voor het stuur ga ik Rizoma risers en conisch stuur bestellen.
Vind een CNC superbikekit wel mooi, maar is er alleen voor een 22mm stuur en wil toch een dikkere.
Voor de rest dus nu aan t rondsnuffelen voor een kont.
Hierna kan het subframe eventueel aangepast worden en hierna kan ik de boel gaan stralen.
Frame, subframe, achterbrug en wielen laat ik poedercoaten en de rest ga ik spuiten.
Tips voor eventuele onderdelen of probleemoplossingen zijn uiteraard van harte welkom
Laatst bewerkt: