Claxon Suzuki bandit werkt niet

Flatline

MF'er
27 dec 2014
196
2
Goededaaaaag,

Ik heb een Suzuki GSF 650 2006 seizoensklaar gemaakt en daarbij hoorde ook het vervangen van de claxon bij, althans dat dacht ik... De claxon reageert wel met het indrukken van de knop maar veel geluid komt er niet uit, en na het vervangen van de claxon voor een nieuwe had ik exact hetzelfde probleem.

Dus, de multimeter erbij en alles nameten. Er staat 12v op de claxon, de claxon trekt ong. 6 a 7 ampere en de weerstand van de massa (die geschakeld is door de knop) bedraagt een miezerige 3,7 ohm. Het omdraaien van de plus en - maakt niet uit en als ik de nieuwe claxon direct op de accu test werkt deze wel.

Rarara wat is de oorzaak van dit probleem?

Alvast bedankt voor het meedenken luitjes :W
 
Dat heb ik niet getest helaas, maar dit was met dezelfde dikte van draad en volgens mij is de claxon 10 amp afgezekerd dus heel veel meer mag het ook niet zijn.
 
Goededaaaaag,

Ik heb een Suzuki GSF 650 2006 seizoensklaar gemaakt en daarbij hoorde ook het vervangen van de claxon bij, althans dat dacht ik... De claxon reageert wel met het indrukken van de knop maar veel geluid komt er niet uit, en na het vervangen van de claxon voor een nieuwe had ik exact hetzelfde probleem.

Dus, de multimeter erbij en alles nameten. Er staat 12v op de claxon, de claxon trekt ong. 6 a 7 ampere en de weerstand van de massa (die geschakeld is door de knop) bedraagt een miezerige gigantische 3,7 ohm. Het omdraaien van de plus en - maakt niet uit en als ik de nieuwe claxon direct op de accu test werkt deze wel.

Rarara wat is de oorzaak van dit probleem?

Alvast bedankt voor het meedenken luitjes :W
 
Laatst bewerkt:
3.7 ohm weerstand richting massa = veel.

Bij de claxon de plus rechtstreeks aan de accu en knop indrukken.
Daarna de min rechtstreeks aan de accu en knop indrukken.

Als ie met de rechtreekse min aan de accu werkt zit het dus in je massa ( knop), werkt ie met de rechtstreekse plus aan de accu dan zit het dus in je plus richting claxon.

F.
 
Terug
Bovenaan Onderaan