Startknop werkt niet

Jaccojacco

Rookie
5 okt 2023
6
3
Honda 750 kz

Help 😅. Na contactslot op ‘on’ zetten gebeurd er niets. Startknop reageert tevens niet. Startmotor draait wel na de twee relais Polen met steeksleutel te verbinden. Relais is ook niet stuk; Vervangen. Zekeringen in orde, verlichting doet het ook gewoon bij contact maken.

Spanning relais; weerstand op rood witte draad bij drukke startknop, er zit beveiliging op ‘niet in neutraal’ starten. Neutral lampje doet het niet. Groene en rode draad geeft allebei spanning. Wat betekend dat? Doormeten contactslot lijkt in orde.

Het is begonnen nadat ik het contactslot een keer naar de ‘p’ stand had gedraaid en bij terug draaien helemaal niets meer deed. Na een tijdje wel weer. Een tweede keer naar de P stand draaien was de laatste keer en sinds dien bovenstaande.
 
Of het neutraal lampje in het dashboard is stuk, of de neutraal schakelaar op het blok. Een lampje is simpel te vervangen; waar de neutraal schakelaar zit zul je even moeten zoeken (als ik het me goed herinner ziet hij er uit als een oliedrukschakelaar), maar als je een passende dopsleutel hebt is ook die goed te vervangen. Dan zou de boel in principe weer moeten werken; zo niet, dan heb je waarschijnlijk ergens een kabelbreuk of een loszittende stekker.
 
Hoi guzzigek,

Zeker een kanshebber. Het lampje is in orde, dan blijft de sensor en contactslot over. Ik neig ook naar het contactslot. Echter heb al vaker een teleurstelling moeten verwerken na hoopvolle acties.

Keep you posted! Dit weekend verder.
 
Het neutral lampje doet het weer en hij start…. Hoe?:

Ik heb de motor gestart door met een steeksleutel de polen van het startrelais te verbinden. Ben gaan rijden en opeens….. bij het stoplicht sprong mijn neutral lampje aan. Het stekkertje bij de koppelingshendel zat niet helemaal lekker en het onderste stekkertje die het neutral lampje en koppeling communiceert ook niet. Je zou verwachten dat met rijden de boel juist meer los komt maar kennelijk met veel tegenwind de boel aan de praat gekregen 😉.

De sensor voor hè neutral lampje ga ik bekijken bij het olie verversen.

Dank alle voor het meedenken. Mocht er nog iets voorbij komen wat het melden waard is dan laat ik van mij horen
 
Lampje is onderdeel vh cuircuit dat starten onderbreekt.

Geen lampje, circuit blijft open. Dat kan zijn door daadwerkelijk geen lampje, een kapot lampje of idd iets in de bedrading. Of de sensor.

Maar je bent al een heel eind :t
 
Lampje is onderdeel vh cuircuit dat starten onderbreekt.

Geen lampje, circuit blijft open. Dat kan zijn door daadwerkelijk geen lampje, een kapot lampje of idd iets in de bedrading. Of de sensor.

Maar je bent al een heel eind :t
Lampje deed het. Die heb ik verwisseld maar daarna branden deze nog steeds niet. Lampje zelf is uitgesloten circuit etc nog niet inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan