Compleet systeem - lekke pakking?

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Hallo,

Van de week heb ik een compleet remus uitlaat systeem gekocht (van gixxerscout :) ). Nu past het systeem perfect, en het klinkt ook mooi maar nu heb ik een vraag: Voor bij je kop, daar waar de uitlaat begint, klikt het alsof de uitlaat lekt, de pakking dus in dit geval. Althans dat vermoedt ik. Echter met een papiertje kijken of ie lekt etc levert niets op, het papiertje beweegt niet, nooit.

Ik heb de motor nog niet laten afgesteld, er zit een K & N op nu en dus het complete systeem, kan het zijn dat:

* dit komt doordat het systeem dunnere wanden heeft en hij daardoor zo klinkt

* hij niet afgesteld is, en daardoor hij niet goed ontbrand en een 'klikje' in de uitlaat geeft

* zeg het maar...

ik hoop dat iemand me kan helpen,

s4s

ps een lekke pakking heb je dat snel? goed aangedraaid en wel moet dat toch niet snel een probleem zijn, of het je dat meteen?
 
Het kan zijn dat de motor,door het monteren van een opener systeem,nu wat armer staat afgesteld.
Dit is soms hoorbaar in het uitlaatsysteem door plofjes/knallen.
Verkleuren de downpipes/headers erg?
Ik zou toch eens langgaan bij de dealert en een runnetje op de testbank laten uitvoeren,dan weet je meer.
 
@ TripleXS

Net even langs de dealer geweest en de een zei: nokkenasspanner? (dat vraagteken zei hij tegen mij) maar de andere zei meteen lekke pakking, bij de uitlaat. Dat nokkenas is het zeker niet, dat geluid ken ik (niet van m`n gixxer btw). zal dus wel die lekke pakking zijn, ik ga het nu ff aandraaien en dan kijken wat ie doet, als ie het blijft doen laat ik het even bij een dealer doen.

s4s
 
:( er zit een gat in de headerset, even kijken wat we daar aan kunnen doen, lassen moet geen probleem zijn volgens de dealer. Kijken hoe we dit oplossen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan