Comstarwielen wie heeft er ervaring mee?

ratman2

geblokkeerd account
15 mei 2003
135
0
ijmuiden
Ik heb nu spaakwielen op de CB550F zitten met zijspan, en wordt een beetje moe van het steeds breken van spaken, heb ook nog comstarwielen liggen die passen en denk erover om deze te monteren.

Wie heeft ervaring met deze wielen bij zijspangebruik?
Of kan ik beter alle spaken vernieuwen.....

Er zijn volgens mij drie soorten comstarwielen.
1 - met stalen spaakbladen
2 - met aluminium spaakbladen
3 - met omgekeerde aluminium spaakbladen (Bol d'or)

Ik heb type 2 liggen (3 ook maar daar zit een schijfrem op en past dus niet)
 
Er staat me heel in de verte iets van bij dat ik lang-lang geleden eens gelezen heb dat de geklonken verbindingen in de comstar wielen bij zijspangebruik gaan wringen en uitlubberen, waardoor de wielen slap en onberekenbaar worden. Dat ging toen nog over comstars met stalen "spaken". 'k Zal es in m'n archief duiken, maar kan niet garanderen dat ik het terug kan vinden.
 
Er staat me heel in de verte iets van bij dat ik lang-lang geleden eens gelezen heb dat de geklonken verbindingen in de comstar wielen bij zijspangebruik gaan wringen en uitlubberen, waardoor de wielen slap en onberekenbaar worden. Dat ging toen nog over comstars met stalen "spaken".
dit heb ik ook wel eens eerder gehoord......
 
OK spaakwielen dus!

Komt het volgende probleem om de hoek kijken, bij Honda kunnen ze alleen nog de binnen spaken leveren en niet de buiten spaken, hier zit een belangrijk verschil tussen! ik wil toch wel nieuwe erin hebben voor de betrouwbaarheid.

Wie weet er nog aan te komen?
 
OK spaakwielen dus!

Komt het volgende probleem om de hoek kijken, bij Honda kunnen ze alleen nog de binnen spaken leveren en niet de buiten spaken, hier zit een belangrijk verschil tussen! ik wil toch wel nieuwe erin hebben voor de betrouwbaarheid.

Wie weet er nog aan te komen?
Draai der een uit en dan maar op zoek bij andere merken
Wat echt van belang is: de lengte van de spaak en het bovenstukje(omgeplooide deel) . De dikte is bijkomstig hoe dikker hoe beter in dit geval. Welke maat is dat wiel? 17", 18" ,19"????? lengte van de spaak in mm. ??
 
OK spaakwielen dus!

Komt het volgende probleem om de hoek kijken, bij Honda kunnen ze alleen nog de binnen spaken leveren en niet de buiten spaken, hier zit een belangrijk verschil tussen! ik wil toch wel nieuwe erin hebben voor de betrouwbaarheid.

Wie weet er nog aan te komen?

Je zou kunnen proberen bij Haan weels in Schijndel, of een zaak in Schagen, maar daar ben ik de naam even van kwijt
 
Ik heb nooit problemen gehad met de Wielen
van mijn Honda CB 650.
Deze dus.
full
 
Als ik dat goed zie aan het plaatje (is niet helemaal duidelijk) zijn dit dus aluminium spaken naar binnen gevouwen (tweede generatie), heb ook nog die van de derde generatie met naar buiten gevouwen spaken maar daar zit weer een schijfrem op... wordt weer wat meer werk om het om te bouwen. Als dat bij jouw (Bachus) heel is gebleven met jouw rijstijl (bakkie af en toe omhoog) dan geloof ik er wel in.
 
Als ik dat goed zie aan het plaatje (is niet helemaal duidelijk) zijn dit dus aluminium spaken naar binnen gevouwen (tweede generatie), heb ook nog die van de derde generatie met naar buiten gevouwen spaken maar daar zit weer een schijfrem op... wordt weer wat meer werk om het om te bouwen. Als dat bij jouw (Bachus) heel is gebleven met jouw rijstijl (bakkie af en toe omhoog) dan geloof ik er wel in.

en als de klinknagels los gaan zitten dan zie je het zo.

Crossers hebben altijd spaken, bij het crossen met een comstar velg is er wel eens een gebroken. Maar slap zijn ze natuurlijk niet.
 
Ik rij met een boldor 1100. Deze heeft weer andere comstar wielen.
Dit ging prima.
Heb nu auto (smart) wielen omgebouwd en pas gemaakt op de boldor naaf. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan