Contact

29 aug 2022
4
0
Wie o wie kan mij helpen.
Mijn vriendin rijdt een yamaha yzf 750 uit 95 en na een stop bij het benzine station wilde de motor geen contact meer maken. Als je de sleutel omdraaid gebeurd er niks. Ik heb alle zekeringen gecheckt en zijn allemaal heel. Daarnaast heb ik hem met start kabels aan een auto aangesloten maar ook zonder effect. Bovenal is het gekke van alles dat het parkeerlicht het wel doet als je het slot helemaal voorbij stuurslot draait. Heeft iemand een idee?
 
Wie o wie kan mij helpen.
Mijn vriendin rijdt een yamaha yzf 750 uit 95 en na een stop bij het benzine station wilde de motor geen contact meer maken. Als je de sleutel omdraaid gebeurd er niks. Ik heb alle zekeringen gecheckt en zijn allemaal heel. Daarnaast heb ik hem met start kabels aan een auto aangesloten maar ook zonder effect. Bovenal is het gekke van alles dat het parkeerlicht het wel doet als je het slot helemaal voorbij stuurslot draait. Heeft iemand een idee?
Ik zou contact zoeken met @Rob RD . Experts op gebied van Yamaha's uit de jaren 90.
 
Dit is zon YZF750R stekkert
1622867637277.jpeg.jpg
 
Dit is zon YZF750R stekkertBekijk bijlage 1798418
Ik heb deze stekkers inmiddels nagekeken en ze zijn niet gecorodeerd en maken goed contact. Tevens heb ik alle zekering doorgemeten en die zijn ook allemaal goed. Daarnaast werkt het contactslot ook naar behoren en staat er stroom op dus ik loop nog steeds tegen een raadsel. Het enige wat me opvalt is dat bij het startrelais geen zekeringen ernaast zitten, maar het lijkt me sterk dat die eruit gevallen zijn en voor het probleem zouden zorgen(tevens zou dan denk ik nog steeds het contact aan moeten gaan en hij niet moeten starten) correct me if I'm wrong. Please help!
 
Ik heb deze stekkers inmiddels nagekeken en ze zijn niet gecorodeerd en maken goed contact. Tevens heb ik alle zekering doorgemeten en die zijn ook allemaal goed. Daarnaast werkt het contactslot ook naar behoren en staat er stroom op dus ik loop nog steeds tegen een raadsel. Het enige wat me opvalt is dat bij het startrelais geen zekeringen ernaast zitten, maar het lijkt me sterk dat die eruit gevallen zijn en voor het probleem zouden zorgen(tevens zou dan denk ik nog steeds het contact aan moeten gaan en hij niet moeten starten) correct me if I'm wrong. Please help!
heb je wel verlichting / dashboard / neutraal lampje ?
 
Je zegt “er staat stroom op”; waar staat stroom op? Wat doet ie wel, en wat doet ie niet? Heb je überhaupt wel stroom op je dash/licht/tuuter?

Zeldzamere optie uit mijn eigen hoge hoed van ervaringen met een soortgelijke Yamaha: afgebroken contact onderin het contactslot. Het slot zelf werkte prima, maar liet geen contact door omdat het plaatje stuk was. Geen contact=geen doorgifte van prik=geen start. Maar deze optie zou ik pas verdenken zodra je wel prik binnenkomend hebt op het contactslot, en niet uitkomend op de juiste draden wanneer deze op “on” staat
 
Heb de 30 amp zekering gevonden en die is ook heel. Met hij maakt geen contact bedoel ik dat er werkelijk niks gebeurd als je het contact aanzet. Geen neutraal lampje niks. Aanduwen doet hij ook niet. Het parkeerlicht brand wel als je hem daarop zet. Als laatste bedoel ik met dat er wel stroom op staat dat er een 4 polige stekker uit van het contactslot komt en als ik die door meet op het moment dat ik het slot aan en uit staat staat er de ene keer wel 12 volt op en de andere niet. Vandaar dat ik zeg dat er wel stroom op staat
 
Terug
Bovenaan Onderaan