contactslot code (zie foto)

EgbertO

MF veteraan
23 jul 2002
1.539
3
Zou de fabrikant een sleutelnummer op het slot vermelden ?
Om de dief wat gemakkelijker te maken een gestolen motorfiets weer gaande te krijgen?
Of nog mooier : ik kijk even bij een motor, die altijd in dezelfde omgeving staat even naar het nummer en laat dan even een sleutel maken.
Makkelijker mee te nemen

EgbertO
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.832
1.519
www.snelmotoren.nl
Zou de fabrikant een sleutelnummer op het slot vermelden ?
Om de dief wat gemakkelijker te maken een gestolen motorfiets weer gaande te krijgen?
Of nog mooier : ik kijk even bij een motor, die altijd in dezelfde omgeving staat even naar het nummer en laat dan even een sleutel maken.
Makkelijker mee te nemen

EgbertO
De code staat idd op het slot, maar waarschijnlijk onder het elektrische deel.
 

GreyBlade

MF'er
13 sep 2003
49
0
48
Almere
Dude ..... ??? geen slimme vraag zo

Wat voor een fiets heb je ? kan het niet opmaken uit je foto .......
Ik denk dat je naar een nieuw contactslot moet gaan kijken(met sleutels). Heb je een niewe fiets waar het contact met de "boordcomputer" samenwerkt ... dan heb je een probleem. Geef eens wat info over je bike !
 

Brutus30

Die hard MF'er
10 mrt 2004
444
0
35
Oisterwijk
Wel allemaal een beetje vaag.

Je wilt een sleutel laten bijmaken van je motor, omdat je er geen hebt.
Je vraagd al eerder hoe je een contactslot moet verwijderen.
En je vroeg ook al om een voorvork te laten richten.

Je bent pas 7 dagen lid en stelt al wel aparte vragen. Wat is er allemaal gebeurd met die motor.
 

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
de motor is een schade motor. Degene die de motor aan mij heeft verkocht heeft kan de sleutels niet vinden dan moet ik eentje laten maken. Het is ook nog een duitse motor. moet het nu opknappen en dan later keuren.
 

Wullebolle

MF veteraan
20 dec 2003
7.707
4
53
Belgischen kust
Wie een nieuwe motorfiets koopt wordt geregistreerd via de verkoper bij de fabrikant/verdeler. Deze bescxhikt over een database waarin staat Wie welke fiets heeft gekocht met motornummer, framenummer en dus ook SLOTnummer. De fabrikant van de sloten weet ook welk sleutelnummer bij welk slotnummer hoort.
Een dief is niet de geregistreerd "eigenaar" van het slot en zal dus ook geen sleutel kunnen krijgen (maar wel de politsie). Jij als geregistreerde eigenaar kan andersom WEL een nieuwe sleutel krijgen voor JOUW slot. Ergo: bijd e fabrikant is het sleutelnummer gelinked aan het slotnummer en aan het framenummer en aan het motornummer en aan de rechtmatige (eerste) eigenaar.
 

cleopet

Rookie
16 jun 2004
26
0
nou ik heb voor mijn ceebee-errutje toen gewoon even mijn
sleutel laten copieren bij de sleutelspecialist.

maar ja... ik had dan ook nog 1 orgineel om te copieren :9
 

TL-Rev

MF veteraan
5 jun 2003
1.592
0
42
Zwijndrecht
Contactslot (en als je het niet loskrijgt de hele kroonplaat) via een Suzuki dealer naar Nimag laten sturen. Komt alles goed. Dat een slotnummer aan een blok- en framenummer gelinked is, is kolder. Alleen bij fietsen met startblokkering is alles wat lastiger, dan moet je een nieuwe sleutel aanmelden bij de elektronika.
 

DrsRob

MF veteraan
Donateur
14 dec 2002
6.729
20
58
Leiderdorp
Contactslot (en als je het niet loskrijgt de hele kroonplaat) via een Suzuki dealer naar Nimag laten sturen. Komt alles goed. Dat een slotnummer aan een blok- en framenummer gelinked is, is kolder. Alleen bij fietsen met startblokkering is alles wat lastiger, dan moet je een nieuwe sleutel aanmelden bij de elektronika.
En voor dat aanmelden heb je een oude sleutel nodig, dus dat kan je vergeten.
 

Roger Remschijf

MF veteraan
26 apr 2003
8.379
1
de bilt
Contactslot (en als je het niet loskrijgt de hele kroonplaat) via een Suzuki dealer naar Nimag laten sturen. Komt alles goed. Dat een slotnummer aan een blok- en framenummer gelinked is, is kolder. Alleen bij fietsen met startblokkering is alles wat lastiger, dan moet je een nieuwe sleutel aanmelden bij de elektronika.

NIMAG heeft er nog net geen bloedhekel aan, maar volgens mij komt het in de buurt..ze gooien zo snel mogelijk alle gegevens weg, bewaren het een jaar of 3 tot 5 maar dan kan je het wel vergeten..wat je ook opstuurd, ze weten het echt niet meer. Al twee keer gehad inmiddels, motor van 7 jaar oud en een van 10 jaar oud. geen gevens bewaard, nieuw contactslot of naar de sleutelkoning !(kost 17.50 euro en dan heb je twee sleutels)
 

DrsRob

MF veteraan
Donateur
14 dec 2002
6.729
20
58
Leiderdorp
NIMAG heeft er nog net geen bloedhekel aan, maar volgens mij komt het in de buurt..ze gooien zo snel mogelijk alle gegevens weg, bewaren het een jaar of 3 tot 5 maar dan kan je het wel vergeten..wat je ook opstuurd, ze weten het echt niet meer. Al twee keer gehad inmiddels, motor van 7 jaar oud en een van 10 jaar oud. geen gevens bewaard, nieuw contactslot of naar de sleutelkoning !(kost 17.50 euro en dan heb je twee sleutels)
Volgens mij noteerd geen enkele Japanse fabrikant sleutelnummers.
Als je een sleutelnummer wilt achterhalen, kan je het beste proberen bij een dealer; bij voorkeur degene die hem nieuw verkocht heeft.
En dat kan de importeur weer wel vertellen :)

Maar makkelijkste is idd slot opsturen naar Van Spaendonk in Tilburg (voorheen de Sleutelkoning).