Contactslot GSX F

Bikerizer

Die hard MF'er
7 jan 2006
911
80
Den Haag
Hello..

Ik heb even een vraagje..
Mn buurman belde vorige week aan dat zijn contactslot van zn motor defect is.
Hij heeft hem zelf doorgemeten.
Dit was zijn verhaal: Klaar met werken, omkleden en naar huis. Sleutel erin, contact gemaakt, starten!
De startmotor gaat 3 keer rond.. Nix meer.. Maar dan echt nix! Geen licht, geen controlelampjes.. echt nix!
Na wat gemeet en gezoek naar schema's op i-net..
Contactslot defect.
Contactslot overbrugd met een draad.. Alles werkt weer! Alleen niet gepropeerd te starten. |(
Draad vanaf de accu naar het zekeringkastje gelegd.

Mijn vraag is.. Iemand ervaring hiermee?? En zo ja, iemand misschien tips om het contactslot te vervangen?
Is dit zelf te doen? Ik ben zelf handig genoeg denk ik O-)

Alvast bedankt!
:W
 

Mach4

Die hard MF'er
1 nov 2008
598
0
Corvette
Een contactslot is zelf wel te vervangen,maar kan een getob worden
als het contactslot vast zit met breekbouten,die moeten uitgeboord worden.
 

Bikerizer

Die hard MF'er
7 jan 2006
911
80
Den Haag
Ok, thanx..
Maar was eigenlijk meer opzoek naar iemand die me info kon geven over hoe het contactslot vervangen moet worden ;)
 

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.266
170
27
Amsterdam
Ok, thanx..
Maar was eigenlijk meer opzoek naar iemand die me info kon geven over hoe het contactslot vervangen moet worden ;)
Simpel, zoek waar de stekker zit (naar de draadboom dus.), haal deze los.

(NB: Onderstaande ervanuitgaande dat het contactslot vast zit met breekbouten)

Dan demonteer je de bovenste vorkbrug, waat je contactslot dus aan vast zit. meestal aan elke kant een klembout op de vorkpoten, een centrale bout/moer op het balhoofd en de bouten van je clip-ons.

Vervolgens haal je een setje uitdraaiers (of linkse tap, wat je t wilt noemen.), en ga je aan de slag. Boor een gaatje van 4-5mm in de kop van de bout, doe maar een diep gat want anders pakt je uitdraaier de bout niet. vervolgens uitdraaier erop en losschroeven maar :)