Contactslot verwijderen

Boutjes

I'd like to speak to the manager!
8 mei 2006
8.839
29
Dit lijkt me uiteindelijk meer een techniek vraag dan een zac/cup vaag dus stel ik m hier nog een keer.

Omdat ik bang ben om mn sleutel te vergeten van mn motor wil ik mn rode noodstop gaan gebruiken om contact te maken. Heeft iemand ervaring met het omleggen van de elektra zonder dat je gezeur krijgt met je CDI?

Het gaat dus om het omzeilen van het contactslot zodat je geen sleutel meer nodig hebt.

De motor is een 2002 R6 circuitracer :)
 
Dit lijkt me uiteindelijk meer een techniek vraag dan een zac/cup vaag dus stel ik m hier nog een keer.

Omdat ik bang ben om mn sleutel te vergeten van mn motor wil ik mn rode noodstop gaan gebruiken om contact te maken. Heeft iemand ervaring met het omleggen van de elektra zonder dat je gezeur krijgt met je CDI?

Het gaat dus om het omzeilen van het contactslot zodat je geen sleutel meer nodig hebt.

De motor is een 2002 R6 circuitracer :)


Wat wel een nadeel is als je je contactslot gaat omzijlen door een knopje, is dat de motor 24/7 op "contact staat" .
Dus alle electra blijft onder spanning staan.

Nu wordt dat dmv de sleutel uitgeschakeld.

Theoretisch zou dit dus betekenen dat je 24/7 toch wat power van je accu leegtrekt.
Je kan de gevolgen dus wel narekenen. lege accu als je wil starten.

Wat wel kan is dat je nog een schakelaar ertussen zet. dat je de motor aan en uit kan schakelen met die schakelaar.

Je kan je sleutel ook gewoon voor altijd in je contactslot laten zitten. Want of je nou met een knopje start of een sleutel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan