Cr 125 vraagje ?

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Iemand een idee hoeveel olie er in dit motor blok moet zitten ?

het is een cr125 bj 81,

Ik heb er geen werkplaatsboek van.

Op deze foto zie je de olie vuldop maar er zit geen peilstokje in ?

alvast bedankt.
 
sorry fotootje vergeten
full
 
zo te zien zit die er wel op op de foto lijkt die een wat donkerder schroefje als die van de carterdeksel zelf en zit vlak boven 1 van deze schroefjes
 
mijn motor blok ligt momenteel uit elkaar , dit is een foto die ik van het internet heb.

welke olie moet er in ? 10 W40 ?
 
ik heb nooit eerder een 2 takt gehad.

Hoe kan je dan de olie controleren ?

En met welke benzine / mengeling is aan te raden ?

Zelf mengen of aan de pomp ?
 
eh vinnie,

gewoon 2t bakolie in de je blok gieten (staat als het goed is op het carter hoeveel erin moet)

en dan doe ik altijd eurie98 met Castrol TTS 2t mengolie. 1:40 meng ik altijd.

en hoest met je xl?

Grtz Jeffrey
 
toch wel, in 1981 kregen de productie cr125 en cr250 waterkoeling de cr450 (500cc model van '81) was nog wel luchtgekoeld.
van af '81 zijn alle cr modellen met monoshock uitgevoerd, behalve de cr80 deze kreeg mono-vering in '82
 
inderdaad van 81 ,

vandaag motor terug gemonteerd.

Het is mijn eerste 2 takt waar ik aan werk dus heb er nog geen ervaring mee.

Dit heb ik dus gedaan ; ( motor heeft hier nog niet gelopen - vorige eigenaar heeft een vastloper gehad )
Ik heb dus de cilinder laten honen , nieuwe zuiger , zuigerveren etc.... , nieuwe cilinderkoppakking boven en onder dus;
vandaag :
Koelvloeistof tot boven gevuld
Gearbox olie tot aan peil gevuld
Alles afgesteld zoals het zou moeten staan.

Motor starte na 2 x maal ; *O*

maar nu lekt er koelvloeistof langs de cilinderkopbouten ( en niet een klein beetje )
Moeren staan met een goed moment vast.

Wat is er hier mis ? :?

zie fotos
full
 
alleen langs de moeren...?

mogelijk pasvlakken van de kop en cil. niet goed meer, te ruw of een dikke kras er in.

ik zou de koelvloeistof er maar gauw aflaten en ook de kop er afhalen om te kijken of dat er geen koelvloeistof in de cil. is gelopen. dat kan roest op je zuiger en cilinderwand veroorzaken. ;(

p.s. zou je als je dat wilt een foto willen posten waar je hele motor opstaat, zo aan je blok te zien is het een bijzonder mooie machine.
 
inderdaad van 81 ,

vandaag motor terug gemonteerd.

Het is mijn eerste 2 takt waar ik aan werk dus heb er nog geen ervaring mee.

Dit heb ik dus gedaan ; ( motor heeft hier nog niet gelopen - vorige eigenaar heeft een vastloper gehad )
Ik heb dus de cilinder laten honen , nieuwe zuiger , zuigerveren etc.... , nieuwe cilinderkoppakking boven en onder dus;
vandaag :
Koelvloeistof tot boven gevuld
Gearbox olie tot aan peil gevuld
Alles afgesteld zoals het zou moeten staan.

Motor starte na 2 x maal ; *O*

maar nu lekt er koelvloeistof langs de cilinderkopbouten ( en niet een klein beetje )
Moeren staan met een goed moment vast.

Wat is er hier mis ? :?

zie fotos [afbeelding]

Als je de cilinderkop eraf haalt, zitten er op het pasvlak rondom de boutgaten geen o-ringen of een andere vorm van afdichtingen?
 
ik heb vandaag de pasvlakken zuiver gemaakt ,
Koppakking er terug tussen en nieuwe moeren erop.

Probleem opgelost met lekken langs de moeren. *O*

Nu heb ik het volgende probleem. Het houdt niet op met dit ding :(

Er kwam ook wat olie uit de uitlaat gespoten :? , Ik vraag me af hoe dit weeral kan.
Er zit een nieuwe zuiger en zuigerveren in.
Misschien teveel olie op gelaten ?

Ook lekt hij een beetje koelvloeistof / olie langs de uitlaat aan de cilinder ?

Waar komt eigenlijk de koelvloeistof overal .?

Misschien een stomme vraag. Maar die moeten er ook zijn he.

Zo staat ie er nu bij . Is eigenlijk klaar op de ketting na.

full
 
oei sorry fox ,

was je even uit het oog verloren.
De xl is verkocht . Je kan niet alles houden he. en ik heb een klr600 klaar staan die ik ga restaureren.
Bedankt voor de reactie
eh vinnie,

gewoon 2t bakolie in de je blok gieten (staat als het goed is op het carter hoeveel erin moet)

en dan doe ik altijd eurie98 met Castrol TTS 2t mengolie. 1:40 meng ik altijd.

en hoest met je xl?

Grtz Jeffrey
 
Terug
Bovenaan Onderaan