CR 250 vragen

beuning

Rookie
17 aug 2008
6
0
Heerenveen
Hallo,

Ik heb sinds kort een honda cr 250 gekocht uit 1987.
Ik ben van plan deze motor van top tot teen te restaureren.
Het aansluitpunt van de koelslang op het waterpompdeksel is kapot.
Ik heb hier en daar gehoord dat dit een kwaal is van de motoren uit die tijd.
kan iemand mij hier meer over vertellen? Verder heb ik op dit forum gelezen dat waterpompdeksels t/m 1991 zouden passen op dit model?

Verder heb ik problemen om het vliegwiel er af te krijgen. Ik heb geprobeerd het soort schroevdraad op te meten met een kam, volgens mij is het metrisch fijn met een spoed van 1mm. Vervolgens heb ik geprobeerd deze schroevdraad te draaien op de draaibank, maar heb tot nog toe geen passende kunnen maken. Weet iemand van jullie of er nog poelietrekkers te koop zijn die hierop passen, evenals andere onderdelen als pakkingsets e.d.

Als iemand me wat info kan geven hoor ik het graag.

mvg roel
 
Hoi!

Welkom hier!

Inderdaad zijn de waterpompkappen t/m 1989 van het snel rottende soort. Dit i.v.m. de aanwezigheid van magnesium. Vanaf 1990 zijn ze voorzien van aluminium deksels die veel beter zijn.

De kappen t/m 1991 passen op de moedllen 1986 t/m 1991.
Andersom weer niet omdat de koppeling vanaf 1990 is voorzien van een extra schijf..

Poelietrekker voor een CR is te koop bij de betere motorzaak. Is inderdaad met een spoed van 1 mm. Kosten? eurootje of 10..
Zelf maken is alleen aan te raden als je echt weet wat je doet.

Andere onderdelen zoals pakkingsets zijn in elk geval bij de Honda-dealer te koop, maar ook wel bij de retail.
 
hey

bedankt voor de info hier kan ik zeker wel wat mee. De verstandigste klap is nu om een kap van het jaar 1990 of 91 op te scharrelen denk ik? ook eneig idee of deze kappen nog nieuw te verkrijgen zijn of is het echt speuren naar 2e hands spul.

gr roel
 
Het is vrijwel niet te fixen. Er zijn in een vorig leven van de motor al een aantal pogingen gedaan om het te lassen. Dit is behoorlijk beun gedaan en daarmee is het carter alleen maar meer vernield. Ik kan mischien een nieuwe tule draaien waar de slang op past en deze proberen aan het carter te lassen aangeziek ik wel aluminium kan lassen. maar ik zie dit niet zo zitten omdat het dus om een magnesium legering gaat.
 
Nieuw is die kap nog wel te leveren, maar misschien dat Klaas Hofstede in Staphorst nog een oudere, goede heeft liggen.
 
Ik denk dat je beter een carter uit 89 kunt kopen die gerestaureerd is.
betaal je 6 tientjes voor. Uit 91 hebben een andere kleur en de waterpomp is niet gelijk.
kost natuurlijk ook meer. je kunt een prima carter vinden bij een honda speciaal zaak.
Dan moet je niet gewone koelvloeistof erin doen, maar speciale zodat hij niet weer weg rot.
Ik heb ook een cr250 uit 87 zijn prima motortjes als je ze goed onderhoud gaan ze echt nog wel
een paar jaar mee. succes
 
Jah, das idd een groot probleem dat de nieuwe carters niet zwart gespoten zijn he

Koop je je idd beter een met vloeibaar metal opgstopte zwarte.
 
Laatst bewerkt:
iedereen bedankt voor de reacties, jullie zijn echt behulpzaam. Ik ga maar eens op zoek naar een
goed deksel.. Kan iemand mij ook vertellen welke soort koelvloeistof er dan gebruikt meot worden. welke welke stof in het koelvloeistof tast het deksel dusdanig aan?
 
~
Jah, das idd een groot probleem dat de nieuwe carters niet zwart gespoten zijn he

.[/quote

_O- Dat is niet het grootste probleem maar het is gewoon een minpuntje,
kost ook weer meer geld om motor in een kleur te spuiten. Een echte honda specialist
doet het dichtsmeren echt goed! Wat helemaal mooi is, is een carter van hetzelfde bouwjaar, en nog goed. Goede koelvloeistof erin en voila.
 
Carters t/m 1991 zijn zwart en passen zonder problemen.
Blank blok is vanaf modeljaar 1992..

Carters vanaf 1990 zijn van aluminium, dus...is het rotten voorbij met die carters.

Dichtsmeren is gewoon afhankelijk van de staat waarin het verkeert. Je hebt aantasting en dus te herstellem, tot kompleet uitgevreten. daar doet ook de Honda specialist niks meer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan