cr125 blok splitsen

maussie19

Rookie
3 okt 2011
4
0
rotterdam
hallo allemaal
ik heb een probleempje
ik ben aan het proberen mijn blok te reviceren van een honda cr125 2-takt uit het jaar 1996
ik ben nu al een aantal dagen mijn blok klaar aan het maken voor een splitsing zodat ik alles helemaal ken vervangen en dan weer helemaal gloednieuw kan beginnen
ik ben nu ondertussen zover dat mijn koppeling enzo er helemaal afligt en mijn blok bijna gesplitst kan worden alleen is er nog een moer die dat verhindert maar deze krijg ik ook met geen mogelijkheid los.
het gaat om de moer die precies op mijn krukas zit aan de kant van mijn koppeling en ben al met van alles en nog wat aan het proberen geweest
heeft iemand enig idee hoe ik deze los kan krijgen
bij voorbaat dank maus
 
ik heb ook daar al een hoop naar lopen zoeken maar heb hier ook niks voor gevonden
ik heb het daarentegen wel linksom geprobeerd maar ook hiermee geen suc6
heb wel een soort wpb besteld alleen dan van clymer mischien dat daar meer instaat
iemand hier ervaring mee?
nou ja het is me gelukt op een vrij onconventionele manier ik heb een stuk hout door me inlaat poort gedaan en deze plank op mijn nek gelegd en toen een momentsleutel op die bout gezet en nu is het eindelijk gelukt
nu is het ff wachten op mijn clymer en mijn geld :+ en dan kan ik weer op gaan bouwen
iig bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zuigerstop :N Dat is ontworpen door fabrikanten van zuigers om de verkoop op te krikken.
Wat ik dus begrijp is dat je de moer van het primaire tandwiel niet loskrijgt. Koop of maak een tool om je kpelingshuis te blokkeren. Maken is vrij simpel, pak een oude stalen tussenplaat van de koppeling en las er een strip op.
Beun oplossing (zoals ok het met mijn bromfietsblokken deed) is om een stuk dikke stof, b.v. Van een spijkerbroek, tussen je primaire tandwiel en de koppelingskorf te laten lopenl de boel komt dan vast te zitten. Mt een (dop)sleutel/ratel met flinke arm moet hetnu wel los komen.
 
Tom.... wat kost een zuiger, wat kost een koppelingshuis ? :)
Als ik zie hoe vaak mensen een koppelingshuis mollen terwijl ze gewoon de zuiger vast hadden kunnen zetten (nogal een prijs verschil).
Tevens kan er met een zuigerstop weinig misgaan als je het maar rustig aan doe, ga je zitten raggen dan gaat alles kapot :P
 
Tom.... wat kost een zuiger, wat kost een koppelingshuis ? :)
Als ik zie hoe vaak mensen een koppelingshuis mollen terwijl ze gewoon de zuiger vast hadden kunnen zetten (nogal een prijs verschil).
Tevens kan er met een zuigerstop weinig misgaan als je het maar rustig aan doe, ga je zitten raggen dan gaat alles kapot :P
Een koppelingshuis slopen is net zo dom. Gewoon ontwetendheid/lompheid. Van die figuren een schroevendraaier gebruiken om een koppelingshuis tegen te houden :N en dan de die "pootjes" afbreken waar je de boutjes indraait die de veren op spanning houden. Dan is een stuk spijkerstof goedkoper en werkt bijna altijd, of een oude stalen koppelingsplaat gebruiken ket een stuk strip/plat er aan gelast
 
inderdaad de krukas komt een hele nieuwe in
ik heb gekeken of ze mijn krukas uit elkaar konden persen maar is nog een ori krukas en dat was zo een met een blikje eromheen en mij werd aangeraden een namaak te nemen omdat deze met richten wel is fout gingen zodat het blikje eromheen versplinterde en scheelt niet heel veel geld ook en koppelingshuis is al gesloopt door vorige eigenaar ga ik nu vervangen
 
Zuigerstop :N Dat is ontworpen door fabrikanten van zuigers om de verkoop op te krikken.
Wat ik dus begrijp is dat je de moer van het primaire tandwiel niet loskrijgt. Koop of maak een tool om je kpelingshuis te blokkeren. Maken is vrij simpel, pak een oude stalen tussenplaat van de koppeling en las er een strip op.
Beun oplossing (zoals ok het met mijn bromfietsblokken deed) is om een stuk dikke stof, b.v. Van een spijkerbroek, tussen je primaire tandwiel en de koppelingskorf te laten lopenl de boel komt dan vast te zitten. Mt een (dop)sleutel/ratel met flinke arm moet hetnu wel los komen.
Wat een onizin, zuigerstop werkt prima, rustig draaien totdat de zuiger tegen de stop staat en dan pas kracht zetten, jaren gebruikt geen zuiger die er stuk aan is gegaan. Als je niet met gereedschap om kan gaan zal het heus wel stuk kunnen inderdaad
 
:^

NIET de zuiger in ODP zetten en dan met de luchtsleutel er op los rammelen.. haha!

Er komt idd kracht op de zuiger/stang te staan als je de boel losdraait.
Maar he, wist je dit: er komen tijdens het rijden tussen de 5 en 15 DUIZEND maal per minuut ontzettend grote krachten op de zuiger te staan... :P
 
Laatst bewerkt:
En de momentsleutel :')

Dit snap ik ook niet?

Als je een beetje kennis hebt van NM, en een omkeerbare momentsleutel, kan je die prima gebruiken om dingen los te draaien, als dan een vooraf ingesteld moment wordt overschreden kan je zeggen "ik stop met proberen, want als ik meer kracht zet breekt de boel af"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan