• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Crash Fazerracer Endurance

Fazerracer

Die hard MF'er
Lid geworden
13 apr 2004
Waarderingsscore
0
Bij mij hangt de alombekende vraag boven me hoofd;

HOE of WAT is er nu eigenlijk precies gebeurd? Wie kan mij vertellen wat er is gebeurd?

Ik ben dus gevallen en hierbij de eerste reactie.
Ik reed met nr. 24A, zwarte R1.
De val zelf en met name het rondtollen,schuifen heb ik bewust meegemaakt. ik dacht nog wanneer stopt dit? Wat de oorzak was of hoe het gebeurde weet ik echt niet het gaat allemaal zo snel. Na de hugenholtzboch ga je omhoog en daarna flauw naar rechts en naar beneden naar de geimproviseerde chicane net na de top denk ik dat ikdus onderuit be gegaan. snelheid? 190? Ik heb gehoord dat ik de vangrail met 120 heb geraakt.
Zo.n 2 sec na het tot stilstand komen ben ik bewustellooss geraakt. ik werd wakker toen mijn broek werd uitgetrokken want ik weet nog dat ik mijn knieschijf terug in de kom voelde gaan, deze was uit de kom geschoten. Nou in de tijd dat ik dus stil lag en de ambulance daar moest komen was ik niet op deze wereld. Wat is dat ? 1 minuut? Ik weet trouwens ook niet meer dat ze me helm en me jas uitdeden etc. en ook niet dat ze wat gevraagd hebben, ik heb pas weer in de ambulance geantwoord.

In ziekenhuis zijn er veel rontgenfotos gemaakt van knie, bekken, borst, nek, schouder, rug etc. Morfine is een best middel tegen pijn merk ik nu. verder hebben ze nog een hartfilmpje gemaakt, bloed afgenomen, urine in beslag genomen en gedurende de tijd in het ziekenhuis regelmatig bloeddruk en temperatuur (was een keer 38,8) gemeten alsmede continu aan het infuus gelegen.
De zaterdag erop is er een ct-scan gemaakt van mijn knie. en zndag ging het gips eromheen van boven naar benede heleemaal. linkerbeen. gebroken knie.
Vrijdag o p zaterdagnacht had ik wekadvies vanwege een mogelijke hersenschudding, maar slapen deed ik toch niet echt dus...

Status ovwer mij:
- gebroken linkerknie (wellicht twaalf weken gips en dan revalideren), misschien ook nog opereren maar dat weet ik nog niet
- rechterschouder kan ik niet bewegen maar dit moet vanzelf genezen.
- gekneusde rechtervoet
- beide handen en met name vingers gekneusd o.i.d. ze doen i n ieder geval pijn als ik een vuist maak.
- en overal beursgevoel, met name me bekke.

Status motor:
Totall Loss? Is het wel een goed idee om deze te laten zien?

Status overige;
- helmvizier er compleet afgerukt inclusief de twee zijkanten waar het vizier achter vastzit
- motorjack op schouder (rechts uiteraard) helemaal opengescheurd inclusief de binnenzijde, ik heb dus ook schaafwonden op schouder en elleboog.
verder is het motorjack op nog enkele andere plaatsen volledig opengescheurd.
- motorbroek idem.
handschoen links is ook kapot ik heb twee geschaafde knokkels.

Al met al klote maar ik heb het geluk dat ik dit nog kan zeggen, had makkelijk anders kunnen zijn, moet er niet aan denken.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

PS; let niet op de typefouten.

Stefan 'Fazerracer' Elsing

tering, was jij dat? Ik reed er vlak achter...

Zag je rondtollen en ben toen door die stofwolk gereden op goed geluk...

Sterkte man, was een harde klapper om te zien...

Beterschap en succes met uitzoeken wat er gebeurd is!

wat ik ervan gezien heb is dat je onbalans in je motor had toen je bovenop de hunzerug kwam, vlak voor dat je naar beneden ging was je je achterkant kwijt... rest is helaas bekend...

wat ik ervan gezien heb is dat je onbalans in je motor had toen je bovenop de hunzerug kwam, vlak voor dat je naar beneden ging was je je achterkant kwijt... rest is helaas bekend...

Ja, dat vermoeden had ik dus al. Alleen de onbalans is mij onbekend hoor...? Maakt niet uit de achterkant deed dus een stap opzij! dat wilde ik o.a. weten.
Heb je verder nog meer gezien dat je weet en wat je mij ook nog kan vertellen.
Vloog ik eerst nog dor de lucht ofzo? Of schoof ik er als het ware vanaf?

soort van high-sider was het maar dan op een zeer vreemde plek.... jij vloog van die motor af en die motor schoof eerst nog totdat ie het gras raakte en begon te tollen, jij deed hetzelfde alleen heb je denk ik mazzel gehad dat die motor voor je uit schoof en jou niet geraakt heeft...

daarna een grote stofwolk en dat was wat ik gezien heb...

Aj Stefan, slecht nieuws...
Hoopte dat je er meer plezier mee zou hebben.
Veel succes met het herstel!

Aj Stefan, slecht nieuws...
Hoopte dat je er meer plezier mee zou hebben.
Veel succes met het herstel!

Dat hoope ik ook, maar ja kan gebeuren heh. Is mijn eerste keer dat ik val met circuitracen en doe dit al sinds 2003 dus... moest er waarschijnlijk een keer van komen denk ik.

vind het welk vreemd dat je pak op veel plekken door is terwijl je niet een lange afstand gegleden heb. Misschien volgende x toch een beter pak nemen :?
Ben ook wel es met 190 wezen glijden maar niks aan de hand....
Van het ongeluk weet ik niks....zag alleen vreemde sporen.

Sterkte met herstel kerel, volgens mij heb ik je toch nog ff gesproken vrijdag?

[me="Bluesoes"]is degier nu :P[/me]

Laatst bewerkt:
Sterkte met je herstel. Was inderdaad een vreemde plek om te gaan.

vind het welk vreemd dat je pak op veel plekken door is terwijl je niet een lange afstand gegleden heb. Misschien volgende x toch een beter pak nemen :?
Ben ook wel es met 190 wezen glijden maar niks aan de hand....
Van het ongeluk weet ik niks....zag alleen vreemde sporen.

Het zijn voornamelijk daar waar de sticksels zitten. Daar is ie als het ware opengescheurd, het leer zelf houdt het wel aardig. Ik denk de combinatie van snelheid en de impact (het landen) dit hier heeft tot kunnen leiden. En van de scheuren heb ik geen noemenswaardig last van. Even voor de beeldvorming; de kneesliders zijn voor een deel uit de basis van de kneesliders geschoven. Beetje lastig te verwoorden maar je hebt het klitteband gedeelte waarop een soort basis van aan vast zit, hierover worden de kniestukken geschoven/geperst. Je zou het moeten eigenlijk moeten zien wat ik bedoel.
Uhh... beter pak nemen? Tsja als je vindt dat het topmodel van Lookwell nog niet goed genoeg is......dan heb je gelijk ja.
Mijn helm is ook beschadigd, de lak is op een plek gebarsten. Tsja betere helm nemen? beter dan een Arai Corsair RX7?
Niet ver geschoven? weet ik niet? Was het maar schuiven en niet rondtollen, en was ik maar die vangrail niet tegengekomen.
Vraag es aan de Buuk wat de afstand was.

Maar goed, je smilie snap ik ook wel dus je bedoelt het misschien niet al te naar.
No hard feelings.

H'm balen dat als je dan na zoveel jaar circuit de eerste keer crasht het gelijk zo'n foute klapper is '(
Als ik hoor dat je de vangrail hebt geraakt en wat er verder die dag gebeurd is heb je relatief gezien idd nog "mazzel"gehad...
Veel sterkte met het herstel, en dat van de bike als hij nog te redden is...

Wel makkelijk trouwens zo'n "commentator" achter je :+
Ik had toendertijd mijn eerste crash (teller staat nu op 3 maar gelukkig allemaal onschuldige schuivers) al in de 3e ZAC-race (Zolder 2003) te pakken, iemand die mij nou ook nog eens kan vertellen wat er toen precies gebeurt is :? :+

Het zijn voornamelijk daar waar de sticksels zitten. Daar is ie als het ware opengescheurd, het leer zelf houdt het wel aardig. Ik denk de combinatie van snelheid en de impact (het landen) dit hier heeft tot kunnen leiden. En van de scheuren heb ik geen noemenswaardig last van. Even voor de beeldvorming; de kneesliders zijn voor een deel uit de basis van de kneesliders geschoven. Beetje lastig te verwoorden maar je hebt het klitteband gedeelte waarop een soort basis van aan vast zit, hierover worden de kniestukken geschoven/geperst. Je zou het moeten eigenlijk moeten zien wat ik bedoel.
Uhh... beter pak nemen? Tsja als je vindt dat het topmodel van Lookwell nog niet goed genoeg is......dan heb je gelijk ja.
Mijn helm is ook beschadigd, de lak is op een plek gebarsten. Tsja betere helm nemen? beter dan een Arai Corsair RX7?
Niet ver geschoven? weet ik niet? Was het maar schuiven en niet rondtollen, en was ik maar die vangrail niet tegengekomen.
Vraag es aan de Buuk wat de afstand was.

Maar goed, je smilie snap ik ook wel dus je bedoelt het misschien niet al te naar.
No hard feelings.

nee bedoel het ook niet naar ;)
D8 alleen dat als je maar 25 meter schuif tde boel meteen openscheurt ;)
Een helm gaat toch wel te barsten hoe dan ook. Wel een vreemde plek idd om te gaan. Je zit onder hellingshoek daar en geeft er vol gas en schakelt op maar best vreemd...

nee bedoel het ook niet naar ;)
D8 alleen dat als je maar 25 meter schuif tde boel meteen openscheurt ;)
Een helm gaat toch wel te barsten hoe dan ook. Wel een vreemde plek idd om te gaan. Je zit onder hellingshoek daar en geeft er vol gas en schakelt op maar best vreemd...

Dat dacht ik dus ook wel, maar 25 meter was het echt niet hoor. Ik heb berichten gehoord over 150-170 meter.
Klopt dit een beetje DE BUUK?

H'm balen dat als je dan na zoveel jaar circuit de eerste keer crasht het gelijk zo'n foute klapper is '(
Als ik hoor dat je de vangrail hebt geraakt en wat er verder die dag gebeurd is heb je relatief gezien idd nog "mazzel"gehad...
Veel sterkte met het herstel, en dat van de bike als hij nog te redden is...

Wel makkelijk trouwens zo'n "commentator" achter je :+
Ik had toendertijd mijn eerste crash (teller staat nu op 3 maar gelukkig allemaal onschuldige schuivers) al in de 3e ZAC-race (Zolder 2003) te pakken, iemand die mij nou ook nog eens kan vertellen wat er toen precies gebeurt is :? :+

Ach Buuk rijd altijd achter iedereen })

Ik zag de krassen in het asfalt net op het hoogste punt van die bult staan. Als die krassen van jou motor afkwamen lag je zelf idd een heel stukje verderop.
Toen ik de motor zag de 1e keer dacht ik dat het een suzuki was, zat iig goed in elkaar.
Veel sterkte met het herstel!!

loop dit toevallig even tegen het lijf...

Zelf totaal niet tevreden over de kwaliteit van de stiksels in mijn Lookwell combi... Mijn eerste en laatste Lookwell, topmodel of niet. ;)

Succes met opknappen!

Terug
Bovenaan Onderaan