Cross cursus bij Henk Seppenwolde of Gerard Rond?

Ik heb de cursus van seppenwolde een jaar of 2 geleden gedaan. Was wel erg leuk om te doen, maar heel veel heb ik er niet van geleerd. Kwam van een strak geveerde sportmotor en had veel tijd nodig om te wennen aan die slappe vering en de volledig andere rijstijl. Daar kwam nog bij dat de overige 3 cursisten wel al een hoop zand ervaring hadden, ik hing er dus maar een beetje bij.

Aan het eind van de dag kon ik wel aardig meekomen, maar de dag was dus voorbij toen het truukje eindelijk een beetje begon te lukken. Ik weet niet of die andere cursus misschien meerdere dagen beslaat, maar anders zou ik toch uitkijken naar een cursus van minimaal 2 dagen.

Ik weet niet hoeveel zandervaring je al hebt, als je al een beetje gewend bent aan dit type motor + bijbehorende rijstijl kun je bij Henk in een dag een hoop leren, anders zou ik je echt aan willen rijden meerdere dagen voor zoiets uit te trekken of eerst zelf een beetje te experimenteren met een crosser op een bouwterrein in de buurt ofzo. Als je eigen materiaal hebt tenminste.
 
We zijn met een groep mensen zonder zandervaring die allemaal alleen maar strak geveerde sportmotoren gewend zijn en willen gewoon een 1-daagse cursus doen. Eigen crossmotoren hebben we dus niet.
 
Ik weet niet hoeveel zandervaring je al hebt, als je al een beetje gewend bent aan dit type motor + bijbehorende rijstijl kun je bij Henk in een dag een hoop leren, anders zou ik je echt aan willen rijden meerdere dagen voor zoiets uit te trekken of eerst zelf een beetje te experimenteren met een crosser op een bouwterrein in de buurt ofzo. Als je eigen materiaal hebt tenminste.

Hoe ver gaan ze eigelijk met die cursussen? , alleen maar een beetje in het zand rond rijden of het echte enduro werk?
 
Hoe ver gaan ze eigelijk met die cursussen? , alleen maar een beetje in het zand rond rijden of het echte enduro werk?

Ben ik ook wel benieuwd naar, alleen maar zandpaden of ook door zwaar maisveld of slootjes e.d.
 
Ha,
Check ook ff motoport Amsterdam. Die organiseren een enduro cursus voor beginners, en eentje voor gevorderden. Heb ik vorig jaar gedaan, ideaal voor de eerste prutervaring.
Wat inderdaad wel handig is, is als iedereen van de groep op hetzelfde niveau zit.

Groepje bestaat uit 4 man, en dan krijg je gedurende een dikke 4 uur 2man instructeurs mee. Kosten circa 125 Euri (zo uit mn hoofd....)

Succes! :]

Tijn
 
Check ook ff motoport Amsterdam. Die organiseren een enduro cursus voor beginners, en eentje voor gevorderden. Heb ik vorig jaar gedaan, ideaal voor de eerste prutervaring.
Wat inderdaad wel handig is, is als iedereen van de groep op hetzelfde niveau zit.

Groepje bestaat uit 4 man, en dan krijg je gedurende een dikke 4 uur 2man instructeurs mee. Kosten circa 125 Euri (zo uit mn hoofd....)

Nooit, maar dan ook werkelijk nooit meer zal ik nog geld uitgeven bij Motoport Amsterdam. Als er 1 motorzaak is waar je onbeschoft wordt behandeld dan is het wel daar.

:(
 
Hallo allemaal,

Twee jaar geleden heb ik een allroad cursus gedaan via de KNMV bij Henk Seppenwolde. Het was met de grote enduro leerzaam. Niet door maisvelden en slootjes overigens. Het zand en de blubber waren vooraleerst genoeg.
Vorig jaar heb ik een cursus gedaan bij BMW in Hechlingen, kost een paar centen maar is ook het absolute einde. Daar kom je echt geoefend vandaan...
Maar natuurlijk wel erg GS gericht.

http://www.bmw.de/uk/services/Fahrertraining/Termine/index_buchung.html?trainingsart=Motorcycle_Enduro_training

succes.
Geej
 
Vorig jaar cursus bij Henk Seppenwolde gedaan met 3 maten, waarvan één BMW RS rijdt, één 'Dero en één iets chopperigs (tevens enige met off-road ervaring). Zelf rijd ik een R6.

Heb al heel wat cursusjes gedaan (VRO, sport VRO en circuitdagjes) maar dit was echt de meest kicken motordag die ik heb gedaan. In hoeverre je er op de weg iets aan hebt, vind ik lastig - denk vrij beperkt. Maar de cursus was super en ik ga dit jaar zeker weer. Komt bij dat Henk een super gave, no-nonsense kerel is die weet waar 'ie het over heeft.

ABSOLUTE AANRADER!

Henk: Houdt je een plekje voor ons vrij?
 
Henk heeft ook 'n eigen site www.offroad.nl/. Over zijn cursussen hoor ik niets dan goeds. Je kan je daar, naast offroadcurssen met crossers, ook met 'n grote allroad aanmelden voor een offroad-cursus. Dat doet Bert Duursma in Apeldoorn ook www.bertduursma.nl/index.html. Die organiseert ook allroad-ritten, trips naar Hechlingen etc.
 
Hoi allen

Prijzen voor Seppenwolde via de KNMV zijn voor leden € 230
en voor nietleden € 250,- annulerings verz. € 12,50.
Daarvoor krijg je de kleding en motor in bruikleen.
Ik heb de vraag uitgezet of het ook op eigen motor kan, en dat
was geen probleem, maar of dit goedkoper is , daar heb ik nog geen
antwoordt op.

Al met al zal het een leuke dag zijn , maar het is mij te duur.
Als je weet dat bv een weekend noord frankrijk(kweet zo niet meer wie dat was) incl.2 overnachtnigen en alle maaltijden, wel met eigen motor, kosten
€ 199,-
Prijzen zijn van 2004

Gr Hans
8-)
 
2 jaar geleden in een groepje van vijf personen de cross-cursus bij Henk Seppenwolde gevolgd. Was een hele mooie dag, veel modder en zand.
In de ochtend een beetje theorie over de crossfiets, kleding, zithouding, remmen, bochtentechniek enz. Daarna het bos in, rijden en driften. In de middag zijn we naar het crosscircuit gegaan en daar rondjes gedraaid. Was mooi om te zien hoe Henk Seppenwolde rondjes om ons hen draaide (die ging zo hard) niet te geloven. Echt een aanrader!
 
Je bent de derde die ik ken die informatie bij Gerard heeft aangevraagd en nooit meer iets van hem hoort. Zeer onprofessioneel.

Ik heb dus via de site info aangevraagd. En gekregen!!!
Wat me direct op viel was dat de "cursisten /modellen /docenten(??)" op hun XT's wel springen en gek doen maar geen laarzen aan hebben!!! Ik zie sowieso 2 verschillende mensen op gymschoenen rijden. Wel de uitermate goed beschermende witte sportsokken aan, dat wel.

Dat valt me tegen. Ik heb al het spul zelf wel maar de attitude bevalt me niet. Volgens mij kostte het ook ongeveer 200 eurie voor een dag. Ik denk dat ik naar Henk Seppenwoolde ga.....
 
Graag wil ik vanuit Motor Island even reageren op uw bericht:

U heeft geheel gelijk dat motorrijden op gympen niet kan: absoluut niet correct.
Dit zijn echter foto's van afgelopen jaar, waarbij wij zo'n 5000 mensen per jaar een half uur kennis laten maken motorrijden (als onderdeel van een actief programma). Natuurlijk attenderen wij de mensen er altijd op dat zij met stevig schoeisel moeten rijden.

Uiteraard zorgen wij tijdens de Motor Island dagen voor motorrijschoeisel. De mensen krijgen een volledig verzorgde dag voor maar €190,- en onder leiding van Gerard Rond.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jolanda Koot
030-2238746
 
Wij willen een off-road cursus voor beginners gaan doen. Kunnen we dat beter bij de KNMV (Henk Seppenwolde) doen of bij Gerard Rond?

Of zijn er nog andere cursussen?


Ik heb jaren gecrossed en bijde heren kennende zou ik adviseren voor Gerard Rond te gaan.
Ik heb zelf lang geleden samen met hem gereden en een training van hem gehad en dat is me zeer goed bevallen.
 
Je bent de derde die ik ken die informatie bij Gerard heeft aangevraagd en nooit meer iets van hem hoort. Zeer onprofessioneel.
Geachte heer,

Door een aantal belletjes en de reacties op Motor Forum, kwamen wij erachter dat de aanvragen van Motor Island niet binnenkomen op kantoor.

Onze excuses daarvoor. Wij gaan meteen achterhalen wat er aan de hand is en proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Uiteraard kunt u ons ten alle tijden bellen op onderstaand nummer voor vragen en/of opmerkingen over Motor Island.

Met vriendelijke groet,

Jolanda Koot
030-2238746
 
:} He guys and girls, Ik heb vroeger ooit eens een off road motor gehad en naar 23 jaar was ik benieuwd of ik het nog een beetje kon, dus toevallig had ik ook info aangevraagd bij Gerard Rond via de site www.motorisland.nl (alleen het formulier deed het nog niet) dus via email gereageerd naar hun, en ze belde me binnen twee dagen al op met aanvullende info. *D

:] Dus ik ben op een intro dag wezen kijken, en het zag er heel profesioneel uit, niks van gymschoenen op de motor, volledige uitrusting van top top teen, en splitsplinternieuwe motoren stonden er, ik was namelijk ook benieuwd naar hun opzet nadat ik de foto's had gezien op het net, maar ze vertelde me al dat die foto's van heel iets anders was, namelijk een bedrijfsdagje waar de mensen kunnen kennismaken met de motorfiets (dus niet crossen of off road rijden).
Ik heb direct een reservering gemaakt om te zien of ik het nog een beetje kan, en wie kan je dat beter vertellen dan Gerard Rond. O-)
Kom er nog op terug nadat ik een dagje heb gereden (of gevallen) ;(
 
Ik heb vorig jaar met mijn bedrijf een crosscursus gedaan bij Gerard Rond. Het was een topdag! Ik ben zelf een fanatiek motorrijdster, en ik heb in hele korte tijd veel geleerd. Het crossen was te gek! Ik heb ontzettend veel ervaring opgedaan en het terrein had alles wat het moet hebben! Al mijn medewerkers waren superenthousiast..we waren met 80 man en kregen allemaal een goede uitrusting..dus met die gymschoenen zal het wel meevallen. Het is echt een aanrader hoor..Ik ga dit jaar in elk geval zeker nog een keer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan