Cross helmen

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Sja.. met een intergraal kan je natuurlijk niet blijven rijden op een KTM O-) De poser in mij moet een Cross helm. ( Can not help my self B| ).

Welke merken zijn oke en waar moet ik vandaan blijven. De merken als Arai en AGV zijn bekend maar ook merken als Jopa en Oxbow kom ik tegen.

oxbow.JPG


Dit is ook een mooi helmpje.

Natuurlijk moet er dan ook een bril bij maar daar koop ik gewoon een SCOTT ofzo. :)
 
jopa maakt veel crosspul, ook andere kleding en stuurrollen enzo...tenminste...ik had een jopa stuurrol...kom het steeds vaker tegen...
Ik blijf erbij dat je niet zo enorm naar de merken moet kijken. de helmen zijn goedgekeurd (toch??)...dus kijk gewoon naar een helm die je mooi/betaalbaar vindt.

als je echt wilt posen moet je een merk hebben ja...ik heb paar dagen geleden een helm bij louis.de besteld ..weet het merk niet eensmeer (madhead trouwens) kostte 99 euro...vond ik wel een nette prijs.

Het zal zeker zo zijn dat een duurdere helm misschien íets veiliger is. maar vaak is de grens tussen wél en geen lichamelijk letsel zo klein dat de merkhelm geen invloed heeft.

zo..genoeg geblaat met mn leekpraat :P
 
Verkijk je niet op de keur merken. Ik spreek nog wel eens met kleding fabrikanten. Dat keurmerk is slechts een minimum drempel waaraan een helm of beschermer moeten voldoen.

Voorbeeld, die zachte dunne beschermers in sommige jassen voldoen aan een CE norm terwijl de harde KnoX beschermers daar ook aan voldoen. Welke denk jij dat veiliger zijn? Volgens insiders is er FUCKING veel tering zooi te koop.

Daarom mijn vraag welke bekend staan als kwaliteit. De bekende merken ken ik van de weg maar het zou best kunnen dat er een zandmerk bekend staat als een godheid. Dat wilde ik weten.

Die lijn tussen wel en geen letsel kan je zelf een beetje bepalen. Door voor echte kwaliteit bescherming te kiezen verleg je die lijn.
 
kenny enzo zijn goede merken.

beetje kijken wat je veel tegenkomt he :) op online winkels bijv...dat zijn dus de popi merken :)
 
en dan betaal je nog alleen maar voor de plaatjes die eropstaan :) TLD is nl. van de graphics enzo...en dan besluiten ze dat maar es op een helm te plakken...
 
Ik heb deze , tis niet echt een topmerk en hij was ook niet zo duur meende ik (2ehands van me broer gekocht die em 2 keer op had gehad)
Maar hij zit best lekker , dus das wel belangrijk denk ik zo.

helmpjes9pi.jpg
 
kenny enzo zijn goede merken.

beetje kijken wat je veel tegenkomt he :) op online winkels bijv...dat zijn dus de popi merken :)

Ik heb een HJC. Niet superduur, maar wel een goed merk. In de US geloof ik populairder dan hier.
Wat belangrijk is: hij staat op de lijst van goedgekeurde helmen voor de bond
 
Ik zelf heb deze:
(Het is niet een foto van de mijne, maar wel hetzelfde model)
full


Gekocht voor 130 euro MET bijkleurende scott crossbril op de motorbeurs in Utrecht (2 jaar geleden). Ik heb voor gein de prijs opgezocht op internet, deze was 360 euro zonder crossbril. Ik kan je dus aanraden om even te wachten op de motorbeurs :)
 
Ik vind hem alleen wel mega lelijk :)


Wil je voor 100€ nog een mooie ook :+


Ik ben er toch mooi in geslaagd een helm te vinden die helemaal niet bij mijn pak en mijn motor past, die ook al absoluut niet bij elkaar passen :P

En int echt is ie niet zoooo lelijk hoor maak ik mezelf altijd wijs
 
Ik heb dezelfde Sigma,voor €70 van een collega overgenomen.Niks mis mee met die pot.We are the Kings... :)
 
Wil je voor 100€ nog een mooie ook :+


Ik ben er toch mooi in geslaagd een helm te vinden die helemaal niet bij mijn pak en mijn motor past, die ook al absoluut niet bij elkaar passen :P

En int echt is ie niet zoooo lelijk hoor maak ik mezelf altijd wijs

doe ik ook! :9 ...had helm besteld in duitsland...crossbril erbij...bril was dik 40 euro...zie ik (toen ik net betaald had) dat ze ook een andere scott hebben van 27 |( ...

dan jezelf maar wijsmaken dat degene die jij gekocht hebt mooier/beter enz. is :)
 
Wil je voor 100€ nog een mooie ook :+


Ik ben er toch mooi in geslaagd een helm te vinden die helemaal niet bij mijn pak en mijn motor past, die ook al absoluut niet bij elkaar passen :P

En int echt is ie niet zoooo lelijk hoor maak ik mezelf altijd wijs

hehe je geeft het iig toe ;)
Ga em spuiten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan