crosser op kenteken zetten kost dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransie83

MF'er
8 sep 2010
170
0
Zuidlaren
hallo ik heb een vraag aan jullie ik wil graag eenktm sx 450 kopen en die op kenteken laten zetten als een enduro.

maar het volgende geschied het is een origineel nederlandse motor met alles al voorzien ,
start motor,onsteking spoel enzo kabelboom alleen hij is nooit op kenteken gezet vandaar.

nu wil ik dit doen en de eigenaar vertelt mij dat ik met het frame nummer naar ktm nederland ga en daar mijn papieren op kan halen.

dan met de motor en papieren naar rdw en laten keuren.

is dit mogelijk volgens jullie.

eerder was het zo dat je alles moest laten zien namelijk spiegels knipperlichten enzo maar omdat deze al zo is vraag ik me af of dat er ook allemaal weer op moet.

tevens wat gaat me dit kosten dacht tussen de 150 en 300 euro als ik het goed heb toch?

ik hoor graag met spoed van jullie wil hem namelijk morgen of zaterdag graag ophalen mvg frans

en uhh alvast goed uiteinde allemaal
 
Misschien even aan Jos van Vugt in Oirschot vragen? Die doet/deed dat soort acties vrij vaak.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat je dan ook nog de BPM mag afrekenen?

Als de huidige eigenaar denkt dat het zo makkelijk gaat zou ik het door hem laten regelen waarbij jij de extra kosten (tot een bepaald bedrag) voor je rekening neemt.
 
ik heb geen idee maar volgens mij kan het niet alleen op de dure manier dan kan ik beter gewoon 1 met kenteken kopen of los frame bedankt in ieder geval eerst hoor denk ik nog wel meer reacties
 
ben bang dat je idd nog ff bpm af mag tikken. als ie wat ouder is maakt dat niet uit, maar als ie redelijk nieuw is tikt dat ebst aan
 
Ik las iets over een RDW-flash..

Maar je moet hiervoor bij de importeur vragen om een attest van het type en deze via de RDW aanmelden. Ik vrees dat je hiervoor wel naar de RDW toe moet komen met de motor, deze dient dan in orginele staat te zijn. Wanneer de motor goedgekeurd is, dan krijg je de kentekenpapieren en moet je de motor aanmelden bij de belastingdienst. Waarna je de resterende BPM moet betalen en tevens moet aanmelden voor de rijtuigen belasting.

Als het nou echt tegen zit, dan wordt de motor aangemeld voor een IKS in Lelystad. Maak dan je borst maar nat, per keer kost dit uit mijn hoofd 320 euro. Zorg dan vooral dat je een standaard geluidsdemper en luchtfilter heb gemonteerd en rommel eventueel wat met je overbrenging of gaskabel. Die geluidsmeting is echt belachelijk streng. Ik ben vorig jaar nog tot 5 keer toe terug moeten gaan om een Buell XB12 op kenteken te kunnen krijgen. De Buell was volledig standaard en zat zelfs een California-kit op. Hebben behoorlijk wat moeten doen om zelfs dat kreng door de keuring te krijgen.
 
Www.rdw.nl

op kenteken zetten als enduro bestaat niet. Er is een motorkenteken voor alle goedgekeurde motoren.
 
Ik las iets over een RDW-flash..

Maar je moet hiervoor bij de importeur vragen om een attest van het type en deze via de RDW aanmelden. Ik vrees dat je hiervoor wel naar de RDW toe moet komen met de motor, deze dient dan in orginele staat te zijn. Wanneer de motor goedgekeurd is, dan krijg je de kentekenpapieren en moet je de motor aanmelden bij de belastingdienst. Waarna je de resterende BPM moet betalen en tevens moet aanmelden voor de rijtuigen belasting.

Als het nou echt tegen zit, dan wordt de motor aangemeld voor een IKS in Lelystad. Maak dan je borst maar nat, per keer kost dit uit mijn hoofd 320 euro. Zorg dan vooral dat je een standaard geluidsdemper en luchtfilter heb gemonteerd en rommel eventueel wat met je overbrenging of gaskabel. Die geluidsmeting is echt belachelijk streng. Ik ben vorig jaar nog tot 5 keer toe terug moeten gaan om een Buell XB12 op kenteken te kunnen krijgen. De Buell was volledig standaard en zat zelfs een California-kit op. Hebben behoorlijk wat moeten doen om zelfs dat kreng door de keuring te krijgen.

Zo'n herkeuring is gratis of kost dat ook weer geld eigenlijk?
 
Zo'n herkeuring is gratis of kost dat ook weer geld eigenlijk?

Bij een maatje van me hing het af van hoe ver ze waren in de keuring toen hij weer werd weggestuurd.

De eerste keer was het vrij snel: uitlaten en decibels :W (waren de originele fabrieksuitlaten, toch niet goed).

Nieuwe afspraak zonder kosten.

Tweede keer was het de jiffy schakelaar en frame krom. Nieuwe afspraak en opnieuw dokken.
 
waarom post je dit hier? kun je misschien beter ff in off/allroad & sm vragen. zullen meer mensen zijn met ervaring als het gaat over een crosser op kenteken zetten.
 
Bij een maatje van me hing het af van hoe ver ze waren in de keuring toen hij weer werd weggestuurd.
De eerste keer was het vrij snel: uitlaten en decibels :W (waren de originele fabrieksuitlaten, toch niet goed).

Nieuwe afspraak zonder kosten.

Tweede keer was het de jiffy schakelaar en frame krom. Nieuwe afspraak en opnieuw dokken.

Een voertuig wordt geheel gekeurd, na de keuring krijg je te horen wat er niet goed is.
Je wordt niet halverwege de keuring weggestuurd als ze wat vinden...
 
Vaak heeft een volbloed crosser geen typegoedkeuring waardoor deze niet legaal op kenteken te krijgen is. Wel zijn er diverse omwegen om dit niet legaal voor elkaar te krijgen.

Hiervoor kun je het beste je vraag stellen in het volgende gedeelte Off/Allroads & SM
 
Laatst bewerkt:
Een voertuig wordt geheel gekeurd, na de keuring krijg je te horen wat er niet goed is.
Je wordt niet halverwege de keuring weggestuurd als ze wat vinden...
Jij weet het kennelijk beter :?

We zijn in totaal drie keer geweest.
De eerste keer 5 minuten (uitlaat/geluid), tweede keer een half uur (frame krom, jiffyschakeling enz), laatste keer 20 minuten.

Voor de eerste en tweede poging is één keer betaald, en nog een keer voor de laatste poging. De RDW meneer was kennelijk aardig dit keer.

Ik schrijf alleen maar uit ervaring op, niet wat de harde regels zijn (waar ik denk dat jij op doelt).

Ik denk dat mijn maatje mazzel heeft gehad: motor moet gewoon 100% zijn, anders moet je nog eens terug en wmb opnieuw dokken. Hoe zuur ook :)
 
het zal wel waar zijn als jij het zegt maar het is wel een beetje raar
ik kom daar binnen voor de keuring zo meneer de uitlaat is niet goed gaat u maar weer
tjing tjing betalen terug met goede uitlaat
zo meneer uw remmen zijn niet goed

tjing tjing betalen en zo kan dat nog even doorgaan volgens jou
ik zie het al gebeuren bij een apk keuring of wat voor keuring dan ook

lijkt mij dat ze het hele voertuig controleren en dat jij een rapport krijgt van wat er niet goed is en dat mag je in orde maken

en zo was het bij onze motor en hier mag je het mee doen

mvg1500vulcano

hier kan je zien hoe het gaat

404 | RDW
 
Laatst bewerkt:
het zal wel waar zijn als jij het zegt maar het is wel een beetje raar
ik kom daar binnen voor de keuring zo meneer de uitlaat is niet goed gaat u maar weer
tjing tjing betalen terug met goede uitlaat
zo meneer uw remmen zijn niet goed

tjing tjing betalen en zo kan dat nog even doorgaan volgens jou
ik zie het al gebeuren bij een apk keuring of wat voor keuring dan ook

lijkt mij dat ze het hele voertuig controleren en dat jij een rapport krijgt van wat er niet goed is en dat mag je in orde maken

en zo was het bij onze motor en hier mag je het mee doen

mvg1500vulcano

je moet ook gewoon zorgen dat je motor in orde is als je daarheen gaat..
het zijn echt niet de grootste zeikzakken daar bij het rdw, je kan er nog wel eens het voordeel van de twijfel krijgen.

laatst ben ik er nog geweest voor een husaberg 650 uit 2002, het bpm bedrag was 90 euro *D
 
Kost rond de 1500,-e ongeacht bpm.
Moet eerst een duitse brief op en dan hier omkeuren.
Heeft jos van vucht me helemaal uitgelegd toen we bij de rdw -keuring aan
het wachten waren.
licht/teller/demper is dan in bruikleen.
Is het eigenlijk niet waardt.
Dat het zo duur kost komt door 1 typegoedkeuring 2 het vele werk.
 
je moet ook gewoon zorgen dat je motor in orde is als je daarheen gaat..
het zijn echt niet de grootste zeikzakken daar bij het rdw, je kan er nog wel eens het voordeel van de twijfel krijgen.

laatst ben ik er nog geweest voor een husaberg 650 uit 2002, het bpm bedrag was 90 euro *D

Het zijn niet de mannen van de RDW die de regelgeving maken, bij de RDW vond ik de medewerkers ook zeer klantgericht.
Buiten de normale zaken die je in orde moet hebben, wat allemaal netjes terug te vinden is, of waar de medewerkers van de RDW graag uitleg over verschaffen. Vond ik de geluidsnormering echt zwaar beroerd. Het was in ieder geval, zoals ik eerder al schreef, ondanks dat de motor geheel standaard was én voorzien van een California-kit, zeer lastig om door de geluidsmeting te komen.
Uiteindelijk hebben wij letterlijk de airbox afgekit met purschuim en de Buell van een andere mapping voorzien (na de 5e keer!) voordat deze eindelijk goed was. Ter info, de maximale geluids-uitstoot mocht 83 dB zijn. Standaard produceerde de Buell 87 dB.

Dus als je de crosser op kenteken wilt krijgen, zou ik toch even navraag doen bij iemand die vaker zo'n crosser door de keuring heeft gekregen.
 
Kost rond de 1500,-e ongeacht bpm.
Moet eerst een duitse brief op en dan hier omkeuren.
Heeft jos van vucht me helemaal uitgelegd.
licht/teller/demper is dan in bruikleen.
Is het eigenlijk niet waard.
Dat het zo duur kost komt door 1 typegoedkeuring 2 het vele werk.
:^
Direct een enduro kopen of je crosser op een enduro inruilen is wat minder omslachtig en al met al misschien nog wel goedkoper.
Tel er nog een "paar" euro bij als je wel een lichtspoel ed wil.
 
sowieso kosten de papier en de plaat bij elkaar al ruim €150,-
Keuring was dacht ik €75,- maar dat weet ik niet zeker meer.
 
Veel rdw keurmeesters hier op het forum.
Je lichtje zou al moeten zijn gaan branden bij de vraag'waarom zet de huidige eigennaar hem niet
op kenteken zet?
Bij crosmotoren zit nooit iets van papieren voor evt gebruik op de openbare weg.
Waarschijnlijk is hij zelf van de prijs geschrokken,want hij is zo te horen keuringsklaar en heeft hij
het zelf al geprobeerdt.
Kost echt veel,laten staan.
 
bedankt voor jullie reactie net toch maar een ktm 520 sm op kenteken gehaald overal vanaf nu.

alvast de beste wensen en goed rijdbaar 2012 allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan