En jij hebt hem op 140/150 km/h staan?je kan het gas nog steeds verdraaien maar wat zwaarder dan normaal
er zit een klein hendeltje op dat je gas vastzet
met je duim wip je em zo omhoog en is ie weer vrij
Om m'n cb400f vrouw-vriendelijk te krijgen was 1 van de modificaties, om de veer de de gas kabel terug-trekt (bij gas loslaten) een stuk losser te hangen.als ze nu een uurtje motor rijdt heeft ze twee dagen last van haar schouder, vandaar.
Om m'n cb400f vrouw-vriendelijk te krijgen was 1 van de modificaties, om de veer de de gas kabel terug-trekt (bij gas loslaten) een stuk losser te hangen.
Stroever maken bij het handvat, heeft namelijk ook bijwerking dat meer kracht nodig is om gas te verdraaien.
Oké, maar 't kan ook zijn dat ze sowieso ietje gespannen op de motor zit. (in geval van maar errug weinig frequent rijen, zie je dat wel eens)Gas geven gaat al vrij licht op haar motor, het probleem is dat ze haar arm de hele tijd fixeert in een positie. Als ze die af en toe kan laten rusten op de tank scheelt dat al weer.
Oké, maar 't kan ook zijn dat ze sowieso ietje gespannen op de motor zit. (in geval van maar errug weinig frequent rijen, zie je dat wel eens)
Moet ze zelf momenten inbouwen tijdens 't rijen dat ze let op spierspanning, met name bij de schouders. (en natuurlijk gewoon vaak 'n stukkie gaan rijen)
Ralf,
Ik heb ook behoorlijk lst gehad van RSI. Kon op een gegeven moment niet meer koppelen. Daar heb ik een easyclutch tussengezet. Voor m'n gas heb ik een cruisecontrol er op gezet. Het werkt perfect. Af en toe zet je gewoon je gas vast en kun je je armen even "uitschudden". Ik zou het er op zetten.
Grtz,
Biking
Nee zogenaamde ervaringsdeskundige. (Dat zijn de ergsteOp dinsdag 18 juni 2002 10:54 schreef Ralfie het volgende:Behalve natuurkunde- en informatica leraar ook fysiotherapeut...
Ik heb een cruise-controle zoals je vertelde.
Niels heeft al aangegeven hoe het werkt.
Ik kan je vertellen waarom ik er een heb. Ik heb een handicap aan mijn handen, vooral aan de rechter. Toen ik nog niet de cruise-controle had gingen mijn handen tintelen en had ik er op een gegeven moment geen gevoel meer in (erg lastig met remmen!)
Met de cruise-controle kan ik mijn hand op het handvat leggen, of op de tank, zodat ik hem ontzie.
Ik zet hem vast als ik op een weg rij waar ik niet te veel moet (af)remmen, dus B wegen en snelwegen. Mocht ik wat af moeten remmen of meer gas geven dan kan ik dat gewoon doen of hem loskoppelen.
Een jaar of wat geleden koste hij FL70,- dacht ik, niet veel geld als je zonder problemen of ongemak kan rijden, ik ben er heel erg blij mee.
180 zo een beetje, harder kan ik niet echt op het moment ( moet ff lassen aan mn frame )En jij hebt hem op 140/150 km/h staan?
Ik heb de Throttlemeister, te koop bij Vos-Oss.Er rijden er hier een aantal rond met cruise control op de motor. Ik weet dat het een soort klem is waarmee je je gashandvat "blokkeert", maar hoe werkt het precies? Kun je hem redelijk snel in- en vooral uitschakelen? En hoe bevalt ie?
Mijn vriendin heeft last van RSI en als ze nu een uurtje motor rijdt heeft ze twee dagen last van haar schouder, vandaar.
Als altijd dank voor uw hulp
Booster motor producten | Booster Easy cruise control (25mm) | Tenkateshop.com - Tenkateshop.com
Zo'n klem gebruik ik.
Het volstaat en gaat niet snel kapot.
Er is een grote en een kleine versie, 25 en 32 mm, ligt eraan wat voor handvat je hebt.
Ik heb um daar niet gekocht maar heb wel dezelfde, 1 maal is die van mij stuk gegaan, iemand wou kijken hoever je hem los kon trekken, heb dus een nieuwe gekregen.
Oke, en hoe werkt die klem dan precies? Ziet er wel nogal opzichtig uit.
En vraag mij af of ik niet al een of ander cruise control systeem op de motor heb zitten (zie afbeelding vorige bericht)
De kartelrand van de kaoko geeft wel meer gevoel met dikke handschoenen.Zo werkt die throttlemeister:
Hier een van Kaoko:
Oke, en hoe werkt die klem dan precies? Ziet er wel nogal opzichtig uit.
En vraag mij af of ik niet al een of ander cruise control systeem op de motor heb zitten (zie afbeelding vorige bericht)