Cruiser voor beginnende lange rijders??

Rookierider11

Rookie
23 sep 2020
6
1
Hey MF'ers.
Ik ben een beginnend rijder van 1.93 meter. Ik wil graag een cruiser gaan aanschaffen.. maar de vraag is welke.. helaas is bij mij in de buurt geen gigantisch groot aanbod. Als ik dus op pad ga ik wil een beetje gericht gaan zoeken.
Qua looks vind ik de XV950 helemaal fantastisch.. hebben jullie hier ervaring mee voor langere mensen?

Graag geen reacties als oohh jaa joh even die hele bike aanpassen. Een minibike blijf een minibike.. ook met een ander zadel o.i.d.

Hoor graag jullie mening en eventueel wat input.

Prijs. Max 8000 euro.
Ik houd van de moderne bouw en de klassieke stijl.
 

***Mous***

Onaanstootgevend
22 feb 2012
5.038
3.558
Assen
Ik ben zelf ook 1.93 meter en heb een tijdje deze gehad en dat paste prima.
Verder vind ik persoonlijk cruisers leuk om te zien maar waardeloos sturen.
 

***Mous***

Onaanstootgevend
22 feb 2012
5.038
3.558
Assen
Het komt niet specifiek door dit model maar is inherent aan een cruiser.
Ik zelf word door de zithouding met de voeten naar voren wat onzeker en bij de meeste cruisers is de balhoofdhoek zodanig dat je de motor moet dwingen een bocht door te gaan. Hoe kleiner die hoek hoe gemakkelijker hij stuurt.
 

Rookierider11

Rookie
23 sep 2020
6
1
Het komt niet specifiek door dit model maar is inherent aan een cruiser.
Ik zelf word door de zithouding met de voeten naar voren wat onzeker en bij de meeste cruisers is de balhoofdhoek zodanig dat je de motor moet dwingen een bocht door te gaan. Hoe kleiner die hoek hoe gemakkelijker hij stuurt.
Aaah oke! Thanks! Daar ga ik op letten tijdens wat testritjes.
 

PhilippeD

MF'er
31 jul 2019
101
81
Kaatsheuvel, Noord-Brabant
Kijk eens naar een Honda Shadow (VT 750) van ca. 2011, en dan wellicht eentje met forward controls. ben je voor ca. € 6.500 klaar.
Niet te zwaar, onverwoestbaar, en goedkoop in onderhoud. In mijn optiek een ideale starters cruiser.
 

Rookierider11

Rookie
23 sep 2020
6
1
Kijk eens naar een Honda Shadow (VT 750) van ca. 2011, en dan wellicht eentje met forward controls. ben je voor ca. € 6.500 klaar.
Niet te zwaar, onverwoestbaar, en goedkoop in onderhoud. In mijn optiek een ideale starters cruiser.
Kijk eens aan.. daar kan ik wat mee ! Thanks!
 

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
9.831
4.391
Ondanks wat je zegt speelt aanpassing wel degelijk een belangrijke rol.
ik heb exact jouw lengte en heb jaren zeer comfortabel gereden op een Suzuki M800 (Intruder) met forwards controls en (brede) drag bar.
Die (relatief eenvoudige) aanpasingen geven je armen en benen volop ruimte en bovendien oogt het beter voor bij een lang iemand.

1600936106883.png
 
Laatst bewerkt:

Rookierider11

Rookie
23 sep 2020
6
1
Ondanks wat je zegt speelt aanpassing wel degelijk een belangrijke rol.
ik heb exact jouw lengte en heb jaren zeer comfortabel gereden op een Suzuki M800 (Intruder) met forwards controls en (brede) drag bar.
Die (relatief eenvoudige) aanpasingen geven je armen en benen volop ruimte en bovendien oogt het beter voor bij een lang iemand.

Bekijk bijlage 1546378
Heel erg bedankt voor je input!
Ik bedoelde dat ik niet zat te wachten op reacties als.. "elke motor met forward controls erop. Einde topic"
Vooral benieuwd naar anderen hun ervaring zoals die wat jij nu deelt. Heel erg bedankt!!
 

MBKNLD

Die hard MF'er
2 okt 2018
881
1.635
Utrecht
Ik ben 1.85, dus het scheelt een paar cm, maar ik heb op mijn XVS 1100 Dragstar nooit het idee gehad dat ik opgevouwen of oncomfortabel zat. Het hangt er natuurlijk een klein beetje vanaf hoe je lengte is opgebouwd (ik heb relatief korte benen). Dit was de mijne;

WhatsApp Image 2020-04-15 at 17.08.55 (10).jpeg
De Dragstar is een beetje de middenmoter(/motor) van de Star-linie van Yamaha, de Royal-, Wild-, Road- en Midnight Star zijn nog een stukje groter. De grotere jongens zijn wel een stuk zwaarder, maar zullen je nog net iets meer ruimte bieden.

Check vooral ook even Motorcycle Ergonomics als je een shortlist hebt; hier kun je jezelf virtueel op de motor zetten waardoor je een grof idee hebt van hoe het er ongeveer uit gaat zien. Verder is het voordeel van cruisers dat er een enorme bak aan aftermarket verstelmogelijkheden zijn, van forward controls en een breder/hoger stuur tot risers en zadelaanpassing.
 

Romaviem

Rookie
21 okt 2020
7
2
Kaatsheuvel
Hoi

Mijn eerste motor is Honda Shadow VT 600 en Dat is ook een mooie lange motor!!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-10-21 at 09.39.55.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-21 at 09.39.55.jpeg
    359,4 KB · Weergaven: 4

Bitchin

MF veteraan
22 jan 2007
1.933
77
Vanuit eigen ervaring als 2 m lange rijder
de VN1500 Classics rijden goed, zijn groot en met mijn 2 meter paste dat prima, je moet wel de E en hoger hebben dus vanaf '98 en 5 bak, die hebben een aangepaste balhoofdhoek toc de D modellen. Sturen redelijk, tja tis 350 kg met laag zwaartepunt dus je met hem wel vertellen dat je boxht doorwil. Grondspeling is ook maar zozo, je heb al vlug de treeplanken aan de grond
De VN800 gaat net aan, met de steps iets meer vrijheid en die sturen best goed, zeker als je een maatje smallere achterband monteert
Rij nu een Softail EVO, vergelijkbaar met de vn800 qua formaat, maar zeker de oudere Heritage hebben geen grondspeling, dan is de FXS beter (even gekeken naar je budget) dan kan je mss beter een Roadking oid kopen voor goed sturen
 
Bovenaan Onderaan