Zijn die ECE certificaten wel echt en zo ja, horen ze echt bij deze helm? En hoe kan er een ECE op een imitatie helm zitten waarvan het origineel alleen een DOT goedkeuring heeft...
Verder kan je nagaan of er bijvoorbeeld een design patent op zit / op een andere manier een geregistreerd design is en zo ja, dan kan je wel eens een mooie rechtszaak aan je broek krijgen. Nu kan iedereen denken "ach joh, dat loopt toch niet zo'n vaart man!", nou, ondergetekende kleine ondernemer heeft 2 patent-zaken overleefd, dus wees daar maar niet te makkelijk in. Zeker niet als je met Amerikanen of Duitsers te maken hebt, die trekken zo je kop er af
Niemand wil toegeven dat het directe schade toebrengt aan de EU markt, want nep Akrapovic / LSL / Rizoma spul is toch wel erg aantrekkelijk voor een paar Euro. Maar ik ken o.a een Duitse fabrikant die echt plat geconcureerd wordt met slechte imitaties van hun eigen producten.Kan aan mijn liggen maar het gaat om je hoofd, kan me niet voorstellen dat je je leven riskeert omdat je wil beknibbelen op je portomonnee.
Het is en blijft een chinese kopie niet te vertrouwen
En waar denk jij dat de dure Europese leveranciers hun spullen halen?Kan aan mijn liggen maar het gaat om je hoofd, kan me niet voorstellen dat je je leven riskeert omdat je wil beknibbelen op je portomonnee.
Het is en blijft een chinese kopie niet te vertrouwen
Ga jij je leven maar op het spel zetten voor een paar Chinese knaken...En waar denk jij dat de dure Europese leveranciers hun spullen halen?
Er is toen een test gedaan met wielrenhelmen van de dure merken en de immitatie uit China.
Wat bleek..... veel van onze Europese merken kwamen uit dezelfde fabriek en hadden dezelfde materialen en kwaliteit.
We willen ons graag voor de gek laten houden.....
Daarom kwam uit de test geen verschil......Ga jij je leven maar op het spel zetten voor een paar Chinese knaken...
Europese merken laten zeker hun spullen in China maken, maar wel met iets betere kwaliteitsspullen.
Het probleem hier is dat je het simpelste soort helm (een thermisch gevormd stukje piepschuim met een haardunne plastic coating) in één adem vergelijkt met motorhelmen die een crash op snelweg tempo moeten overleven. Appels > peren. Daar komt bij dat het namaken van een fiets helmpje geen zak oplevert, maar het namaken van een hele dure Arai wel. Er is een heel erg groot verschil tussen produceren en namaken.En waar denk jij dat de dure Europese leveranciers hun spullen halen?
Er is toen een test gedaan met wielrenhelmen van de dure merken en de immitatie uit China.
Wat bleek..... veel van onze Europese merken kwamen uit dezelfde fabriek en hadden dezelfde materialen en kwaliteit.
We willen ons graag voor de gek laten houden.....
Sorry vriend maar ook een goede fietshelm kost minimaal € 250.- of meer.Het probleem hier is dat je het simpelste soort helm (een thermisch gevormd stukje piepschuim met een haardunne plastic coating) in één adem vergelijkt met motorhelmen die een crash op snelweg tempo moeten overleven. Appels > peren. Daar komt bij dat het namaken van een fiets helmpje geen zak oplevert, maar het namaken van een hele dure Arai wel. Er is een heel erg groot verschil tussen produceren en namaken.
Wat een Telegraaf sentiment. Je hebt een TV programma over fietshelmpjes gezien.Sorry vriend maar ook een goede fietshelm kost minimaal € 250.- of meer.
En ook daar zijn gasten die met bijna 100 per uur crashen of met de mountainbike vol op een stronk landen.
Poeh he, €250 en 100km/h, dat zijn inderdaad echt vergelijkbare prijzen en snelheden met goede motorhelmenSorry vriend maar ook een goede fietshelm kost minimaal € 250.- of meer.
En ook daar zijn gasten die met bijna 100 per uur crashen of met de mountainbike vol op een stronk landen.
Bij spullen uit China zit nog een grap.
voorbeeld:
Voor een Europees bedrijf worden 100.000 items gemaakt. Deze voldoen volledig aan de Europese norm. De fabriek maakt er echter 110.000 en houdt er 10.000 achter die exact het zelfde zijn (op wat stickers etc na). Deze gaan de handel in. Mocht de vraag nu hoger zijn, dan worden er nog een zwikkie gemaakt. De gebruikte materialen zijn echter anders dan de eerste 110. En eventuele tests zijn ook gedaan op de eerste serie. Je weet gewoon echt niet wat je koopt zonder per zending zelf een test (TüV etc) uit te laten voeren.
Zelfs bij hele strikte A-merken worden wel eens mallen, designs, procedures en personeel gestolen uit de officiële fabriek. Zo weet ik nog wel een gepatendeerd Amerikaans gereedschapje (fabriek in Taiwan) dat in de ontwikkelingsfase al werd ontvreemd, waardoor de Chinese variant eerder op de markt kwam dan het origineel. Zie dan nog maar geloofwaardig uit de hoek te komen, met je "veuls te dure" origineel..Daarom zorgt een goede (Europese) klant er voor dat de tooling (mallen bijvoorbeeld) van hem zijn en niet van de fabrikant. Dan kan de fabrikant niet meer producten maken en zelf verkopen. (=diefstal van zijn klant)
De hogere kosten zitten hem niet in de kosten van het produceren maar puur in het ontwerp en ontwikkelingsproces, validatie indien nodig, marketing, service en de hoge loonkosten van westerse medewerkers.
Zoals jij het hier schetst gaat wellicht op voor waxinelichthouders maar echt niet voor serieuse bedrijven.
En waar denk jij dat de dure Europese leveranciers hun spullen halen?
Er is toen een test gedaan met wielrenhelmen van de dure merken en de immitatie uit China.
Wat bleek..... veel van onze Europese merken kwamen uit dezelfde fabriek en hadden dezelfde materialen en kwaliteit.
We willen ons graag voor de gek laten houden.....