• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Daar gaat ie dan..... Zelfbouw minimono..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Single Minded

MF veteraan
Lid geworden
12 okt 2003
Waarderingsscore
38
Na het topic van Bas (Rd500) doorgelezen te hebben en hem gesproken te hebben, heb ik ook maar besloten mijn vorderingen van de bouw van mijn mini mono bij te houden in mijn eigen topic....

Misschien leuk om te volgen en voor informatie voor jongens die ook supermono willen rijden.

Waar het allemaal mee begon:

De uberlompe szr supermono....

[Dode link verwijderd]

Kleine 70pk en 70Nm aan het wiel en een gewicht van 130kg..

Doel voor de minimono... 60pk aan het wiel en 85kg....

Wat hebben we er voor nodig..... Tz125 grandprix rijwielgedeelte met een getuned wr450 blok.

Foto's en verdere specificaties volgen *O*

Eigenwijs als ik ben moet ik natuurlijk een tz125 hebben ipv de bosjes honda rs125 fietsen die er te koop staan.

Deze zijn haast niet te vinden in Nederland, dus waar haal je hem dan maar vandaan... idd Zweden *O*

Een maand of 2 geleden deze fiets opgehaald in Zweden (past mooi in de Touran) Damn wat is zo'n ding klein en licht (standaard 71kg)
Mooi extra setje marchesini wielen erbij.

TZ125Zweden.jpg

Dan moet er nog een blok in.....

Wr450 blokje gekocht op ebay....

[Dode link verwijderd]

Belangrijkste onderdelen zijn er om pas te maken. Maar dit blijkt nog niet echt eenvoudig... Later meer

Laatst bewerkt:
Zo Arlan, ik ben echt benieuwd! Ik ga je vorderingen zeker volgen in dit topic. Ik moet nog even een paar maandjes bikkelen en dan ben ik ook klaar met promoveren. Heb ik eindelijk echt tijd om lekker te gaan knutselen. En dan zal ik je ook zeker meer gaan lastigvallen met vragen... ;-)

Ik wens je veel succes met je nieuwe projectje! :Y

vet :9~ :9~ :9~

mag ik trouwens vragen wat voor kuipset er op die SZR zit gemonteerd? ziet er ook wel fris uit :9 :9 :9

60 aw pk's uit een 1 cilinder 450, daar moet pittig wat tuning inzitten lijkt me zo :o hoe lang blijft dat heel? ;)

60 aw pk's uit een 1 cilinder 450, daar moet pittig wat tuning inzitten lijkt me zo :o hoe lang blijft dat heel? ;)

Daar zit inderdaad een beetje tuningswerk in..... Mijn doel is een kleine 60pk, maar met 58pk ben ik ook tevreden ;) Als het goed is blijf het een kleine 1500 race km'ers heel.

De meeste tuningsdelen zijn al besteld en de 41mm Keihin FCR ligt hier al op mijn bureau mooi te zijn *O*

Laatst bewerkt:
He Arlan :W

Goed bezig zie ik, de zaag al in het frame gezet? O-) ;)
Ziet er goed uit!

More pic's please :P

He Arlan :W

Goed bezig zie ik, de zaag al in het frame gezet? O-) ;)
Ziet er goed uit!

More pic's please :P

De zaag en slijptol is er inmiddels doorheen }) Moet nog een behoorlijk stuk aangepast worden om het een en ander pas te krijgen. Zo moet de achterbrug opengeslepen worden, voorste bloksteunen moeten eraf, etc

[Dode link verwijderd]

Fotootje van het kale frame.....

Laatst bewerkt:
Leuk topic Arlan. Succes met de bouw.

Hoe bepaal je de gewichtsverdeling? Ik neem aan dat het WR-blok zwaarder is dan het oorspronkelijke 125cc 2-takt-blok en dat het niet precies in het midden hangt?

Mark

Laatst bewerkt:
nog updates?? O-)

Laatst bewerkt door een moderator:
nog updates?? O-)

Het gaat allemaal een beetje traag de laatste weken. Druk met werk, autootje gekocht etc.

Blokje past er tussen, dus het grootste slijpwerk is gedaan, nog een beetje verbeteren en dan past ie perfect.

DSC00195

En wat ga je eingelijk met je SZR doen? Die hou je gewoon als reservefietsje?

Ziet er verder mooi uit! :)

Wauw mooi project die SZR is al heel erg gaaf, dus er wordt wel wat van je verwacht....

:} :} :}

Trouwens in die SZR van jou zou dat RD500 blok van Bas perfect passen.

Arlan, alweer een update :? Of loop je weer niks te doen :+

Kun je niet alvast proberen om het blok zo ver mogelijk naar voren te hangen :?

Zo hier weer een kleine update...

@Mark

Het blok is een kleine 9 kilo zwaarder dan het 125cc blok. De positie is redelijk in het zwaatepunt van de motor, ik verwacht dan ook niet dat de gewichtsverdeling erg veel gaat veranderen. Het blok past er maar op 1 manier in, dus de gewichtsverdeling moet ik optimaliseren met de losse onderdelen die er nog bij moeten zoals electronica etc.

@Jokertje

De SZR blijft inderdaad mijn reserve fietsje, hangt een compleet nieuw blok in met speciale krukas.... (Moet ik nog runnen binnenkort, verwacht er veel van)

@Team

Dat blok van Bas zou idd mooi passen, het toeval is dat het complete rijwielgedeelte dat Bas gebruikt voor zijn RD500 project uit mijn garage komt _O-

@Bart

Loop niet zo te zeiken joh!!! :W

@Paul

Het blok kan niet naar voren, ik heb eerst gekeken of ik het blok voor de achterbrug as kon plaatsen, maar dan paste de radiateur en de voorbocht er niet meer tussen. Ik heb dus de achterbrug open geslepen om de as als ophangpunt te gebruiken. Wat je dus wel vaker ziet. Nu ik dit gedaan heb, past het blok er perfect tussen.

Vandaag nog kleine aanpassingen gedaan aan kettinglijn en het lijkt nu allemaal perfect in lijn. Tijd om de bussen en beugels voor de ophanging te maken. Frame en achterbrug kunnen dan mooi volgende week naar de lasser (hopen dat die tijd heeft)

[Dode link verwijderd]

Past net.....

[Dode link verwijderd]

Goodies *O* Dikke FCR41mm carb *O*

Iemand toevallig nog een rode Keihin inlaatkelk liggen?

Laatst bewerkt:
Hmm kut geocities met data limiet.... Zal de ploaties zo spoedig mogelijk op een andere server zetten B|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan