Dagwaarde all-risk verzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

WS1975

Rookie
18 mei 2012
8
0
Bij mijn all-risk verzekering zie ik tot mijn verbazing dat de dagwaarde van de motor heel erg laag is. Wat betekend dat bij een total loss schade deze dagwaarde uitgekeerd wordt.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Mijn z1000 uit 2009 heeft dagwaarde van 3250,-!?
 
Dagwaarde moet formeel bepaald worden, eeeh, per dag :)

Het kan zijn dat je een verzekering hebt gekozen met een min om vooraf vastgestelde waarde, in dit geval dagwaarde genoemd.

Vraag het verder na bij je verzekeraar.

Ook is een taxatie mogelijk, en wellicht kun je de motor dan weer op basis daarvan verzekeren.

Let er wel op dat de premie ook is gekoppeld aan verzekerde waarde.

Vraagje: wist je dit niet bij afsluiten?
 
Het kan nog erger, dagwaarde - restwaarde. Dus schrootwaarde als deze goed in elkaar zit, gaat dan als ik het goed zeg van de 3250 af(?). Hoe dan ook ben je financieel de lul na een beetje ongeval als je geen goede/ dure verzekering hebt.
 
Het kan nog erger, dagwaarde - restwaarde. Dus schrootwaarde als deze goed in elkaar zit, gaat dan als ik het goed zeg van de 3250 af(?). Hoe dan ook ben je financieel de lul na een beetje ongeval als je geen goede/ dure verzekering hebt.
En de restwaarde krijg je dan toch ook?

Tis niet dat je dubbel genept wordt hoor. :)
Bij verzekeringen wordt je doorgaans maar één keer goed genept ;)
 
De aangegeven dagwaarde is zeer indicatief.

Mocht je motor total loss raken, dan zal de verzekering meestal kijken wat op dat moment de gemiddelde vraagprijs voor een dergelijke motor, uit hetzelfde jaartaal, rond dezelfde KM stand is.

Bij de ZZR 600 uit 1990 van mijn vriendin hadden we zo uitgerekend dat we rond €1500 zouden krijgen en inderdaad, de uiteindelijke uitbetaling voor de motor was €1650.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan