Dashboard Superduke 990 2005

Hoekseboer

Rookie
22 mrt 2023
4
0
Moi,

Wie kan mij helpen? Ik rij momenteel een gave superduke 990 uit 2005. Echter zit er een storing in het dashboard, hij doet het wel maar krijgt te weinig spanning(naar mijn idee) Achtergrond verlicht werkt, maar de waardes zijn niet leesbaar.. af en toe ligt zichtbaar. Van morgen heb ik er een nieuwe accu in gezet en deze is nu aangesloten aan de druppelaar.

Soms als er even waardes leesbaar zijn en ik de verlichting aan doe gaat vagen de waardes weer weg.

Hij heeft het in het verleden wel gedaan

Ben benieuwd wie weet wat het zou kunnen zijn.

Groet Bas
 
Bij de tellers van de >2007 modellen is de oplossing de printplaat even in de oven afbakken:
Door meerdere mensen al met succes gedaan (inclusief mezelf)
Even open schroeven en de printplaat in de oven 👍🏻
 
Probleem is ws een paar soldeerverbindingen die niet top meer zijn.
Dan helpt even in de oven om ze weer een beetje dicht te laten vloeien.
Ik zou zeggen: schroef je teller open, pak de printplaat eruit, en leg hem een minuut of 10 in de oven.
 
Ik kom tot hier. Scherm krijg ik er niet af.. ben bang dat ik dan alles in tweeen breek. Zou het goed gaan met het scherm?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    407,4 KB · Weergaven: 35
  • image.jpg
    image.jpg
    399,3 KB · Weergaven: 33
Durf zo niet uit m'n hoofd te zeggen of bij het oude type het scherm los is van de printplaat, ik dacht dat daar het scherm ook mee ging de oven in. Maar daar kan @denzell vast wel antwoord op geven.

moet je die oven ook aanzetten ? :+ en zo ja op hoeveel graden ? ;)
Uiteraard. 190°C bleek prima te werken. Is allemaal te lezen in dat topic waar ik eerder naar gelinkt heb.
 
Durf zo niet uit m'n hoofd te zeggen of bij het oude type het scherm los is van de printplaat, ik dacht dat daar het scherm ook mee ging de oven in. Maar daar kan @denzell vast wel antwoord op geven.


Uiteraard. 190°C bleek prima te werken. Is allemaal te lezen in dat topic waar ik eerder naar gelinkt heb.
Nee het scherm zal de 190 graden niet overleven denk ik, die moet los. Hoe dat bij een ‘05 moet zou ik niet zo weten. Waarschijnlijk gewoon voorzichtig los trekken op zo’n manier dat de pinnen uit de houder komen.
 

Bijlagen

  • DDCD9FD8-9935-45A8-86E8-C98FDC822C2E.jpeg
    DDCD9FD8-9935-45A8-86E8-C98FDC822C2E.jpeg
    102 KB · Weergaven: 26
Het lijkt er inderdaad op dat hij gesoldeerd is, dus durf de oven toch niet aan. Echter heb ik soms wel beeld.. wat mij doet vermoeden dat het scherm wel doet. Na veel zoeken meet ik weerstand op massa van de kill switch en deze blauw/zwart kabel loopt door naar de brandstof pomp en als ik daar wat rammel aan de kabel heb ik soms beeld.

Vanavond de tank er af halen en daar de boel eens goed schoon maken
 
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem. Gisteren haarscherp beeld. Vandaag niet meer. Gisteren heb ik de stekker veranderd vanaf de spanningsregelaar, zelf maakte ik het foutje plus en min even. Maar de spanningsregelaar lijkt in orde nog te zijn en gisteren deed het Dashboard het ook daarna nog goed.
Zelfs dacht ik ook een stekker verbinding ergens maar kan niks vinden (al moet ik zeggen dat de electronica van de ktm er niet hoogwaardig uit ziet).

Ik ben benieuwd hoe jij uit het schema hebt kunnen halen welke kabels de waardes afgeven. Mijn verlichting is ook gewoon goed. De waardes niet echt zichtbaar.
Ps zo heb ik de motor overigens ook gekocht. Ik dacht dat ik dat wel even kon maken.

Groet Sjors
 
Hoi,

Iemand een idee waar ik kan vinden hoeveel en op welke pins er een bepaalde hoeveelheid volt moet staan?

De omcirkelde kabel: is deze spanning de boosdoener? Ik heb wel teller verlichting maar amper waardes. Soms zichtbaar en dan heel slecht en het valt steeds weg.

Betreft dit de kabel die de snelheid aangeeft? Dus bij hogere snelheid wel meer spanning of is dat onzin?

Dankjewel vast.
 

Bijlagen

  • 76149439-8652-4BF9-BED4-FE85D3C00A3F.jpeg
    76149439-8652-4BF9-BED4-FE85D3C00A3F.jpeg
    298 KB · Weergaven: 0
  • A9CC3882-AC45-4E81-8B38-C653620A99E0.jpeg
    A9CC3882-AC45-4E81-8B38-C653620A99E0.jpeg
    94,4 KB · Weergaven: 0
Ik had hetzelfde probleem en het was verholpen door de print plaat 7 minuten af te bakken in een normale oven. Mijn theorie is dat ergens in een van de componenten vocht zit, geen idee welke. Dit werkt nu meerdere jaren nog steeds.
 
Bedankt Denzell.
Ik vermoed inderdaad nu ook zoiets. Gisterenavond een beetje beeld. Vanochtend niks.

Dashboard opgemaakt en hele tijd met de föhn erop. De oven durf ik niet want het scherm en het pastic zit allemaal gesoleerd. Smelt dat dan niet? Weet je nog wat jij in de oven hebt gedaan?

Solderen van de puntjes had ik ook al geprobeerd. Geen verschil.

Na de föhn actie heb ik haarscherp beeld. Zodra de printplaat is afgekoeld gaat het beeld weer weg.
 
Klinkt als een slechte verbinding. Wanneer het warm is, zijn de materialen uitgezet en is er goed contact. Wanneer het het weer afkoeld en het materiaal gekrompen tot z'n oude formaat, staat er te weinig druk op de verbinding om alle stroom door te laten. Het zou aan een soldeerpunt kunnen liggen, maar ook in een van de kleine componenten van de print. Wellicht kun je het bij Carmo elektronics laten fixen, maar het kost wel wat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan