Daytona 675/650/600 #11 vol met nieuwe spanning(regelaars)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M'n Check Engine Light is nog uit, maar de mijne houdt wel in/stottert zo tussen de 5000 en 7000 rpm. Vooral bij constant gas en afremmen op de motor houdt hij in. Het heeft geen zichtbaar effect op de snelheid en rpm (snelheid en toeren blijven constant), maar het voelt alsof de koppeling steeds een beetje slipt.
Vroeg teken dat de EXUP minder wordt?
 
Kreeg je toen al wel een CEL? Ik heb dat namelijk nog niet, alleen het inhouden. Ook de extra bijgeluiden met starten heb ik niet.
 
CEL krijg je toch wel als de EXUP compleet vastloopt?

Ik ga vanavond in ieder geval even afspraak maken met de monteur. Ik heb de how-to wel gelezen, maar hier heb ik geen trek in.

ETA: bij nader inzien wil ik vanavond toch nog wel ff kijken wat ik voor elkaar kan boksen. Met de how-to van 675.net moet ik denk wel wat verder komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt eraan wat de oorzaak is van het aangaan van de CEL.

Mijn EXUP klep loopt weer soepel rond, maar dat deed hij al. Dat probleem is het dus niet. Forte Motor Power 1 maakte geen verschil, daarna verse brandstof geprobeerd, ook niet...

Ik denk dat mijn O2 sensor aan het overlijden is :/ Vanavond nog even als laatste de luchtfilter checken en de kabel naar de o2 sensor bekijken en anders bel ik de dealer voor een afspraak :(
 
Dat ligt eraan wat de oorzaak is van het aangaan van de CEL.

Mijn EXUP klep loopt weer soepel rond, maar dat deed hij al. Dat probleem is het dus niet. Forte Motor Power 1 maakte geen verschil, daarna verse brandstof geprobeerd, ook niet...

Ik denk dat mijn O2 sensor aan het overlijden is :/ Vanavond nog even als laatste de luchtfilter checken en de kabel naar de o2 sensor bekijken en anders bel ik de dealer voor een afspraak :(


heeft er niet iemand in de buurt een kabel en een laptop voor je zodat je hem zelf uit kan lezen??
 
CEL krijg je toch wel als de EXUP compleet vastloopt?

Ik ga vanavond in ieder geval even afspraak maken met de monteur. Ik heb de how-to wel gelezen, maar hier heb ik geen trek in.

ETA: bij nader inzien wil ik vanavond toch nog wel ff kijken wat ik voor elkaar kan boksen. Met de how-to van 675.net moet ik denk wel wat verder komen.
Nee CEL krijg je niet.
Tenzij je de servo eraf koppelt, dan moet je met TuneECU de Exup uitschakelen. Dan kun je de servo afkoppelen zonder CEL.

Maar als de foutmelding er eenmaal instaat, dan moet je deze laten wissen.
Want die gaat niet vanzelf weg als de "storing" is opgelost.

Dat heeft hij al een keer gehad. Dat was een vorstelijke rekening.

Kan het eigenlijk kwaad om met dat lampje aan rond te rijden?
Ligt eraan wat voor storing het is.
Kan net zo goed een storing in de Tip Over Sensor zijn. Dan boeit het niet veel.

Dat ligt eraan wat de oorzaak is van het aangaan van de CEL.

Mijn EXUP klep loopt weer soepel rond, maar dat deed hij al. Dat probleem is het dus niet. Forte Motor Power 1 maakte geen verschil, daarna verse brandstof geprobeerd, ook niet...

Ik denk dat mijn O2 sensor aan het overlijden is :/ Vanavond nog even als laatste de luchtfilter checken en de kabel naar de o2 sensor bekijken en anders bel ik de dealer voor een afspraak :(
Rare manier om een CEL op te lossen met Forte :P

Nope. Tenzij er iemand van hier in de buurt van Eindhoven woont en zin en tijd heeft om me te helpen?
Wat is in de buurt?
50km naar hier
 
50km is te doen. Ik houdt het ff in gedachten. Forte heb ik niet gebruikt om de CEL op te lossen, ik had namelijk geen CEL. Dat is een beetje het lastige. De motor herkent zelf nog geen storing :S

Forte was meer een 'baadt het niet, dan schaadt het niet'-probeersel.
 
Laatst bewerkt:
Heb even terug gelezen wat het probleem was.

Haal de rechterkuip eraf.
Haal het kapje van de exup eraf (metalen dekseltje).
Nu even toeren jagen, en kijken wat de positie van de Exup is.

Als hij volledig open staat (6k,7k RPM).
Moet het er zo uitzien:

Plaatje van google
2618366564_cd5f03456f_o.jpg


Draait hij rondt of staat hij in een verkeerde positie dan is de EXUP het probleem.

Is dat het niet, dan heb je iets anders aan de hand.


Als je rustig optrekt "slipt/stottert" hij dan ook bij 6/7k rpm?
 
Het slippen/inhouden gebeurt in het hele toerenbereik. Ik dacht alleen rond 6000/7000 toeren, maar daarin viel het het meeste op.

De klep stond in deze positie en bij het opstarten draaide hij mooi rond (van stop naar stop). Ik heb het niet getest bij draaiende motor, alleen de opstartprocedure.

Ik kon de klep ook makkelijk met de hand ronddraaien, voor en na het smeren.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingsplaten versleten?

Je EXUP is het in ieder geval niet
Ik denk ook niet dat het iets elektronisch is.
 
Nog niet geprobeerd. Koppelingsplaten lijkt me onwaarschijnlijk. Het is letterlijk van de ene op de andere dag gekomen en onder vollast is er niks aan de hand.

Ik verdenk zelf nog steeds de lambda/O2 sensor. Het voelt namelijk alsof iemand steeds een beetje met je gas speelt (meer, minder, meer, minder, meer, minder). En dat alleen bij geen of weinig gas. Het lijkt mij dat deze niet meer goed meet en dus continu aan het bijregelen is.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, gaat prima. Tot de boel in de soep draait :') .

Alleen bij elektronische storingen wil hij wel eens in 'noodloop' ofzo gaan.

Haha, tsjah. Het probleem is dat ik naar de motorzaak moet met dat ding. En ik heb geen aanhangwagen. Dus ik zat te bedenken of ik wel of niet met lampje aan richting de zaak kan rijden. Of dat zodra het lampje aangaat je eigenlijk gewoon zsm moet stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Heb even terug gelezen wat het probleem was.

Haal de rechterkuip eraf.
Haal het kapje van de exup eraf (metalen dekseltje).
Nu even toeren jagen, en kijken wat de positie van de Exup is.

Als hij volledig open staat (6k,7k RPM).
Moet het er zo uitzien:

Plaatje van google
[afbeelding]

Draait hij rondt of staat hij in een verkeerde positie dan is de EXUP het probleem.

Is dat het niet, dan heb je iets anders aan de hand.


Als je rustig optrekt "slipt/stottert" hij dan ook bij 6/7k rpm?

als je de EXUP klep uitschakeld heb je geen probleem toch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan