Okee, tijd voor een update
Zoals een paar berichtjes hoger te lezen valt had ik een ducati monster pomp aangeschaft, voornamelijk omdat deze mooi IN de tank past en ook de flow en druk heeft die ik nodig heb, dan kan die enorme FIAT auto pomp ook eraf. Dit was echter geen prioriteit, omdat, nou ja, het oude systeem werkte tenslotte ook…
Door plek gebrek onder de tank dankzij een ander project is dit opeens van helemaal onderaan de lijst naar helemaal bovenaan geschoven en dus heb ik de slijptol in de tank gezet. De reden waarom dit allemaal moest gebeuren vertel ik later
Dus, eerst maar eens een flens gemaakt voor de pomp, uit lekker dik staal zodat de pomp goed afsluit. Nadeel is wel dat ik enkel een slijptol en wat vijlen tot mn beschikking had, dus het was een flinke workout om dit voor elkaar te krijgen.
Met deze flens kon ook mooi worden bepaald hoeveel ik moest aanpassen aan de tank en dat bleek best wat. De enige plek waar het mogelijkerwijs zou kunnen passen is in de bodem van de linker wang en dan vrij ver naar voren. Maar zelfs daar was eigenlijk te weinig plek.
Enige manier waarop dit zou gaan passen is door een flink uitbouw in de wang te maken en hopen dat alles net niet tegen het frame aanloopt.
Maar volgens het karton zou het moeten passen, dus, slijptol erin!
Ik moet hierbij wel zeggen dat ik de tank al een paar weken leeg en open heb laten liggen en ook met zowel thinner als aceton heb uitgespoeld. Beide chemicalien zijn vluchtiger dan benzine en laten geen reisdue achter. Ook hebben ze beide een sterk oplossend vermogen om de 40 jaar oude gomvorming e.d. in de tank op te lossen. Voordat ik er aan ging lassen heb ik er als laatste test nog een brandend stuk papier ingegooid wat resulteerde in een brandend stuk papier in mn tank… Gelukkig ging ik em toch open slijpen
Vervolgens was het zaak dit grote gat weer dicht te maken.
Om er weer een gat in te maken.
Om daar dan weer de flens in te lassen.
Met dit resultaat.
Ik moet nog een deel aflassen, dan testen op lekkages (die er ongetwijfeld zullen zijn), die repareren, plamuren en op zn minst primen. Ook moet het reservelampje nog worden aangepast, die zit op een paaltje op de pomp, maar moet een stuk lager komen om zinnig te zijn op de GT.
Waarom dit nou dus allemaal nodig was komt andere keer weer, nu genoeg getypt