de hoge prijzen van een grote beurt

Je hebt 8 kleppen in dat blok zitten en zo te zien zijn ze allemaal gesteld.
Bij het meten moet de krukas een paar keer gedaaid worden omdat je niet alles in een keer kan meten. Als je de speling weet dan moet de spanner los de nokkenassen eruit, klepspeling aanpassen (shims uitwisselen), nokkenassen terugbouwen + spanner en voor de zekerheid weer nameten.
En dat bij zowel de voorste als de achterste cilinder :Y
 
Kweet niet hoe dat bij Aprilia zit maar een grote beurt (15000 km) voor mijn KTM kost me ook zo'n 600 euri.

Niet heel weinig, de Vstrom was een stuk goedkoper (ca. 450 euri) Wel met een hogere service interval 12k ipv 15k kilometers.
 
bij een sxv moet het blok uigebouwd worden
dan kan je wel weer makkelijker stellen en daarna terug bouwen
dik 1000eurie arbeidsloon en dan komen de vloeistoffen en onderdelen nog
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ben zelf monteur en heb bij een aprilia dealer gewerkt. Capo nord ook wel eens bij de hand gehad. En ik moet zeggen dat ik acht uur wel een beetje veel vind.

Kleppen stellen is wel wat werk,maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het nog nooit mee heb gemaakt dat ze alle acht gesteld moesten worden. een of twee is normaler.

je moet voor de op een afbouw een uurtje/ anderhalf uur rekenen en het stellen zelf misschien ook een uur. als het tegen zit anderhalf. Dan moet het benzine filter worden vervangen. Dit is wel ff een rot klus. Deze zit namelijk in de tank. Dus de tank moet leeg gehaald worden en de interne unit moet er uit hooguit een 45 min werkt. daarna olie /filter 30 min als je het netjes doet. en rem/koppelingsvloeistof ook een half uurtje. dus al met al een uurtje of 4 tot 4,5.

Verder moet ik zeggen dat ik het werkplaats tarief niet onredelijk vind. Je moet namelijk niet denken dat het pure winst is. om een dealer te zijn moet je vaak op cursus en ben je ook verplicht om te investeren in dure apparatuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gevraagd bij de motorzaak waar ik mijn onderdelen altijd haal. Hij zegt dat als hij het in de helft van de tijd doet....
Weet je dat ook weer.....
Je snapt natuurlijk ook wel dat monteurs geen koffie drinken in de baas zijn tijd/ op de baas zijn kosten......
 
Laatst bewerkt:
mensen mensen wie kan mij helpen ik heb een ktm lc4 van 1998 de motor heb ik lopend gekocht thuis aangekomen heb ik de kappen tank vervangen en de cabarateur schoongemaakt en toen kikken NIKS ook lopen douwen met een maat niks, afentoe een knal uit de uitlaat maar niks.
Welke KTM monteur of iemand met ervaring kan mij helpen ik betaal, want ik heb liefer dat ik iemand zo betaal, dan dat ik in een motorzaak achter mijn oren word geslagen..
Mijn nummer is 06- 81 84 09 21.
met vriendelijke groet sjaak
 
mensen mensen wie kan mij helpen ik heb een ktm lc4 van 1998 de motor heb ik lopend gekocht thuis aangekomen heb ik de kappen tank vervangen en de cabarateur schoongemaakt en toen kikken NIKS ook lopen douwen met een maat niks, afentoe een knal uit de uitlaat maar niks.
Welke KTM monteur of iemand met ervaring kan mij helpen ik betaal, want ik heb liefer dat ik iemand zo betaal, dan dat ik in een motorzaak achter mijn oren word geslagen..
Mijn nummer is 06- 81 xx xx xx.
met vriendelijke groet sjaak

Haal je telefoonnummer even weg joh. Je kan beter een eigen topic starten. Je weet dat als je een motor koopt, dat deze dan geld kost qua onderhoud?
 
Terug
Bovenaan Onderaan