De LC8 hoogpoten afwerkplek deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 990 SMR uit 2009 krijgt met enige regelmaat de stoomcleaner te verduren. (Lees: vól op z'n smoel) Vooralsnog is mijn tellerpartij kurkdroog. Misschien dat ik er in het vervolg toch iets minder direct de cleaner op zet ... garantie heb ik natuurlijk niet meer, en zin om de zooi uit elkaar te halen al helemaal niet.

Dus. Dank voor de info.

Hij gaat er zo mooi van glimmen hé:
[afbeelding]

wat voor ding is dat? klinkt snel en handig !

of is het traag en kut ;)

de cleaner dan he, dat de motor snel en handig is weet ik al :+
 
Laatst bewerkt:
wat voor ding is dat? klinkt snel en handig !
of is het traag en kut ;)
de cleaner dan he, dat de motor snel en handig is weet ik al :+


Die stoomcleaner bedoel je? Die is inderdaad snel en handig.
En net als kudt, heet en nat, maar bovendien veel beter dan de beste huis-, tuin-, en keuken-hogedrukreiniger.

Kost alleen wel dik drie ruggen ofzo, maar mijn eigen Kärchertje kan er niet tegenop. Het ding staat bij een maat van me, op zijn motortoko, en ik heb daar zo nu en dan wat privileges.
 
ah so desu,

dan wacht ik toch maar gewoon tot de koters beter kunnen lappen...
 
net de hydrolische nokkenasstellers of spanners laten vervangen.
het tikken van het blok is meteen weg. zoiezo als je hem start is hij heel snel op druk/snel vermindering van het tikken. en hopelijk geen oliedruk problemen meer.
ook een nieuwe radiator dop.
de mijne werkte niet goed meer waardoor hij geen druk kon opbouwen omdat het naar het reservoir werdt gespoten en daarna via het slangetje op de grond terrecht kwam.
oftwel. 15km rijden en alle vloeistof was al uit het reservoir
 
net de hydrolische nokkenasstellers of spanners laten vervangen.
het tikken van het blok is meteen weg. zoiezo als je hem start is hij heel snel op druk/snel vermindering van het tikken. en hopelijk geen oliedruk problemen meer.
ook een nieuwe radiator dop.
de mijne werkte niet goed meer waardoor hij geen druk kon opbouwen omdat het naar het reservoir werdt gespoten en daarna via het slangetje op de grond terrecht kwam.
oftwel. 15km rijden en alle vloeistof was al uit het reservoir

Heb je toevallig een filmpje gemaakt waarin we dat getik kunnen horen? Altijd handig.
 
Is een heel herkenbaar geluid joh... Rammelen als hij net wakker wordt doen ze allemaal, bij goede spanners is dat zo weg, bij slechte spanners duurt het langer/blijft het rammelen. Tikken is niet echt het goede woord...
 
oooooooooooh soms moet je mazzel hebben in het leven.
Loop je een groothandel binnen voor rioolspulletjes, blijkt de eigenaar enduro's te rijden en een half uur later loop ik naar buiten met een nieuw setje supermoto wielen incl. bandjes en remschijf/-klauw.
20150501_142317.jpg

20150501_142327.jpg


*O* *O* *O* *O* *O*
volgende week eronder plakken en dan door de stad vlammen *D
 
Zeker wel, waren een koopje *O*
Had ze eigenlijk uit mijn hoofd gezet omdat ik geld nu niet kan missen.
Echte mazzel dus
 
Gister de SMT opgehaald *D

CItXlGO.jpg


Paar uur later stond ie er zo bij:

qGoJVMk.jpg


ITG filter erop, RC8 kelk op de voorste cilinder, Airbox / SAS / secundaire kleppen, vlinders en assen er af gehaald en knallen maar.

XOZYYrk.jpg


Moet nog wel wat afstellen (mapping en vering) maar tot nu toe heel erg blij weer een KTM onder mn kont te hebben. Echter, vandaag werkt de garage deur niet mee dus kan ik niet naar buiten -O-

Ik twijfel over de koffers, vind ze best lomp en overweeg een grote topbox ipv twee zijkoffers. Wie heeft hier ervaring mee? Gebruiksgemak, verschil in motor gedrag etc.


oooooooooooh soms moet je mazzel hebben in het leven.
Loop je een groothandel binnen voor rioolspulletjes, blijkt de eigenaar enduro's te rijden en een half uur later loop ik naar buiten met een nieuw setje supermoto wielen incl. bandjes en remschijf/-klauw.
[afbeelding]
[afbeelding]

*O* *O* *O* *O* *O*
volgende week eronder plakken en dan door de stad vlammen *D

Mooi man!
 
Ik zag dat mijn olie peil wat aan de lage kant staat, heb van mijn lc4 nog een kan putoline 10w50 synthetisch staan.
Kan ik die er bij kappen?
 
Gister de SMT opgehaald *D

[afbeelding]

Paar uur later stond ie er zo bij:

[afbeelding]

ITG filter erop, RC8 kelk op de voorste cilinder, Airbox / SAS / secundaire kleppen, vlinders en assen er af gehaald en knallen maar.

[afbeelding]

Moet nog wel wat afstellen (mapping en vering) maar tot nu toe heel erg blij weer een KTM onder mn kont te hebben. Echter, vandaag werkt de garage deur niet mee dus kan ik niet naar buiten -O-

Ik twijfel over de koffers, vind ze best lomp en overweeg een grote topbox ipv twee zijkoffers. Wie heeft hier ervaring mee? Gebruiksgemak, verschil in motor gedrag etc.Mooi man!

Nice! *O* Mooie fiets man. Veel plezier maar dat komt goed!
 
~
Gister de SMT opgehaald *D

[afbeelding]

Paar uur later stond ie er zo bij:

[afbeelding]

ITG filter erop, RC8 kelk op de voorste cilinder, Airbox / SAS / secundaire kleppen, vlinders en assen er af gehaald en knallen maar.

[afbeelding]

Moet nog wel wat afstellen (mapping en vering) maar tot nu toe heel erg blij weer een KTM onder mn kont te hebben. Echter, vandaag werkt de garage deur niet mee dus kan ik niet naar buiten -O-

Ik twijfel over de koffers, vind ze best lomp en overweeg een grote topbox ipv twee zijkoffers. Wie heeft hier ervaring mee? Gebruiksgemak, verschil in motor gedrag etc.


ik heb er nu en dan een topbox van givi op staan (46l) en heb daar totaal geen hinder van. maakt de motor ook veel smaller voor als je eens door de file heen moet.
 
ik heb geen filmpje meer van het tikken kunnen maken.
maar je hoorde op een gegeven moment ook vooral de ketting int blok flink tikken zeg maar en het olie lampje begon te flikkeren
maar sat is nu voorbij en ik hoop voorgoed;)

gaat er morgen iemand naar de sm dag in lelystad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan