Meestal vertel maak ik altijd wel een verslagje over bandjes of een motor of doe maar wat.....
dus ik wilde mijn eerste k5 km's toch wel delen....
ik ben spraakloos...werkelijk waar....(en dat na 324km gereden te hebben vandaag)
vrijdagochtend 11 uur...... Ik naar zaanstad-motoren om mijn vorige week aangekochte k5 op te halen... ze hadden netjes de duo stepjes eraf gehaald, en de kentekenhouder gemonteerd.
de k5 naar buiten gerold, pak aan...laatste handelingen, zitten...starten ....
oehhh...dat klinkt goed voor een standaard uitlaat....vanaf stationair geeft ie al iets gevaarlijks af....rauw en dreigend...
De eerste 50km heel rustig aan ...alles onder de 4000 toeren...
elke 10km (na de 50km he!) 1000 toeren erbij....wisselend belasten en veel gebruik maken van de remmende werking van de motor. dus optrekken en weer terug laten zakken naar een laag toerental...
bij het passeren van de 100km, heb ik 1 a 2 keer vol belast.... op de a5...
mensen ik kan je vertellen, kheb op een hoop motor fietsen gereden....maar dit vermogen op die manier... ut is ....ut is....ut is....waanzin....
naar mate de km's verstreken met regelmaat ff doorhalen ...van 2de versnelling tot 6 vanaf 3000 toeren tot 13.500....t trekt zo bruut je moet alle zeilen bij zetten om het in goede banen te leiden!
de eerste kneedown op akermaat was al snel gedaan, deze fiets stuurt zo licht, zo soepel, je verplaatst van de ene naar de andere kant met speels gemak, en dat blok maar roepen.....HARDER ik wil HARDER! TOEREN!!!....knallen!
ik kan hele lange verhalen schrijven, maar de uitspraak die de pers heeft gedaan t rijdt als een 600 met het vermogen van een 1000....ik sluit me er 200% bij aan.
van 120 naar 299(die teller ging niet verder) t maakt niet uit, soepel in één beweging als een projectiel..wat een acceleratie.....t houdt niet op...van 200 naar 280,van 50 naar 200, als of het gewoon geen moeite kost, u draait ik zet vermogen naar het achterwiel...
1 minpuntje gevonden, en dat is wederom de vering en met name de voorvering die is weer zo ZACHT en dat is zo jammer...je moet je bijna helemaal dicht schroeven om op hele hoge snelheid stabiel en hard te kunnen vertragen, mijn advies vervang die verenset die ervoorin zit, daar frist ie van op.
de radiale rempomp met radiale klauwen is niet bijterig maar remt erg goed af zo goed dat wederom de voorvering dat niet kan bij benen....
en waarom voeren ze zo n magnifieke motor niet uit met stalen remleidingen? meer feedback en een nog betere remmerij.
toen in 2004 die hype ontstond over de R1,ZX10r en de fireblade, heb ik op alle 3 de machines verschillende keren gereden en redelijk uitvoerig...
wat mij daar in opviel was:
- de blade; extreem stabiel rijwielgedeelte en liniair blok
- de R1; wat een funfactor een genot om te rijden...
- de ZX10R; agressive, hardcore en no-nonse...
en ik snapte niet waarom geen enkele fabrikant iets gebouwd had wat al deze factoren bezit in 1 motorfiets....
en jawel....suzuki did it again... alle features in één bike!
Meneer Corser, ik snap nu waarom u vooraan rijdt in de superbike....u doet niet mee aan de superbike....u RIJD ER OP EENTJE!!!
conclusie Dat dit soort motoren voor op de weg verkocht worden, t lijkt wel autodrop, t zou verboden moeten zijn... deze fiets is waanzin, maar o zo verslavend wat een geweldig apparaat!...ik ga lekker slapen....en dromen...van....
....Mijn K5...
update: hyperpro modificaties: Post van NapO in topic 'De Nieuwe GSX-R 1000k5: Mijn ervaring!'
dus ik wilde mijn eerste k5 km's toch wel delen....
ik ben spraakloos...werkelijk waar....(en dat na 324km gereden te hebben vandaag)
vrijdagochtend 11 uur...... Ik naar zaanstad-motoren om mijn vorige week aangekochte k5 op te halen... ze hadden netjes de duo stepjes eraf gehaald, en de kentekenhouder gemonteerd.
de k5 naar buiten gerold, pak aan...laatste handelingen, zitten...starten ....
oehhh...dat klinkt goed voor een standaard uitlaat....vanaf stationair geeft ie al iets gevaarlijks af....rauw en dreigend...
De eerste 50km heel rustig aan ...alles onder de 4000 toeren...
elke 10km (na de 50km he!) 1000 toeren erbij....wisselend belasten en veel gebruik maken van de remmende werking van de motor. dus optrekken en weer terug laten zakken naar een laag toerental...
bij het passeren van de 100km, heb ik 1 a 2 keer vol belast.... op de a5...
mensen ik kan je vertellen, kheb op een hoop motor fietsen gereden....maar dit vermogen op die manier... ut is ....ut is....ut is....waanzin....
naar mate de km's verstreken met regelmaat ff doorhalen ...van 2de versnelling tot 6 vanaf 3000 toeren tot 13.500....t trekt zo bruut je moet alle zeilen bij zetten om het in goede banen te leiden!
de eerste kneedown op akermaat was al snel gedaan, deze fiets stuurt zo licht, zo soepel, je verplaatst van de ene naar de andere kant met speels gemak, en dat blok maar roepen.....HARDER ik wil HARDER! TOEREN!!!....knallen!
ik kan hele lange verhalen schrijven, maar de uitspraak die de pers heeft gedaan t rijdt als een 600 met het vermogen van een 1000....ik sluit me er 200% bij aan.
van 120 naar 299(die teller ging niet verder) t maakt niet uit, soepel in één beweging als een projectiel..wat een acceleratie.....t houdt niet op...van 200 naar 280,van 50 naar 200, als of het gewoon geen moeite kost, u draait ik zet vermogen naar het achterwiel...
1 minpuntje gevonden, en dat is wederom de vering en met name de voorvering die is weer zo ZACHT en dat is zo jammer...je moet je bijna helemaal dicht schroeven om op hele hoge snelheid stabiel en hard te kunnen vertragen, mijn advies vervang die verenset die ervoorin zit, daar frist ie van op.
de radiale rempomp met radiale klauwen is niet bijterig maar remt erg goed af zo goed dat wederom de voorvering dat niet kan bij benen....
en waarom voeren ze zo n magnifieke motor niet uit met stalen remleidingen? meer feedback en een nog betere remmerij.
toen in 2004 die hype ontstond over de R1,ZX10r en de fireblade, heb ik op alle 3 de machines verschillende keren gereden en redelijk uitvoerig...
wat mij daar in opviel was:
- de blade; extreem stabiel rijwielgedeelte en liniair blok
- de R1; wat een funfactor een genot om te rijden...
- de ZX10R; agressive, hardcore en no-nonse...
en ik snapte niet waarom geen enkele fabrikant iets gebouwd had wat al deze factoren bezit in 1 motorfiets....
en jawel....suzuki did it again... alle features in één bike!
Meneer Corser, ik snap nu waarom u vooraan rijdt in de superbike....u doet niet mee aan de superbike....u RIJD ER OP EENTJE!!!
conclusie Dat dit soort motoren voor op de weg verkocht worden, t lijkt wel autodrop, t zou verboden moeten zijn... deze fiets is waanzin, maar o zo verslavend wat een geweldig apparaat!...ik ga lekker slapen....en dromen...van....
....Mijn K5...
update: hyperpro modificaties: Post van NapO in topic 'De Nieuwe GSX-R 1000k5: Mijn ervaring!'
Laatst bewerkt: