De stome techniek vraag ever!!! Reservestand?

Menyo

Die hard MF'er
16 mei 2005
755
0
Heerhugowaard
Beste MFers,

Hou jullie vast, deze vraag wordt hilarisch en gaat de boeken in als domste vraag ever in Techniek. Maar moet het toch weten.

Vandaag aan het rijden, tankie leeg, op reserve gezet, naar pomp gereden, kraantje omgezet naar normaal, getankt, klaar.

Loopt nu automatisch de reserve ook weer vol??
 
Nee nee! De reserve loopt niet automatisch vol!
Reserve-benzine zit onderin de tank, gewone benzine bovenin. Daarom moet reserve-benzine ook zwaarder zijn dan gewone benzine, anders komt het immers niet onderin de tank. Vandaar dat gewone benzine ook euro95 is en reserve-benzine super98!!!
Dus je moet eerst weer een paar liter super98 tanken om je reserve weer vol te krijgen, daarna kun je weer gewone euro95 tanken... O-)

Moet ik in de tussentijd dan ook betalen bij de pomp? Want anders krijg ik het niet in een keer uit een slangetje.

Voor de mensen die errug hard lachen, heb nog een keer in een oud autotje gereden (volkswagen als ik me niet vergis) en daarbij moest je het reservekraantje FF open laten staan. Daarom vroeg ik het me af hoe het bij de motor zat.

Remember, there are no stupid questions, only stupid people.
 
Een transalp (oud model, of het tegenwoordig ook zo is weet ik niet) heeft een tank met een soort ongekeerde U als bodem. De reserve pakt alleen de benzine aan de linker kant. Mocht je ook dat hebben weggereden dan is het mogelijk om nog ongeveer 1½ liter extra benzine te krijgen door de alp op z.n linkerkant te leggen.

Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar een extra nood voorraadje vind ik best wel een prettig idee.

Ah ... een reserve voor een reserve. Handiggggg :z
 
Moet ik in de tussentijd dan ook betalen bij de pomp? Want anders krijg ik het niet in een keer uit een slangetje.

Voor de mensen die errug hard lachen, heb nog een keer in een oud autotje gereden (volkswagen als ik me niet vergis) en daarbij moest je het reservekraantje FF open laten staan. Daarom vroeg ik het me af hoe het bij de motor zat.

Remember, there are no stupid questions, only stupid people.

trek je er niks van aan dat ze er lollig om doen hoor! eigenlijk een beetje hypocriet want ik moet eerlijk toegeven dat ik zoiets ook wel eens doe in een rare bui -O-

Van een vw hoef je trouwens ook niet raar op te kijken dat je iets apart moet doen _O-

Maargoed ik vond de vraag helemaal niet zo dom, als je het niet kent kun je het niet weten toch?
 
Een transalp (oud model, of het tegenwoordig ook zo is weet ik niet) heeft een tank met een soort ongekeerde U als bodem. De reserve pakt alleen de benzine aan de linker kant. Mocht je ook dat hebben weggereden dan is het mogelijk om nog ongeveer 1½ liter extra benzine te krijgen door de alp op z.n linkerkant te leggen.

Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar een extra nood voorraadje vind ik best wel een prettig idee.
dat hebben die japanners dan weer mooi afgekeken van kreidler 8-) 8-)
 
Een transalp (oud model, of het tegenwoordig ook zo is weet ik niet) heeft een tank met een soort ongekeerde U als bodem. De reserve pakt alleen de benzine aan de linker kant. Mocht je ook dat hebben weggereden dan is het mogelijk om nog ongeveer 1½ liter extra benzine te krijgen door de alp op z.n linkerkant te leggen.

Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar een extra nood voorraadje vind ik best wel een prettig idee.

Het rijd ook erg lastig met het stuur en tank op het asfalt denk ik :?
 
Beste MFers,

Hou jullie vast, deze vraag wordt hilarisch en gaat de boeken in als domste vraag ever in Techniek. Maar moet het toch weten.

Vandaag aan het rijden, tankie leeg, op reserve gezet, naar pomp gereden, kraantje omgezet naar normaal, getankt, klaar.

Loopt nu automatisch de reserve ook weer vol??
je had met het tanken de kraan op z,n reserve moeten laten staan.
en dan na het tanken op normaal zetten. dan zit alles vol.
ik hoop u hierbij voldoende heb ingelicht.
 
Soory jongens, ik kon het grapje toch niet onderdrukken... ;)
Maar zelfs de grootste onbenul kon deze toch niet serieus nemen??? :P

Maar ik heb ook wel 's stil gestaan langs de weg met m'n nieuwe Soes, daar had ik het kraantje ook niet goed begrepen. Kraantje leek als 2 druppels op m'n oude kraantje van de brommer: onder = open, voor = reserve, achter = dicht.
Dus ik had al wel 's op de knieën voor m'n soes-kraantje gezeten: onder = open, voor = reserve, achter kon ik niet goed lezen, dus dat zal dan wel dicht zijn...
Tijdens een stop zette ik dus mooi het kraantje op "dicht" en voor het rijden weer open. Heel raar, had ik hem gestart en dat ging goed en steeds na 1 kilometer rijden kapte hij ermee... Ik snapte er niets van... Bleek dus mijn "dicht"-stand op de soes de Pri te zijn. En dat is dus eigenlijk niets anders volledig doorspoelen om je carbs weer snel vol te krijgen. Was hij dus elke keer volkomen verzopen... :(

Tja, hoe moet je dat nou weer weten? Wist ik veel dat ik een vacuumgestuurd kraantje had en hij dus helemaal niet dicht gedraaid kon worden. Maar wel op een flush-mode!
 
Terug
Bovenaan Onderaan