de ultieme trackday/ training ?

HJM600RR

MF veteraan
9 okt 2005
21.555
22
zoals de titel al zegt wat is de ultieme training/ trackday
en dan meerdaagse evenementen of de enkeldaagse ?
binnen of buitenland


ik kom er telkens niet aan uit

1 op 1 begeleiding

video opname's ?

rijden in groepsverband ?



brand los :D
 
Die is er niet ;)

De vraag is, wat wil je leren, wat is je huidige niveau, wat voor motor heb je (straat/race)... Kortom, welke verwachtingen heb je?
 
Laatst bewerkt:
Die is er niet ;)

De vraag is, wat wil je leren, wat is je huidige niveau, wat voor motor heb je (straat/race)... Kortom, welke verwachtingen heb je?


mooh het vrij rijden ben ik zat ;)

verwachtingen had ik ooit maar daar ben ik mee gestopt :+ :o
in een groep van 5 rijden ik ook gehad in 2009 ging toen wel _O- :+ ( bij RA )
was toen 3 dagen

heb op 3 dagen meer geleerd dan op 1 dag .

huidige nivo ? tja hans verschilt nogal vanaf 2009

zolder 1.54.000 vrij rijden 2009
spa 3.10 hehehehe :+ vrij rijden 2009
assen 2.03.000 vrij rijden 2012
mettet 1.19.000 vrij rijden 2012
ales 1.33.000 ra 2009

croix 1.06.000 vrij rijden 2014
 
Laatst bewerkt:
zoveel mogelijk rijden is de beste training..


dat begrijp ik raw ....

maar waar dan assen, zolder, spa, mettet, croix ?


en dan meerdaags of maar 1 dag ? en dan 1 op 1 bijvoorbeeld

wat zou jou doen ? 10 keer vrij rijden of een RA training boeken ?
 
Laatst bewerkt:
mooh het vrij rijden ben ik zat ;)

verwachtingen had ik ooit maar daar ben ik mee gestopt :+ :o
in een groep van 5 rijden ik ook gehad in 2009 ging toen wel _O- :+ ( bij RA )
was toen 3 dagen

heb op 3 dagen meer geleerd dan op 1 dag .

huidige nivo ? tja hans verschilt nogal vanaf 2009

zolder 1.54.000 vrij rijden 2009
spa 3.10 hehehehe :+ vrij rijden 2009
assen 2.03.000 vrij rijden 2012
mettet 1.19.000 vrij rijden 2012
ales 1.33.000 ra 2009

croix 1.06.000 vrij rijden 2014

Met die ronden tijden,nivo 2 of ART Motorsportschool Zolder

of stefan mertens Onze stages | Mertens Riding School groep 3/4
 
Laatst bewerkt:
Met die tijden moet je gewoon wedstrijden gaan rijden.
Dan leer je snel van je tegenstanders.
 
dat begrijp ik raw ....

maar waar dan assen, zolder, spa, mettet, croix ?


en dan meerdaags of maar 1 dag ? en dan 1 op 1 bijvoorbeeld

wat zou jou doen ? 10 keer vrij rijden of een RA training boeken ?

opzich maakt het circuit niet veel uit. al zou ik wel voor een langer circuit kiezen als mettet of croix ;). RA training is goed. motorsportschool cursus ook wel en kost een boel minder. zou zeggen probeer er gewoon een paar en rij tussendoor ook genoeg. dan blijft het tenminste hangen en pas je het toe. van wedstrijden rijden word je zeker sneller, al zou ik wel eerst je snelheid iets omhoog halen omdat het anders een beetje frustrerend word of kans op crashen vrij groot omdat je toch met de groep mee wil maar misschien niet echt de do en donts weet.
 
mooh het vrij rijden ben ik zat ;)

verwachtingen had ik ooit maar daar ben ik mee gestopt :+ :o
in een groep van 5 rijden ik ook gehad in 2009 ging toen wel _O- :+ ( bij RA )
was toen 3 dagen

heb op 3 dagen meer geleerd dan op 1 dag .

huidige nivo ? tja hans verschilt nogal vanaf 2009

zolder 1.54.000 vrij rijden 2009
spa 3.10 hehehehe :+ vrij rijden 2009
assen 2.03.000 vrij rijden 2012
mettet 1.19.000 vrij rijden 2012
ales 1.33.000 ra 2009

croix 1.06.000 vrij rijden 2014

Oke, je rijdt dus ongeveer "groep 3" tijden, hebt niet echt een doel, maar bent het vrij rijden een beetje zat :-)
Da's wel lastig om een plan op te baseren. Maar ik neem aan dat je sneller wilt gaan rijden (anders snap ik er echt niets meer van) :-)

Mijn ervaring met dit soort tijden is dat het vaak door een kleine wijziging in rijstijl, grote effecten kan hebben. Mijn advies zou dan zijn om een cursus te boeken bij een organisatie waar de groepen klein zijn, of waar 1:1 instructie mogelijk is.

Omdat ik op dat gebied niet geheel onpartijdig ben kan ik het niet maken een organisatie aan te bevelen, anders zou ik zeggen, steek je licht eens op bij Racecracks...
 
Oke, je rijdt dus ongeveer "groep 3" tijden, hebt niet echt een doel, maar bent het vrij rijden een beetje zat :-)
Da's wel lastig om een plan op te baseren. Maar ik neem aan dat je sneller wilt gaan rijden (anders snap ik er echt niets meer van) :-)

Mijn ervaring met dit soort tijden is dat het vaak door een kleine wijziging in rijstijl, grote effecten kan hebben. Mijn advies zou dan zijn om een cursus te boeken bij een organisatie waar de groepen klein zijn, of waar 1:1 instructie mogelijk is.

Omdat ik op dat gebied niet geheel onpartijdig ben kan ik het niet maken een organisatie aan te bevelen, anders zou ik zeggen, steek je licht eens op bij Racecracks...

:Y Racecracks, nivo 3+, ga je veel van leren.

Circuitdag - Trackdays 2018 op TT circuit Assen, Zandvoort, en Mettet
 
Laatst bewerkt:
opzich maakt het circuit niet veel uit. al zou ik wel voor een langer circuit kiezen als mettet of croix ;). RA training is goed. motorsportschool cursus ook wel en kost een boel minder. zou zeggen probeer er gewoon een paar en rij tussendoor ook genoeg. dan blijft het tenminste hangen en pas je het toe. van wedstrijden rijden word je zeker sneller, al zou ik wel eerst je snelheid iets omhoog halen omdat het anders een beetje frustrerend word of kans op crashen vrij groot omdat je toch met de groep mee wil maar misschien niet echt de do en donts weet.

duidelijk :Y
 
Oke, je rijdt dus ongeveer "groep 3" tijden, hebt niet echt een doel, maar bent het vrij rijden een beetje zat :-)
Da's wel lastig om een plan op te baseren. Maar ik neem aan dat je sneller wilt gaan rijden (anders snap ik er echt niets meer van) :-)

Mijn ervaring met dit soort tijden is dat het vaak door een kleine wijziging in rijstijl, grote effecten kan hebben. Mijn advies zou dan zijn om een cursus te boeken bij een organisatie waar de groepen klein zijn, of waar 1:1 instructie mogelijk is.

Omdat ik op dat gebied niet geheel onpartijdig ben kan ik het niet maken een organisatie aan te bevelen, anders zou ik zeggen, steek je licht eens op bij Racecracks...

hans , ik heb bij ferry gereden 4 dagen intoaal zelfs voorgereden in nivo 1 :P

heb alleen een schurft hekel aan 1 dags evenementen

doel is ik dat ik een stuk sneller wil worden . ik blijf tegen paar dingen aan hikken ;)

wil constanter worden :Y

full

full

full

full


foto 's van frankrijk / croix afgelopen zomer

Link not found

:Y
 
hans , ik heb bij ferry gereden 4 dagen intoaal zelfs voorgereden in nivo 1 :P

heb alleen een schurft hekel aan 1 dags evenementen

doel is ik dat ik een stuk sneller wil worden . ik blijf tegen paar dingen aan hikken ;)

wil constanter worden :Y

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

foto 's van frankrijk / croix afgelopen zomer

Link not found

:Y

Ah oke, had je niet herkend ;)
Meerdaagse evenementen zijn natuurlijk altijd beter.
 
De privetraining is dus echt wat voor jou want je wilt niet met 5 man in een groep. Let wel, hoe kleiner de groep, hoe hoger de kosten.
Alleen je zal ff heen en weer moeten tuffen om wat te leren. Zo een dag is wel intensief dus ik denk dat 1 dag wel weer mooi is. Kan je het thuis verder laten bezinken en vervolgens ergens een 2 daagse boeken om het geleerde in de praktijk te brengen ;) Succes kerel :)
 
goede tijden rijden,op een bepaald moment zakken de tijden niet veel meer zonder begeleiding,
Aan je fotos te zien is de bochtsnelheid ok, de winst zal dus moeten komen uit sneller accelereren en later en harder remmen,vooral in stop en go circuits zoals croix kan je op die manier nog veel tijd winnen,
 
De privetraining is dus echt wat voor jou want je wilt niet met 5 man in een groep. Let wel, hoe kleiner de groep, hoe hoger de kosten.
Alleen je zal ff heen en weer moeten tuffen om wat te leren. Zo een dag is wel intensief dus ik denk dat 1 dag wel weer mooi is. Kan je het thuis verder laten bezinken en vervolgens ergens een 2 daagse boeken om het geleerde in de praktijk te brengen ;) Succes kerel :)


he ferry,


1 op 1 heeft de voorkeur en is me concentratie ook een stuk beter .
heb ik ook geen afleiding , en kan ik me focussen op de dingen die ik nog fout doe , :Y
valt tegen als je een jaar niet gereden hebt ;)

ik ga je een mail sturen

:Y
 
Laatst bewerkt:
goede tijden rijden,op een bepaald moment zakken de tijden niet veel meer zonder begeleiding,
Aan je fotos te zien is de bochtsnelheid ok, de winst zal dus moeten komen uit sneller accelereren en later en harder remmen,vooral in stop en go circuits zoals croix kan je op die manier nog veel tijd winnen,


bochtensnelheid had/ heb ik geen problemen mee

waar ik me zelf kapot aan ergerde was dat ik teveel marge nam met aanremmen

dat kan nog een heel stuk beter :Y dat viel erg tegen na een jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
klinkt als kwestie van meters maken, simpele dingen als rempunt verleggen kun je ook prima zelf oefenen...
 
Ongeacht je niveau en snelheid kom je altijd op het punt uit dat alles draait om het insturen van de bocht. Hieromheen ligt de basis van ons theorieblok :)
 
het enorm hard insturen is niet zo moeilijk, heel eruit komen des te meer ;)
 
Nog even de concurrentie promoten (sorry Ferry ;-)): Bij Trac rij je tegenwoordig altijd zelfstandig op het circuit. Niet meer in een groepje. Eigen snelheid dus en goede feedback van de trainers op jouw specifieke verbeter punten. Ook dit jaar weer meerdere meerdaagse evenementen in nl en heel Europa.....


Maar ook ik ben niet helemaal onpartijdig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan