• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

De waarde van onze 25 kw'ers

Chrisstra

MF'er
Lid geworden
12 feb 2009
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Iets waar ik me toch wel een beetje 'zorgen' over maak. Nu is dat een groot woord, maargoed.. Het volgende:

Zoals we allemaal wel weten gaan binnenkort de nieuwe regels in voor het nieuwe motorrijbewijs. De eerste 2 jaar mogen ze alleen op 11 kw'ers rijden met max 125 cc. De 2 jaren die daarop volgen worden voor deze mensen 35kw.

Wij hebben allemaal onze motoren netjes teruggevoerd en hem 25kw op kenteken laten zetten (sommigen niet natuurlijk i.v.m. uitdraai en/of tweede typegoedkeuring).

Vraag is natuurlijk: Wie zit er met een jaar of 1 á 2 nog te wachten op onze 25 kw'ers? Ik ben bang dat de waarde van de echte 25 kw'ers (met 25 kw op kenteken) namelijk redelijk in prijs zullen dalen.

Hoe denken jullie hierover? Of stel ik me aan? :)

Edit: Nieuw rijbewijs A1 is natuurlijk 125cc!

Laatst bewerkt:
Ik heb me dit een tijd geleden inderdaad ook bedacht. Ben inderdaad bang dat ik het geld wat ik nu in het 25kw op kenteken gestopt heb niet meer terug krijg. Want laten we eerlijk zijn, als je 35kw mag rijden ga je toch geen 25kw rijden? (Ik heb het dan over een teruggevoerde motor en niet een motor die standaard 25kw is)

Grote kans dat je je 25kw setje weg kan gooien en je motor gewoon als volvermogen moet verkopen....

Tenzij je geluk hebt en in in het begin van 2013 volvermogen mag rijden en er dan nog mensen zijn die 25kw moeten rijden...

Er zit nú al niemand te wachten op 25kw-ers in de zin van kleine cilinderinhoud, origineel 25kw(i.c vb Mito 125)..Dus voor ons verandert er niet veel! Worden wellicht op den duur juist weer geld waard door zeldzaamheid!

Zo zit ik er dus ook in. Ben op dit moment eigenlijk een beetje op zoek naar een andere motor, maar die moet nog steeds 25 kw zijn. Hoewel ik er eigenlijk geen fan van ben, denk ik toch dat ik maar op zoek ga naar een 25kw'er met uitdraai, die op vol vermogen net onder de 35kw zit.

Als ik hem dan wil verkopen, kan ik gewoon de 25kw set eruit halen en dan door verkopen als 35kw'er.

Ik heb het liever écht legaal en dus 25kw op kenteken. Maarja, dan snij ik mezelf erg in de vingers ben ik bang..

En last but not least! De 25kw-sectie op MF zal natuurlijk verdwijnen;-)

Laatst bewerkt:
Heb onderstaande een keer in een ander topic geplaatst :

kingofz schreef op 02 april 2012 @ 16:04:
Volgend jaar als de nieuwe regeling ingaat is 25kw toch niks meer waard. Heb nu 250 euro voor het 25kw moeten betalen en straks als ik volvermogen mag rijden kan je het in principe weg gooien?
Want dan rijden ze 11kw,35kw of volvermogen

Ik denk dat er nog wel wat mensen die 35 kw mogen rijden voor een motor gaan die al op 25 kw staat. scheelt een hoop geld qua begrenzen.

Als ik 2 jaar 35 kw zou moeten rijden en daarna vol mag zou ik ook kijken voor een motor die al begrenst is. Als dit een 25 kwer is so be it. Het rijbewijs is al duur genoeg en die 10 kw zal ook niet heel veel schelen.

Laatst bewerkt:
Mijn motor staat standaard al onder de 25 kw maar ik denk ook dat deze groep in waarde daalt aangezien er meer aanbod komt voor de rijders tot 35 kw.

En last but not least! De 25kw-sectie op MF zal natuurlijk verdwijnen;-)
Krijgen we een splitsing naar 11kw sectie en 35kw sectie misschien?

grappig dat ik niet de enige ben die er zo over denk.
Ik moet nog een jaar 25kw rijden maar heb al 11.000km gereden, ik denk dat ik hem rond aug ga verkopen en meteen vol vermogen koop, scheelt een hoop geld tenzij is aangehouden wordt maar als je normaal rijd wordt je niet snel aangehouden lijkt mij.

ik denk dat de 25kw-sectie nog 2 jaar door mag gaan voor de mensen die nu nog hun rijbewijs halen.

Wie zegt dat je het geld voor je 25kw setje terug zou moeten kunnen krijgen? Je hebt het gebruikt, er "plezier" van gehad (je hebt legaal kunnen rijden). Na je periode gooi het setje eraf, en klaar. Een motor is geen beleggingsobject, en een 25kw setje al helemaal niet.

Gewoon chillen.

sturen we 11kW'ers dan naar brommerforum? maar ik zit hier ook wel over na te denken, om bijvoorbeeld een virago 535 aan te schaffen, net onder 35 kW, eerst even terugvoeren naar 25, en daarna heb je een prima inruilmotor!

grappig dat ik niet de enige ben die er zo over denk.
Ik moet nog een jaar 25kw rijden maar heb al 11.000km gereden, ik denk dat ik hem rond aug ga verkopen en meteen vol vermogen koop, scheelt een hoop geld tenzij is aangehouden wordt maar als je normaal rijd wordt je niet snel aangehouden lijkt mij.

ik denk dat de 25kw-sectie nog 2 jaar door mag gaan voor de mensen die nu nog hun rijbewijs halen.

Ik ben in 3800km nog niet aangehouden, en rij bijna nooit netjes de max. snelheid, gewoon nooit eigenlijk, enkel als er een camera staat. Anders 60/70, soms 80, ligt eraan hoe de weg is + omstandigheden;)

Ik kan volgend jaar dan zegmaar ruim 8 maanden nog 35kw gaan rijden, maar dat blijft gewoon 25kw of het wordt vol

Ik ben in 3800km nog niet aangehouden, en rij bijna nooit netjes de max. snelheid, gewoon nooit eigenlijk, enkel als er een camera staat. Anders 60/70, soms 80, ligt eraan hoe de weg is + omstandigheden;)

ik rijd meestal ook wel 10 soms 20 km/u te hard maar ligt zoals je zegt aan de situatie, om nou 60 te rijden in een schoolwijk dat zou ik nooit doen maar overzichtelijke boerenwegen wel.

Wie zegt dat je het geld voor je 25kw setje terug zou moeten kunnen krijgen? Je hebt het gebruikt, er "plezier" van gehad (je hebt legaal kunnen rijden). Na je periode gooi het setje eraf, en klaar. Een motor is geen beleggingsobject, en een 25kw setje al helemaal niet.

Gewoon chillen.

Ik denk dat je er nu wel wat meer voor zult krijgen dan over een jaar en je raakt hem wat sneller kwijt dan over een jaar.
Ik rijd een xj600(prima motor trouwens), die is 38kw zonder begrenzing, bij mijn volgende motor wil ik meer het gevoel hebben dat er een buffel tussen mijn benen zit:P even wat meer pit.
verstand zit in je rechterhand, en het verstand zit er wel hoor ben niet zo'n aso die 200 op een snelweg rijd, geef mij maar bochtenwerk ;)

Er zullen altijd rijders zijn die, zoals ik, bewust kiezen voor een lichte motor.
Maar dat zijn dan wel motoren die standaard al licht zijn, zoals de Honda CBR 250R, Kawasaki 250 Ninja, KTM Duke of mijn ZZ-R 250.

De Honda CBR 125 R zal wel weer iets in waarde toenemen straks, dat is een van de weinige 11kW's op de Nederlandse markt. :)

Ja, dat geloof ik graag. Maar het overgrote deel is toch altijd op zoek naar de zwaardere motoren. Of in ieder geval niet een motor die teruggevoerd is, terwijl dat voor het rijbewijs helemaal niet meer nodig is.

Overigens vraag ik me voor de 11kw'ers dan weer af of ze allemaal hun motor officieel op kenteken moeten gaan laten keuren. Wordt toch weer een dure grap dan, aangezien ik denk dat er niet zo heul veul motoren zijn die standaard 11 kw zijn.

Maargoed voor de lichtere motoren moet je nu gewoon liefhebbers zien te vinden, denk ik. Maarja die moet je wel net zien te vinden (of zij jou..)

je blijft gebonden zitten aan die maximum cilinderinhoud van 125cc, ipv de 250 die jij stelt in je OP en dan is 't al weer heel anders. eigenlijk alleen de 125cc tweetakters zullen boven de 11 kW grens komen. je kunt dus niet een 16kW 250 Virago terugvoeren naar 11kW, en legaal er mee rijden, je zit nog steeds boven de toegestane 125 ceecees.

Wat jullie even vergeten, is dat er de eerste twee jaar helemaal geen mensen met een 35Kw rijbewijs rondrijden. Hiervoor heb je namelijk 2 jaar ervaring nodig op 125cc/11Kw.

Verder heeft dat setje als het goed is misschien zo'n 150 euro gekost (inc. papieren etc.). Dit is toch niet zo'n groot verlies over twee jaar?

Ik heb er geen last van trouwens, die inruilwaarde van de motor. Ik heb een ZX6-R, dus daar ga ik eerst zelf nog een tijdje op vol vermogen mee rijden. *D Tegen de tijd dat ik er dan mee klaar ben kan ik 'm inruilen tegen een pakje kauwgom...

Wat jullie even vergeten, is dat er de eerste twee jaar helemaal geen mensen met een 35Kw rijbewijs rondrijden. Hiervoor heb je namelijk 2 jaar ervaring nodig op 125cc/11Kw.

Verder heeft dat setje als het goed is misschien zo'n 150 euro gekost (inc. papieren etc.). Dit is toch niet zo'n groot verlies over twee jaar?

Ik heb er geen last van trouwens, die inruilwaarde van de motor. Ik heb een ZX6-R, dus daar ga ik eerst zelf nog een tijdje op vol vermogen mee rijden. *D Tegen de tijd dat ik er dan mee klaar ben kan ik 'm inruilen tegen een pakje kauwgom...

Pakje sportlife van mijn kant is dan alvast geboden!

Twee pakjes hier!

eenmaal, andermaal?

Maar ik ben het niet vergeten hoor, dat voordat we de 25 kw'er uberhaupt kwijt kunnen dat we 2 jaar moeten wachten. Alleen de mensen die nu nog afrijden zijn op zoek naar een 25 kw'er.

Maar rijden met een uitdraai mag dan ook weer officieel niet.. Het zou daar wel een stuk gemakkelijker van worden. Dan koop ik nu gewoon één op uitdraai en dan met een dik jaar haal ik de begrenzing eruit, uitdraai door de papierversnipperaar en dan weer verder!

Terug
Bovenaan Onderaan