Kijk dan eens naar een Triumph Street Triple.
Precies mijn gedachten.Kijk dan eens naar een Triumph Street Triple.
Ga eens proefrijden op een Ducati Monster. Stuurt als een scheermes, goed afgewerkt, mooi design en naked pur sang, misschien wel "de moeder aller nakeds", dus die verdient zeker een proefrit.
Die Monster familie wordt al sinds 1993 geproduceerd. Motofun.nl heeft er een aantal staan, zoals de 600 (carburateurs) en de 620 i.e. (injectie). Heb zelf eens op zo'n 620 gereden: snel, goed sturend, mooi geluid, etc. etc. Alleen de remmen op de 620 zijn zéér giftig. Kijken is stilstaan.
Zelf heb ik de S2R800, iets zwaarder blok en veel fijnere remmen. Ik verbaas mij iedere keer weer wat voor fijne fiets (ondergewaardeerd?) dat is. Ik ben 1.92m lang en pas toch goed op dit Monster. Heb er al langere tochten mee gemaakt, waarbij 750km op 1 dag. Dat ging probleemloos. Alleen ging ik mijn zitvlak voelen.
OK, onderdelen zijn wat duurder, dat is een nadeel, maar bij fatsoenlijk onderhoud heb je meestal alleen vervangingsonderdelen nodig als bougies e.d. Let op de KM-stand en vooral op het gepleegde onderhoud. Liefst alle onderhoudspapieren erbij (heb ik zelf ook) en let op de sleutels. Bij die oudere Monsters horen 2 zwarte en 1 rode sleutel. De rode is om evt. nieuwe zwarte te programmeren ivm de startonderbreker. Verder ook opletten dat alle boekjes erbij zijn. Dat zegt ook al iets over hoe er met de fiets is omgesprongen.
Succes met je keuze!
Totdat de riemen vervangen moeten worden en de kleppen gesteld reken dan maar op richting de 1000,- euro.
Bij malle pietje zeker,bij Biggelaar betaal je veel meer en dan word het goed gedaan.Koppen gedemonteerd,kleppen opnieuw ingeslepen zoalsKlinklare ONZIN!!! Ik kan je de facturen sturen: laatste grote beurt, incl. remblokken, riemen en kleppen stellen, de hele mik-mak, bedroeg € 411 incl. BTW
Alle Ducati,s zijn Desmo,sIs die Ducati een desmo?
Vind ik wel een beetje erg kort door de bocht...de rest wegzetten als beunhazen. Is het niet zo dat Biggelaar zo grondig te werk gaat zodat ze kunnen garanderen dat je langer door kunt rijden tot de volgende onderhoudsbeurt (langer dan volgens het boekje)? Volgens mij staat de tweekleps duc te boek als betrouwbare degelijke techniek en behoeft het niet elke keer een soort koprevisie oid.Bij malle pietje zeker,bij Biggelaar betaal je veel meer en dan word het goed gedaan.Koppen gedemonteerd,kleppen opnieuw ingeslepen zoals
het hoort.Dat is het verschil tussen de beunhazen en de echte Ducati expert.
Ik herken me in jou rijstijl en wensen....
Ik ben niet iemand die gaat voor de top snelheid, maar meer iemand die gewoon lekker over de binnenwegen en dijkjes rijdt en een beetje wil spelen op de motor.
...
Iets wat wendbaar is en waar ik lekker mee kan spelen. Denk aan vlot bochtenwerk, lekker de bocht uit acceleren en af en toe even lekker het gas open gooien.
...
Wat zijn leuke speelse gooi en smijt fietsen? Waar moet ik op letten?
Om het aantal keuzes al iets uit te dunnen: budget 3000-3500 euro.
Die zijn helaas weinig te vinden binnen mijn budget van max 3500.
Machines dik ik nu regelmatig tegen kom en wellicht interessant vind:
- Honda Hornet 600 of 900
- Suzuki GRS 600 ( goed zoeken wellicht met abs)
- Triumph Speed Triple 955i
- Kawazaki Z750 en met goed zoeken een Z1000
- Aprilia Tuono
- Aprilia Shiver 750 (vaak met km standen van 60*** +)
Ik vind de Ktm Superduke 990 heel gaaf, maar deze ben ik helaas nog niet tegen gekomen binnen het budget.
Iemand ervaring met bovenstaande machines? Of een model ik zelf nog niet op ben gekomen?
Sinds wanneer is het bij kleppen stellen nodig om de koppen te demonteren en de kleppen opnieuw in te slijpen?Bij malle pietje zeker,bij Biggelaar betaal je veel meer en dan word het goed gedaan.Koppen gedemonteerd,kleppen opnieuw ingeslepen zoals
het hoort.Dat is het verschil tussen de beunhazen en de echte Ducati expert.
Kijk maar op de site van Biggelaar.Sinds wanneer is het bij kleppen stellen nodig om de koppen te demonteren en de kleppen opnieuw in te slijpen?
D
Tijdens de Motorbeurs op een Tuono gezeten. Indd een grote fiets, wat ik overigens niet erg vind aangezien ik zelf bijna 190 ben. Wat me wel is bijgebleven is dat ik precies met mijn bovenbeen tegen de rand van de tank zit. Is dit eventueel aam te passen door de stepjes te verplaatsen naar onder?