Theemaks
In volgende filmpje heb je een verbeterde versie van de tool die wij gebruiken . die pinasco ring heb ik er ook op gezet zo ontlast je de veer van torsiekrachten dit komt de levensduur van de veer ten goede.
https://www.youtube.com/watch?v=-Qy_FAxKORU&t=5s
Malossi gebruikt hetzelfde principe de constructie is net ietsje anders dan de pinasco
Torsion controller
http://www.malossistore.eu/de/torsi...ie-4t-lc-2015-2016-j409e-2514227-yatm2015-M-P
Oke. Als ik het goed begrijp heb jij alleen de pinasco ring onder de veer gekocht en niet die bovenste (aparte) moer. Dit om meer druk op de veer te krijgen. Ik zag dat deze ring wel 55,- kost, is het niet verstandiger om gewoon een nieuwe witte malissi veer (13%) te kopen voor 20,- ? dan heb je ook toch meer druk op de veer ? of de rode veer van malissi 30% ?
Heb jij die ring gekocht samen met een orginele veer dan ?
Theemaks
Oke. Als ik alles even samenvat kan ik het best die pinasco ring kopen en eeen orginele nieuwe veer ? hij zal dan wat minder snel open gaan dus.
Groeten
Theemaks
Theemaks schreef op 06 oktober 2017 @ 17:22:
Oke Bart bedankt voor deze info. Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.
Oke Bart bedankt voor deze info. Zodra ik hier mee bezig ben zal ik je op de hoogte houden van mijn ervaring naderhand hoe hij reageerd op het gas en hoe hij verder rijd met deze veranderingen. Eerst nog even zien hoe ik mijn gereedschap ga maken om de drukveer te demonteren. Heb inmiddels al dop 46mm besteld.
Vandaag Malossi torsion controller binnen gekregen.
Mischien stomme vraag. Er zit een alluminium rode ring en een plastic gele ring in, moet die gele ring soms in /onder die rode ring bovenop de veer, of moet die gele plastic ring aan de onderkant vd veer en de rode ring bovenop?.
Groeten
Theemaks
Oké Bart, thanks !!!!!!
Heb inmiddels wel gereedschap gemaakt om de veer te demonteren, dezelfde als onze bigwheelsturning. Nu nog wachten op mijn onderdelen van easyparts.nl, kreeg mail van hun dat de meeste onderdelen niet vooradig waren. Ik ga gelijk de oil-seals en o-ringen vd tweede variateur vernieuwen, met een witte malossi drukveer en nieuwe v-snaar. Ik ben benieuwd of dit alles straks verandering brengt. Moet natuurlijk ook nog checken hoe de toestand vd gewichtjes vd j.costa zijn.
Leuk klusje
Groeten
Theemaks
Gaan we nog een T-max meeting houden dit najaar??
Gr Joop
Gaan we nog een T-max meeting houden dit najaar??
Gr Joop