De originelen zijn behoorlijk dik.ok, als 2 mensen dat zeggen dan heb ik geen tegen argumenten . Zal bij classic suzuki parts er 1 bestellen.
Pasvlakken doe ik meestal even met een wetsteen en wat olie.
Dank iedereen, ik laat wat horen..
En dan kom je ook bij de volgende opmerking,heeft het oude beestje niet te veel blowby en daardoor een te hoge carterdruk,ofMisschien een stomme opmerking,
Maar is de carterontluchting wel goed open?
Ik gebruik bij mijn GSX al jaren de zelfde pakking die ik iedere keer even insmeer met zwarte Bison polymax. Geen lekkage en het kost geen drol.
Ik heb iedere keer op ongeveer dezelfde plaats een lekkage aan de kleppendeksel.
Eerst dacht ik ; slechte pakking. Nieuwe pakking.
Daarna is de hele top-end eraf gegaan ivm nieuwe zuigerveren en klepgeleiders en dus ook nieuwe kleppendekselpakking
Maar ook die ging lekken .
Nieuwe pakking weer geplaatst.
Daarna weer lek en zelfs vloeibare pakking ertussen gedaan op de plek.
Ik ben ten einde raad. Aanhaalmoment is van 7 -11 Nm , ik trek hem met 9Nm aan het is tenslotte 40 jaar oud aluminium.
Het zijn Athena pakkingen.
Ik heb ook ergens gelezen dat vloeibare pakking ertussen geen oplossing is.
Wat nu.
Op goed schone vlakken heb je geen vloeibare pakking nodig,de originele pakking is dan voldoende,eerlijk gezegd ben ik helemaalEen wetsteen gebruiken op pasvlakken lijkt mij niet echt handig.
Omdat vloeibare pakking slecht hecht op een zeer glad oppervlak.
Of het invloed heeft op de afdichting van een normale kleppendekselpakking weet ik niet.
Mijn ervaring is dat je beter fijne groeven en eenbwat ruwer oppervlak kunt hebben ipv een spiegel.
Een wetsteen gebruiken op pasvlakken lijkt mij niet echt handig.
Omdat vloeibare pakking slecht hecht op een zeer glad oppervlak.
Nja, oké.??
het is een soort lijm, hecht op alles, zelfs een spiegel.
heb nog nooit gehoord dat je je badrand en muurtegels moet opschuren voor je de naad tussen beide afkit.
Schuren niet, ontvetten wel. En hij gebruikt een wetsteen met olie..??
het is een soort lijm, hecht op alles, zelfs een spiegel.
heb nog nooit gehoord dat je je badrand en muurtegels moet opschuren voor je de naad tussen beide afkit.
Ik heb iedere keer op ongeveer dezelfde plaats een lekkage aan de kleppendeksel.
Eerst dacht ik ; slechte pakking. Nieuwe pakking.
Daarna is de hele top-end eraf gegaan ivm nieuwe zuigerveren en klepgeleiders en dus ook nieuwe kleppendekselpakking
Maar ook die ging lekken .
Nieuwe pakking weer geplaatst.
Daarna weer lek en zelfs vloeibare pakking ertussen gedaan op de plek.
Ik ben ten einde raad. Aanhaalmoment is van 7 -11 Nm , ik trek hem met 9Nm aan het is tenslotte 40 jaar oud aluminium.
Het zijn Athena pakkingen.
Ik heb ook ergens gelezen dat vloeibare pakking ertussen geen oplossing is.
Wat nu.
Pfff,ten eerste heeft een GS geen rubber pakking en ten 2e heeft hij ook geen halve maantjes,ff de feiten nakijken
voordat men wat schrijft.
Op goed schone vlakken heb je geen vloeibare pakking nodig,de originele pakking is dan voldoende,eerlijk gezegd ben ik helemaal
geen fan van vloeibare pakking het kan losraken en zo in het motorblok terecht komen en oliekanalen kunnen er door verstopt raken.
Als je het al moet gebruiken gebruik dan zo weinig mogelijk.
Deze post had ik per ongeluk geplaatst,ik zag ook op de tekening dat er inderdaad halve maantjes in de kop zitten.Je hebt half gelijk, wel een papieren pakking maar ook echt rubberen halve maantjes.
En door Suzuki voorgeschreven likje vloeibare pakking op die plek (ben er verder zelf ook helemaal geen fan van hoor).