De bougies liggen in het schema van de eend NIET aan massa, verder weet ik van de conventionele ontstekingen alles, maar dat is écht een fout in het schema.
Het zou overigens gewoon werken zonder massa
Bekijk bijlage 1343695
De bougies liggen in het schema van de eend NIET aan massa, verder weet ik van de conventionele ontstekingen alles, maar dat is écht een fout in het schema.
Het zou overigens gewoon werken zonder massa
Bekijk bijlage 1343695
Dat ontken ik nergens, wat iedereen probeert recht te lullen is dat er gewoon een massatekentje vergeten is...Die Rob, grapjas.
Ik kan blind zijn, maar ik zie tussen de beide bougies een streep, hetgeen zou kunnen betekenen dat er een verbinding is tussen de beide metalen delen met schroefdraad van de bougies. En of dat nou een stuk draad is of een stuk cilinderkop, zolang het elektronen geleidt zullen de bougies vonken.
tenzij de cylinderkoppen/cylinders en carter geisoleerd zijn van de massa, liggen ze dus WEL aan de massa. ook al is dat niet aangegeven. hoeft ook niet en er over lullen dat het fout weer gegeven is ook niet.
apparte spoelen op de stator. leveren een veel hoger voltage waarmee condensatoren opgeladen worden, en op het moment van ontsteking wordt het primaire circuit gesloten (ipv ge-opend bij DC), en dan dumpen de condensatoren hun spanning over het primaire spoel wat dan weer inductie spanning oplevert in het secundaire spoel.
alle brommers/crossers/.... zonder batterij werken met dit systeem. (vroeger toch, tegenwoordig is er zelfs injectie zonder batterij).
Dat komt omdat die massa er helemaal niks toe doet en ieder weldenkend mens weet dat de bougies massa maken of je dat nou wilt of niet. Dat massatekentje is hier alleen maar boeiend als je je misverstanden niet wilt toegevenDat ontken ik nergens, wat iedereen probeert recht te lullen is dat er gewoon een massatekentje vergeten is...
Dat ontken ik nergens, wat iedereen probeert recht te lullen is dat er gewoon een massatekentje vergeten is...
CondensorCapacitor Discharge Ignition (CDI)??
Ik zal je wat vertellen: ik heb in mijn lange werkzame leven met vele duizenden mensen gewerkt en wat ik er van geleerd heb is het volgende: als je ergens aan begint, een discussie bijvoorbeeld, en je ziet dat je het beoogde doel niet gaat halen, dan moet je er verder geen energie in steken.
Mooie discussie.
Inmiddels zit Sammie waarschijnlijk al weer ergens in de Oekraïne met zijnJawaDiesel Enfield.
werkt google niet op jou PC ?
CDI ignition explained - Google zoeken
en
difference between cdi and tci - Google zoeken
geen dank
Thanks
Ja google werkt wel maar ik kende de CDI niet als AC ontsteking
Wat wel, Jan? Ik heb er een paar opengemaakt (wat een kutklus met die vulmassa) en daar valt inderdaad de "flinke" condensator opwat velen een CDI noemen (je weet wel, het ontstekingskastje van voor de injectietijd) is eigenlijk meestal geen CDI
De regeling voor het onststekingstijdstip. De vervanger van puntjes, vervroeger, etc.Wat wel, Jan? Ik heb er een paar opengemaakt (wat een kutklus met die vulmassa) en daar valt inderdaad de "flinke" condensator op
Pickup, of sensor zoals ze het zelf noemen.. Wat is dat eigenlijk? Een soort electromagneetje?ontsteking lijkt mij zo klassiek als mogelijk : een pickup die de passage van een stuk ijzer herkent.
Keuze-optie C is niet met een hoofdletter...