Ridder Bauknecht
Die hard MF'er
Beste Techneuten,
Ik ga hier ook even mijn licht opsteken;
Ik ben dit weekend trotse eigenaar geworden van een Street Triple!
Gekocht voor een prikje, maar er is echter 1 minpunt: Bij de verkoop merkte ik al 50g balans lood op de achtervelg, dus ik vermoedde al een gedeukte/kromme velg. Heb hem hier toch niet voor laten staan, gezien er geen vibraties waren tijdens de testrit en geen andere sporen van een valpartij of schade waren.
Thuis op de paddock stand werd het vermoeden bevestigd; hoogte slag van ongeveer 1.5mm aan de rechterkant van de velg. Lateraal geen uitwijking.
Aan het loopvlak van de band echter geen hoogte slag (en ik ben wat gewoon bij mijn F800GS met spaakvelgen en Pirelli STR's )
Filmpje voor een impressie van de velgschade:
Ik denk dat ik er eerst eens goed op ga testrijden, kijken of er ook bij hoge snelheden geen vibraties zijn en dat er na verloop van tijd geen druk verlies is natuurijk, maar dat zou me verbazen.
Voor 150 a 200€ vind je wel gebruikte achtervelgen, dus ook niet onoverkomelijk. Wel vaak opgestuurd uit Duitsland of Italië, wat het natuurlijk ook weer een gok maakt..
Weet niet of ik me veel zorgen moet maken over de stevigheid/veiligheid.
Alle feedback en meningen omtrend stevigheid, herstelling of vervanging zijn welkom!
Thanks!
Bauknecht.
Ik ga hier ook even mijn licht opsteken;
Ik ben dit weekend trotse eigenaar geworden van een Street Triple!
Gekocht voor een prikje, maar er is echter 1 minpunt: Bij de verkoop merkte ik al 50g balans lood op de achtervelg, dus ik vermoedde al een gedeukte/kromme velg. Heb hem hier toch niet voor laten staan, gezien er geen vibraties waren tijdens de testrit en geen andere sporen van een valpartij of schade waren.
Thuis op de paddock stand werd het vermoeden bevestigd; hoogte slag van ongeveer 1.5mm aan de rechterkant van de velg. Lateraal geen uitwijking.
Aan het loopvlak van de band echter geen hoogte slag (en ik ben wat gewoon bij mijn F800GS met spaakvelgen en Pirelli STR's )
Filmpje voor een impressie van de velgschade:
Ik denk dat ik er eerst eens goed op ga testrijden, kijken of er ook bij hoge snelheden geen vibraties zijn en dat er na verloop van tijd geen druk verlies is natuurijk, maar dat zou me verbazen.
Voor 150 a 200€ vind je wel gebruikte achtervelgen, dus ook niet onoverkomelijk. Wel vaak opgestuurd uit Duitsland of Italië, wat het natuurlijk ook weer een gok maakt..
Weet niet of ik me veel zorgen moet maken over de stevigheid/veiligheid.
Alle feedback en meningen omtrend stevigheid, herstelling of vervanging zijn welkom!
Thanks!
Bauknecht.