• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Diesel is toch wel glad..

Hellracertje

Die hard MF'er
Lid geworden
21 mei 2001
Waarderingsscore
0
Zoals sommigen van jullie misschien weten ben ik vrijdag 28 maart jl onderuit gegaan over een dieselspoor op het Klaverblad Heerenveen. Ik heb toen maar geen topic geopend, ook ivm met de tragedie om Jacco. Nu krijg ik toch van verschillende kanten vragen hoe het met mij en mijn motor is, dus toch maar even een topic!

(Effe mezelf quote) Dit gebeurde er dus:

Op vrijdag 28 maart 2003 17:47 schreef Hellracertje het volgende:
Zal ik het dan maar vertellen....

Eerst gezellig met zijn allen (Superfrog, CyCle, Abe R6, en ikke) een bakkie leut bij huize 6gear. Daarna effe rustig de bandjes warm rijden, kneedown op tjalleberd. Eerst rondje Klaverblad, alles ok, weg is schoon! :)
Tweede rondje klaverblad, op de oprit A7 drachten -> A32 (leeuwarden) ligt er in eens een DIESELspoor in de bocht. Superfrog reed voor mij, en die glibberde al, en kon hem niet meer houden, voorwiel schoof gewoon weg met 110 - 120 ofzo :( ....
Erg lullig om je fiets te zien glijden. Ik koprollend de A32, waar een oplettende automobilist :} :} :} :} optijd reageerd en zodoende mij ontweek (behalve mijn enkel, die werd nog geraakt '( ) door zelf de vangrail in te rijden. Snel weer opgekrabbelt, fiets samen met CyCle naar de vluchtstroog geduwd. Gelukkig zat ik vol in leer, mijn pak is aanflarden (piccies volgen), had er niet aan moeten denken wat er zonder leer was gebeurt!

Daar stopte een golf met politie in burger, die even wat collega's oproepte. Auto die mij uitweek was in middels ook gestop, en vroeg hoe het met mij was :}
Van zijn auto (net 2 weken oud) zat de hele linker kan inelkaar, dat was dus minder. Ik vragen of iemand een camera had om foto's te nemen van de diesel, voor het waarborg fons, bleek deze aardige meneer ook nog eens in bezit dan een digicam :} :} :} En de politieagent heeft het spoor ook vermeld in het rapport, dus binnen kort een claim indienen bij het waarborgfonds. Ambulance kwam nog langs, hebben mijn enkel bekeken, allen een kneusing, gelukkig niks gebroken. Ga zo nog wel ff bij de huisarts langs! Schade aan de motor: Rechterkuipdeel, spiegel, knipper, clip-on + voorrem, achterrem, steppie en uitlaat geschaafd / kapot.

Iedereen bedankt voor het helpen jongens :} :} :}

Motor staat in middels bij motoport, dus hoor dinsdag wat de schade is :?

Zo nu eerst effe rusten!

Na een dikke week sinds gister weer zonder krukken gelopen, en vandaag meteen naar de motoport om foto's te maken van mijn motor!

dieselopdeweg.jpg

De oorzaak...

De gevolgen:
achterkant.jpg

achterrem.jpg

uitlaat1.jpg

uitlaat2.jpg

kuip1.jpg

kuip2.jpg

kuip3.jpg

spiegel.jpg

knipper1.jpg

clip-on.jpg

voorkant.jpg

achterband.jpg

Lag dus niet aan de koude banden, achterband is 200km oud!

blauwe enkel 1.jpg

blauwe enkel2.jpg

De lichamelijke gevolgen '(
Enkel is nu al minder blauw, en kan dus weer enigsinds lopen zonder krukken.
Alleen is het nu vanaf de enkel tot midden van de kuit erg blauw, trekt omhoog ofzo? :?

Totale schade aan de motor €2126,19, en nu maar hopen op het waarborgfonds.

Zo niet, dan ben ik voor ong. 300 euro weer onderweg, ziet er dan wel niet uit.. maar kan weer rijden en als ik op TOMS val is het niet zo erg :+

Mooi klote '(

Maar hulde aan de automobilist. En met foto's + bevestiging politie zal het toch wel goedkomen met waarborgfonds?

AUW

ik wens je en jouw motor een snelle herstel, je hebt geluk dat het deze week zo koud is

Goed dat je weer enigzins kunt 'lopen'..Hopelijk ben je erbij met de TOMS.

shit zeg! gelukkig ben je niet met al te veel kleerscheuren eraf gekomen

:} voor de mensen die stopte!

veel succes met het opknappen van je motor en beterschap :)

Klote dieselsporen :( :(

Ik hoop voor je dat je alles terug krijgt van het Waarborgfonds, anders ben je mooi de lul 2000 euro schade aan een SV is niet echt iets om gelukkig van te worden.

Suc6 met het afhandelen van de schade !

Hmmz.. heel veel succes kerel. kan je niets anders wensen eigenlijk...

Tering!! Ziet er mooi blauw uit!!
Beterschap!!

P.s. Waar komen die dieselsporen eigenlijk vandaan?? Vrachtwagens die hun tank te vol gooien?? ( :? )
Heb me dit al wel vaker afgevraagd, zou verboden moeten worden!! :X .

Volgens mij kun je die schade ook verhalen via je verzekering door rijkswaterstaat aansprakelijk te stellen.
Vriend van mij heeft ook zoiets gehad, wat betreft diesel op de weg.
Hij reed in een file vanwege hevige regenval. Opeens remde de auto voor hem, en hij remde gewoon, en lag in eens op z'n bek. Bleek er een diesel spoor te liggen.
Zijn verzekering heeft toen de schade verhaald op rijkswaterstaat wegens nalatigheid. Zou er maar eens naar informeren. kan geen kwaad denk ik zo.

Gelukkig dat het wat beter gaat!! :)
Evengoed STERKTE!!

Goed om te horen dat het weer wat beter met je gaat! :)
Het blijft klote, maar het had ook anders af kunnen lopen.

Succes met de afhandeling en hopelijk kan je weer snel :] .

ga je voeten eens wassen joh!!! ;)

maar mooi dat je er redelijk ongeschonden vanaf bent gekomen!!
diesel is kut, ik vind dat toch best wel eng.
ik ga over ongeveer 1 a 2 mnd mn motorijbewijs halen en ik vraag me af of je dat eigenlijk wel kunt zien voordat je ergens aan komt rijden?

Ik heb een bijbaantje voor naast mn studie op n tankstation en er komen ook veel vrachtwagens, die gasten die hangen gewoon die slang in hun tank en laten dat ding automatisch 300 of meer liters diesel erintanken. doen zelf geen reet, maar vaak valt die slang eruit en heb je hommeles op t tankstation, schoonmaken is een ramp want diesel is vreselijk! sta je een half uur met de brandslang en een spulletje te spuiten.....kutzooi!
maar soms vergeten die gasten die tankdop erop te draaien!(DOMDOM)
en houden met knoeien (wat als t regent vd auto afspoelt en op de weg terecht komt!!) absoluut geen rekening met andere automobilisten en/of motorcoureurs op de openbare weg :] (de baas betaalt toch de diesel,voelen ze nix van die liters die ze knoeien...........)
en de gasten die dit veroorzaken zijn vooral die kerels op die puinvrachtwagens! vuilniswagen/containerwagens!

ohja, kun je het enigzins voorkomen dat je op je bek gaat door die diesel? zien? voelen zit ik niet op te w8ten!

groeten

(wat n lulverhaal.. *D )

balen balen

ik weet wel, dat ik probeer zoveel mogelijk een digicam op zak te hebben... is toch wel handig

succes

Hmm zo zie je maar weer, diesel IN een auto is niet goed, maar UIT de auto is nog een stuk minder.

Succes met de schadeafhandeling iig.

wat een ellende allemaal, :( , maar toch goed dat die automobilist
gestopt is :} en de politie wel eens een keer wilde luisteren :} !

Succes met je revalidatie en hopelijk snel weer :] :] :] ;)

heel veel sterkte en mooi klote van de motor!
maarre ff een andere vraag, klinkt dat een beetje relax zo'n vampire op een sv? ben nu namelijk een vampire aant monteren op de xr, beetje passend maken enzo!en die haal ik er denk ik af als ik een andere motor koop(nu 25 kw), aangezien ik sv's echt vet vind!! ;)

gr.sjoerd!

auwww ik kweet hou het voelt zo een blauw poot
lekker is anders ;(
jesus hopen dat je wel wat vergoed krijgt want om een fiets er zo bij te zien is nooit leuk
in ieder geval sterkte met alles

heel veel sterkte en mooi klote van de motor!
maarre ff een andere vraag, klinkt dat een beetje relax zo'n vampire op een sv? ben nu namelijk een vampire aant monteren op de xr, beetje passend maken enzo!en die haal ik er denk ik af als ik een andere motor koop(nu 25 kw), aangezien ik sv's echt vet vind!! ;)

gr.sjoerd!

Herrie traktor, auto alarm tester... en dat soort dingen roepen de 4 cylinder mannen allemaal! ;)
Zit een lekker geluid in hoor, en dat roepen ze alleen omdat ze hun eigen motor niet meer horen :+

Gelukkig gaat het de beter kant op met je pootje. Hopelijk zien we je snel weer op de motor verschijnen.

Succes met verder herstel

Hellracertje!! Collega!! :)

Wij hebben precies dezelfde schade, en precies dezelfde lichamelijke injuries....ben je naar het ziekenhuis geweest??? Zo nee, linea recta naar het ziekenhuis of naar de dokter, want het ziet er naar uit dat je enkelbanden en kapsel een klapper hebben gehad en dan is het beter om hem in te laten pakken met tape. Overigens ben ik veel minder geld kwijt voor de schade, +/- 950 euro. Is alleen de uitlaat niet in meegerekend. Of zijn er ook dingen krom bij jou?? Maar waarschijnlijk laat je hem toch niet helemaal maken........

Maar laat effe naar die enkel kijken als je dit nog niet hebt gedaan... :)

:( maar dat wist je al...

Hopen dattie (en jijzelf) voor TOMS weer bruikbaar is. :]

Terug
Bovenaan Onderaan