Dikte remblokken

marcelGSXR600

Rookie
28 feb 2007
18
0
Bergen op Zoom
ik heb GSXR600 K4 en ik ga volgende week weekje naar de bergen in Italie... :P

nu twijfel ik om remblokken te vervangen...heb 11500 km ermee gereden (originele exemplaren)..en volgens mij zitten ze nu op iets meer dan de helft...
dit zou betekenen dat ik er nog wel een weekje (= 4000 km) mee doorkan...

wie kan me vertellen hoe dik de originele remblokken normaal gesproken zijn ??

Zo kan ik slijtage beter inschatten (Uiteraard besef ik dat ijn de bergen slijtage een stuk hoger is, maar om ze op de helft al te vervangen is wellicht wat teveel van het goede)

alvast bedankt... :]
 
Waarom in godesnaam meenemen? :? Tis toch veel makkelijker om het even relaxed thuis te doen. Kan je ook even ontluchten etc. Ik zie mezelf al op de camping nieuwe blokken steken, erachter komen dat er te veel olie in het systeem zit, die af willen tappen, iets te veel tappen en vervolgens geen remolie bijhebben.

Dus: als je echt relaxed op vakantie wil: nu vervangen! *D Eventueel je oude blokken bewaren en na de vakantie oprijden.
 
Ik reed vroeger met een duc 750ss met enkele schijf.
Om goed te kunnen remmen gebruikte ik de zachtste blokjes die ik kon vinden.
Die gingen maar een paar duizend kilometer mee, dus nam ik op vakantie altijd reserve mee.
Onderweg moest mijn maat even schijten in de bosjes, en toen hij weer terug kwam had ik mijn remblokjes al verwisseld. :+
 
Ik reed vroeger met een duc 750ss met enkele schijf.
Om goed te kunnen remmen gebruikte ik de zachtste blokjes die ik kon vinden.
Die gingen maar een paar duizend kilometer mee, dus nam ik op vakantie altijd reserve mee.
Onderweg moest mijn maat even schijten in de bosjes, en toen hij weer terug kwam had ik mijn remblokjes al verwisseld. :+
En hij maar roepen om die pleerol die jij bij je remblokjes had liggen zeker })
@TS: het is al gezegd, bij twijfel nu vervangen en dan lekker op vacance gaan en remmen of je leven er van af hangt :?
~[edit]ik rem altijd of mijn leven er van af hangt, tis namelijk zo :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan