Double HH of EPFA gesinterde remblokken

kawagoose

Rookie
8 jun 2020
7
1
Beste motorforum leden,

Ik ben opzoek naar nieuwe remblokken voor mijn Suzuki sv 650 s uit 2006 met organische remblokken. De huidige remblokken zijn versleten en remmen naar mijn mening niet agressief genoeg. Ik ben daarom aan het twijfelen of ik de EPFA (57 euro) gesinterde remblokken moet nemen of de double HH (31 euro) remblokken van EBC. Aangezien het prijsverschil aanzienlijk is en beide gesinterde remblokken zijn vraag ik mij af of het het waard is 2x 26 euro meer uit te geven (links & rechts).Wellicht dat de double HH remblokken al een aanzienlijke verbetering zijn ten opzichte van organische remblokken. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met beide of een van beide remblokken.
 
Hoi!

Ik heb momenteel de EPFA remblokken er in zitten van EBC (RSV4). Ik gebruik ze voornamelijk circuitgebruik, maar ook voor motorvakanties en dergelijke. De 'bite' is erg soft moet ik zeggen, totdat de hitte er in komt. Op straat is hij dus vrij soft. Hiervoor had ik de SBS RST remblokken, en die bite was een stuk heftiger. Slijtage was wel behoorlijk. De Brembo Sinter Sport hebben nog meer 'bite' en kunnen flinke temperaturen aan, slijtage ook erg goed.
 
Ik had de EPFA's op m'n SV650s en voor gemengd straat/circuit-gebruik is dat eigenlijk wel de beste keuze van de twee. Voor alleen straatgebruik eigenlijk niet, want je moet ze warm houden. Zo gauw als het nat en/of koud begint te worden, winnen de double HH's het. 💪🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan