pieter_821
Rookie
- 8 aug 2017
- 8
- 6
- Onderwerp starter
-
- #26
Je hebt gelijk. Ik heb net nog ff gebeld, er zit nog +12 maand extra garantie op, dus het moment dat ik hem koop heb ik nog 2 jaar. Alles zit er bij, onderhoudsboekje met netjes de 1000 KM beurt afgetekend. Hij gaf aan dat ze die +12 maand extra doen bij deze motoren als teken van vertrouwen.Nadeel nu is dat je allerlei redenen zoekt om het hem niet te kopen....en ik weet zeker dat je zekerheid hier niet zult vinden.
Maar op een gegeven moment zul je wel eentje kopen, met alle risico’s van dien, hoe groot dan ook....of laat je geld op de bank staan en verder dromen....
Ik heb mijn vfr eigenlijk ongezien gekocht, niet eens proefgereden...zag er goed en klaar...particulier en niet moeilijk doen want de prijs was er naar. Ding is eeen week later bij mij thuis 200km verderop afgeleverd. En 3 jaar al fun ermee en slechts een kapotte stator......en onderhoud natuurlijk.
Twee jaar garantie krijg je sowieso zelden op een gebruikte motorfiets; is dat fabrieksgarantie of Bovag?Ik kan een ex-demo/huur/dealer motor met bouwjaar 2019 en 9000km gelopen kopen voor een leuke prijs (3000 onder de nieuwprijs) [...]
Edit: aha, je hebt het ding al gekocht, gefeliciteerd ermee.Blabla
Twee jaar garantie krijg je sowieso zelden op een gebruikte motorfiets; is dat fabrieksgarantie of Bovag?
Ik heb ooit een nieuwe gekocht, welke ik na 1 seizoen heb ingeruild omdat ik er op ten duur achter kwam dat de motor niet geschikt was voor mijn lengte. Toen idd een flinke zure appel moeten bijten qua afschrijving en mijzelf gezegd nooit meer een nieuwe te kopenhet grootste probleem is eigenlijk de prijs. probeer zelf eens zo'n motor nieuw te kopen en na 1 seizoen weer in te ruilen en kijk hoeveel je afschrijft.
en een afgestempeld boekje is leuk maar dat is door de dealer gedaan waar je hem koopt en je hebt geen zicht wanneer dat boekje is gestempeld en een rekening van het onderhoud kunnen ze waarschijnlijk niet overleggen want wie schrijft er een rekening aan zichzelf. dat zijn werkzaamheden die je in de rustige uurtjes doet als je ze al doet. en dan verkopen net voor een onderhoudsbeurt. en ik ken maar weinig mensen die de ketting van een huurmotor regelmatig smeren als huurder (of personeelslid die hem als woon werk motor gebruikt).
en dan te bedenken dat er op een nieuwe ook nog onderhandelruimte zit en je dan precies de motor kan samenstellen die je zelf graag wilt hebben.
Uitgebreide technische inspectie, even met een goede endoscoop de bougiegaten in, alles o.k? Kopen.
Ook hier even reageren...Ik heb even wat speurwerk in het MF weekend topic gedaan en zie op een foto dat dat een andere was. Namelijk de huur hyper950 van Affetto Ducati, die trouwens met 7000KM afgelopen zaterdag verkocht is. Zelfde verhaal dus eigenlijk, en iemand heeft zich daar ook aan gewaagd nuDie was overigens wel 750 duurder dan die van Zaltbommel.
De eerste beurt is bij 15.000 km, en die stelt niet veel voor. Grote beurt is pas bij 30.000 km.het grootste probleem is eigenlijk de prijs. probeer zelf eens zo'n motor nieuw te kopen en na 1 seizoen weer in te ruilen en kijk hoeveel je afschrijft.
en een afgestempeld boekje is leuk maar dat is door de dealer gedaan waar je hem koopt en je hebt geen zicht wanneer dat boekje is gestempeld en een rekening van het onderhoud kunnen ze waarschijnlijk niet overleggen want wie schrijft er een rekening aan zichzelf. dat zijn werkzaamheden die je in de rustige uurtjes doet als je ze al doet. en dan verkopen net voor een onderhoudsbeurt. en ik ken maar weinig mensen die de ketting van een huurmotor regelmatig smeren als huurder (of personeelslid die hem als woon werk motor gebruikt).
en dan te bedenken dat er op een nieuwe ook nog onderhandelruimte zit en je dan precies de motor kan samenstellen die je zelf graag wilt hebben.