• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Dilemma part II the final episode

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sigma
  • Startdatum Startdatum

welke zou jij nemen??

• grijze

Stemmen: 37 38,9%
  • blauwe

Stemmen: 58 61,1%

• Totaal aantal stemmers
    95

Sigma

MF legend
Lid geworden
4 feb 2002
Waarderingsscore
73
Heb na lang zoeken eindelijk een Gixxer 1000 gevonden naar mijn smaak en prijsklasse

staan er natuurlijk twee heel erg lekkere ;(

Gixxer1: model 2001 met 9000 km zwartgrijs met kleine knippers en een Akra slip on, garantie tot 08/03 voor 9550 pleuro nog met originele banden met schaamranden van een halve meter

Gixxer2: model 2001 blauw wit 7000Km met een blauw bubble ruitje, hyperpro stuurdemper, goodrich remleidingen en een laser hotcam, er is door de vorige eigenaar enkel mee op circuit gereden, recreatief volgens de verkoper, er staan nieuwe banden op en ik wordt dan eerste eigenaar met 2 jaar volle garantie 9500 Euro

Beide motoren zien er heel goed uit en tonen geen valschade

Weerom jullie hulp gevraagd, welke neem ik 1 of 2
Mijn gezond verstand (beetje toch) zegt 1, mijn hart zegt duidelijk 2, zeker als de verkoper eventueel de Akra van 1 op 2 wil zetten :P

Hellup mij *D

piccies!

alleen blauw lijkt me wel mooier... (maar das alleen de kleur he)

7000 circuit km's zijn er wel veel hoor.
En hoe "recreatief" is het om in 1,5 a 2 jaar tijd 7000 circuit km's te maken?

Ik zou dus voor 1 gaan.

Dat is moeilijk: gixxer 1 is als een dweil mee gereden en gixxer 2 heeft op het circuit gereden maar daar krijg je wel 2 jaar volle garantie op. Ik kan me je dilemma voorstellen! Toch maar gixxer 1 gekozen.

Laatst bewerkt:
Sorry, vergissing, Gixxer 2 heeft maar 4000 km, heb net ff gebeld

maar op Gixxer 2 staat zo'n mooie hyperpro stuurdemper op en een blauw ruitje, das ook snel 50a 600 euro+ maar mijn gedacht om een fiets met 160 pk aan gruizels te rijden op 4000 km zelfs op circuit moet je van goede huize komen

7000 circuit km's zijn er wel veel hoor.
En hoe "recreatief" is het om in 1,5 a 2 jaar tijd 7000 circuit km's te maken?

Ik zou dus voor 1 gaan.

Mee eens. Met het woord 'recreant' wordt in dit geval waarschijnlijk bedoeld dat er geen sponsorstickers opzaten en er geen ingrijpende circuitaanpassingen aan de motor zijn verricht. Hele grote kans dat de vorige eigenaar er wel lekker mee gescheurd heeft (en gelijk heeft ie!! ;) ), en dan is 7000 circuitkm's op de klok toch een behoorlijk minpuntje.... Kortom: de een is een circuitfiets, de ander niet :)

Ik zou voor de grijze gaan...

Ik zou gaan voor Gixxer 1. Daar heb je ook bijna 1 jaar garantie op.
Daarnaast weet je bij een circuitfiets de geschiedenis niet.

Ik zou gaan voor zekerheid en Gixxer 1 nemen.

By the way,

Hij is wel cool : (wel een plaatje van een gixxer1000, maar het gaat om de kleurstelling......)

aac.jpg

Laatst bewerkt:
volg je hart, anders krijg je spijt.
en als je toch 2 jaar garantie krijgt is er niks aan de hand toch?
ik zou em wel voor et einde van die 2 jaar weer inruilen/verkopen.

wat een luxe probleem heb jij zeg ;)
ik wil ook zulke problemen!!

Ik zou gaan voor Gixxer 1. Daar heb je ook bijna 1 jaar garantie op.
Daarnaast weet je bij een circuitfiets de geschiedenis niet.

Ik zou gaan voor zekerheid en Gixxer 1 nemen.

By the way,

Hij is wel cool :

(Afbeelding)

als je je motor goed onderhoud is er niks aan de hand. die dingen zijn gemaakt om mee te scheuren. staat ook niet voor niets in het boekje dat je de motor vrij moet laten accelereren door elke versnelling.
en op de weg kan je net zo hard blazen als op circuit. het blijft altijd een gok.
en met 2 jaar garantie heb je toch meer zekerheid dan 1 lijkt mij

Nummer 2, zeker weten, 2 jaar garantie is nooit weg én nieuw op naam!
Ff regelen dat je die Akra ERBIJ krijgt en zaken doen :P (orginele erbij was óók niet slecht :? )
Blauw is trouwens ook veel mooier })

Laatst bewerkt:
Nummer 2, zeker weten, 2 jaar garantie is nooit weg én nieuw op naam!
Ff regelen dat je die Akra ERBIJ krijgt en zaken doen :P (orginele erbij was óók niet slecht :? )
Blauw is trouwens ook veel mooier })

Ben eigenlijk vergeten te vragen of de originele dempers erbij zijn, je weet nooit wanneer je die eens nodig hebt.

Maakt niet zo erg veel uit, er is mij verteld dat een hotcam ook een lekkere sound maakt, van een akra weet ik het, nog nooit op een gixxer gehoord maar op een blade klinkt ie heel erg lekker

11 voor 1
10 voor 2

jullie zijn wel geweldig behulpzaam |(

:P

Ik zou gewoon voor de blauwe gaan. Het lijkt mij dat die juist motorisch goed onderhouden moet zijn, aangezien er mee wordt geraced, dus waarschijnlijk ook altijd eerst netjes warmgedraaid enzo. En wat al eerder is gezegd hier, je krijgt 2 jaar garantie erbij, dus gewoon na 1,5 jaar ofzo verkopen.
Last but not least, de blauwe is ook 50 Euro goedkoper :+

Ben eigenlijk vergeten te vragen of de originele dempers erbij zijn, je weet nooit wanneer je die eens nodig hebt.

Maakt niet zo erg veel uit, er is mij verteld dat een hotcam ook een lekkere sound maakt, van een akra weet ik het, nog nooit op een gixxer gehoord maar op een blade klinkt ie heel erg lekker

Redgixx heeft een Hotcam op z'n Gixxer 1000. Maak je gen zorgen om het geluid van zo'n ding, klinkt errug lekker :)

Schaamranden zeggen niets over goed warmrijden en inrijden. Misschien haalde de 1e eigenaar hem enkel uit de kast om keihard naar de kerk mee te scheuren ?
2e heeft wel meer praktische opties dan de eerste en een langere garantie...

ik snap je dilemma wel.
zelf vind ik zwart-grijs mooier... maar die garantie he ??

Neem de 2e als de dealer te vertrouwen is en geen miserie gaat maken in de garantie periode...

Gixxer 1, die is mooier en meer zekerheid denk ik.

Ik denk niet dat een GSXR-1000 na 4000 KM circuit versleten is, integendeel zelfs! En dan met die opties erbij, nemen die nr.2! Bovendien, als er iets opdoet dan ga je toch gewoon terug, toch 2 jaar garantie :z

Met die 2de kan dan wel op het circuit gereden zijn, maar dat wil niet zeggen dat nr1 altijd netjes warm is gereden. Als die schaamranden erop zitten dan zal hij vooral rechtdoor hebben gereden en dat doen veel mensen niet al te langzaam. Zeker als ze niet snel een bocht kunnen nemen, dan gaan ze er op de rechte tussenstukken echt voor.
Ik zou voor nummer 2 gaan. Ik neem aan dat als er recratief mee is gereden dat er dan geen ZAC ofzo mee is gereden, maar gewoon circuitdagen. Dan kan het best goed zijn dat hij van te voren de motor warm heeft laten draaien.
Daarbij binnen 2 jaar kom je er echt wel achter of die gozer door het circuitrijden ontoelaatbare slijtage of iets anders heeft toegebracht.
Daarbij die dingen zijn toch gemaakt om achterlijk hard mee te rijden. Daar kunnen ze vast tegen en anders ben je daar binnen de garantieperiode achter.

Ik heb de stand weer ff gelijk getrokken. Nr. 2.
Met 2 jaar garantie kan je niet veel gebeuren en misschien wil je over 2 jaar toch wel weer wat anders ;)

Terug
Bovenaan Onderaan