Diversion600fun
Rookie
- 18 apr 2010
- 20
- 0
Hallo,
Ik ben in het bezit van een Diversion 600 uit 1999. Recent gekocht maar bij nader inzien loopt hij niet erg lekker. Het lijkt wel alsof hij op 3 cylinders loopt. Vooral bij stationair loopt hij slecht en daarboven heeft hij weinig trekkracht. Vanaf circa 6000 toeren merk ik het niet meer.
Graag wil ik jullie hulp bij het achterhalen van de oorzaak.
Tot nu toe heb ik gedaan:
1. Een voor een boegiedoppen los gehaald. Het valt mij op dat als ik de bougie van cylinder 4 los trek de motor nog even doorloopt. Bij de andere boegies is dit niet het geval. Dan sterft de motor.
2. Boegies gewisseld om uit te sluiten dan een van de boegies defect is.
3. Boegies gecontroleerd cylinder 3 en 4 lijkt natter dan de rest. De boegies zien er wel z.g.a.n. uit.
4. Motor een en weer geschud en hard gereden.. :-) helaas ook zonder resultaat.
5. Vervolgens heb ik de kuip, tank en luchtfilterhuis verwijderd en de carburateur eens beter bekeken.
6 Het valt mij op dat de zwarte schuiven die van bovenaf zichtbaar zijn niet altijd netjes terugschuiven nadat je er tegen aan geduwd hebt. Uiteindelijk gaat de schijf wel terug als ik een beetje dus.
7. Het valt mij op dat wanneer ik de motor start en wat gas geef er uiteindelijk aan de rechter kant, tussen cylinder 3 en 4, benzine uit de 2 gaatjes loopt (zie pijl op de foto).
Wat kan de oorzaak van dit alles zijn. Is punt 6 en 7 normaal gedrag of is er iets anders aan de hand.
Ab
ps. in februari 2010 heeft de motor nog een onderhoudsbeurt bij een officiele dealer gehad. Destijds zijn o.a. luchtfilter en boegies vervangen, carburateur synchroon gesteld, gedemonteerd, schoongemaakt en gemonteerd.
Ik ben in het bezit van een Diversion 600 uit 1999. Recent gekocht maar bij nader inzien loopt hij niet erg lekker. Het lijkt wel alsof hij op 3 cylinders loopt. Vooral bij stationair loopt hij slecht en daarboven heeft hij weinig trekkracht. Vanaf circa 6000 toeren merk ik het niet meer.
Graag wil ik jullie hulp bij het achterhalen van de oorzaak.
Tot nu toe heb ik gedaan:
1. Een voor een boegiedoppen los gehaald. Het valt mij op dat als ik de bougie van cylinder 4 los trek de motor nog even doorloopt. Bij de andere boegies is dit niet het geval. Dan sterft de motor.
2. Boegies gewisseld om uit te sluiten dan een van de boegies defect is.
3. Boegies gecontroleerd cylinder 3 en 4 lijkt natter dan de rest. De boegies zien er wel z.g.a.n. uit.
4. Motor een en weer geschud en hard gereden.. :-) helaas ook zonder resultaat.
5. Vervolgens heb ik de kuip, tank en luchtfilterhuis verwijderd en de carburateur eens beter bekeken.
6 Het valt mij op dat de zwarte schuiven die van bovenaf zichtbaar zijn niet altijd netjes terugschuiven nadat je er tegen aan geduwd hebt. Uiteindelijk gaat de schijf wel terug als ik een beetje dus.
7. Het valt mij op dat wanneer ik de motor start en wat gas geef er uiteindelijk aan de rechter kant, tussen cylinder 3 en 4, benzine uit de 2 gaatjes loopt (zie pijl op de foto).
Wat kan de oorzaak van dit alles zijn. Is punt 6 en 7 normaal gedrag of is er iets anders aan de hand.
Ab
ps. in februari 2010 heeft de motor nog een onderhoudsbeurt bij een officiele dealer gehad. Destijds zijn o.a. luchtfilter en boegies vervangen, carburateur synchroon gesteld, gedemonteerd, schoongemaakt en gemonteerd.
Laatst bewerkt: