Diversion 600 vs Yx600 Radian (25kw, lengte, enz)

17 aug 2005
1
0
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben nieuw hier op het forum en ik heet (ik wist niks anders zo snel) yamaha_brother :} danku danku. Ik ben bijna 21 en heb bijna een jaar mijn 25kw rijbewijs. nu ben ik serieus opzoek naar een motor en heb na lang lezen en zoeken twee alternatieven gevonden. hierbij ook gelet op mijn niet ruime financiele situatie. (student) :} Daarom is mijn aanschafbudget beperkt tot ong. E1200,-.

Mijn 'nadeel' is wel dat, zoals ik al meer gelezen heb op dit forum, mijn lengte niet meewerkt. Ik ben 1.92m.

optie 1:
Yamaha yx600Radian. Deze motorfiets kwam ik tegen op marktplaats en het uiterlijk van deze motor is echt mijn smaak. de prijs is ook zeker goed. het nadeel is alleen dat ik niet weet of deze motor goed zit en bij mijn lengte past. daarnaast is deze motor niet makkelijk 25Kw te maken aldus de lokale Yamaha dealer, omdat er voor dit type in NL geen 25Kw setjes verkrijgbaar zouden zijn. Deze zouden uit duitsland gehaald moeten worden...

optie 2:
Yamaha Diversion XJ 600 (N of S). Deze motorfiets ben ik tegengekomen door zijn grote aanbod en makkelijke verkrijgbaarheid. deze zijn over het algemeen iets duurder, maar op marktplaats kan je toch wel slagen voor 1200,- of minder. Hierbij schijnt het 25Kw maken makkelijker te gaan dan bij de Radian. Het uiterlijk is iets minder, een redelijk trieste voorkant bij de N vind ik. De S. heeft echter het nadeel dat je veel wind vangt en dit type ook minder verkrijgbaar is dan de N. Ik heb gehoord dat de Diversion 600 enigszins laag is, maar hoe laag is laag?

Na dit verhaal heb ik een paar concrete vragen:

1. Ik wil er graag mee gaan touren en event. naar Italie ofzo volgend zomer mee op vakantie, zijn beide motoren hier geschikt voor? gelet op mijn lengte.

2. Is het voordeel van een windschermraampje op lange afstanden echt groot?

3. Is de zithouding op beide machines goed voor iemand van 1.92 of is dit te krap?

4. Weet iemand wat een 25Kw set kost (event. plus inbouw) voor de Diversion 600?

5. Weet iemand of er aan een 25KW setje te komen is voor een YX 600 Radian?

6. Kortom: zijn deze machines geschikt voor een 1.92m persoon die er in vakanties graag lange ritten mee wil maken (en verder korte stukjes in het weekend, geen woon-werk/woon-school)


Ik zou het heel erg aardig vinden als jullie me wat verder wegwijs zouden kunnen maken.


:W
 
Hey,

Ik heb een Yamaha Diversion xj600s (25Kw), met onderkuip+bsm demper. Toen ik hem kocht was hij al 25Kw, ik geloof dat het +/- 200 euro kost om hem op 25kw te laten zetten. Gewoon ff een aantal Yamaha dealers opbellen, dan weet je wat het exact kost. Met mijn 1.96m kan ik er redelijk comfortabel op zitten. Ik heb er nog geen ander ruitje op zitten, maar dat gaat nog wel gebeuren.
Ik heb de motor nu zo`n 4 maanden en heb er tot nu toe 8000km probleemloos mee gereden, ik gebruik hem zowel voor woon-werk, als voor de fun.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
 
ik was voor mijn diversion 300,- in totaal kwijt om een vol vermogen XJ600 S naar 25 kw te krijgen. Het setje, inbouwen, alles.

:^ zijn idd 300...

diversion is een fijne fiets hoor, maar er zijn meerdere mensen die met zo'n lengte toch last krijgen. beste is waarschijnlijk gewoon lekker proef te rijden. zithoogte is trouwens 77 cm. dus dat is best laag, maar dat vind ik alleen maar fijn met mn 1.73m. ;)
maar moet zeggen dat ik juist de "s" meer zie dan de "n" hoor. hoe langer ik naar naked bikes kijk, hoe mooier ik ze begin te vinden. mooie er aan is natuurlijk dat ze wat tijdlozer zijn. een oude "s" herken je toch sneller dan een oude "n" (hoewel ik niet weet tot wanneer deze geproduceerd is).

maar iig succes met t zoeken naar de juiste motor. :)
 
Voor zover ik weet is de Radian nooit officieel in Nederland geïmporteerd. Dat zou betekenen dat ie ook niet officieel 25 kW (op kenteken) is te maken. Dan ben je veroordeeld tot U-bocht-achtige constructies (bijvoorbeeld exporteren naar Duitsland, daar 25 kW laten maken, vervolgens weer importeren en opnieuw laten keuren). Als een Diversion je wat lijkt móet je er eentje kunnen vinden die al 25 kW op kenteken is; er zijn er genoeg in omloop. De S zie je inderdaad veel vaker dan de N, maar of het voor jou veel scheelt zul je uit moeten proberen. Ik denk dat je, met jouw lengte, in ieder geval met je hoofd in de wind zult zitten (of je moet er wel een héél hoge ruit op zetten). Misschien dat Fritz je daar wat meer over kan vertellen; die is volgens mij ook vrij lang. Lees anders de andere grote(re) Diversion-topics er eens op na:

Mijn Yamaha XJ 600 S Diversion
het grote yamaha diversion topic(deel 1)
Mijn Diversion beetje verbeteren...

Succes met je keuze en het zoeken naar de juiste motor!
 
Volgens mij haal je de S en de N door elkaar *D N staat voor nakend he. Maar goed. Op de div heb ik het na zo'n 500 km (met tussenstop op de helft) echt wel gehad. Ik ben geloof ik 1.87 en zit er verder wel prima op.
 
Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben nieuw hier op het forum en ik heet (ik wist niks anders zo snel) yamaha_brother :} danku danku. Ik ben bijna 21 en heb bijna een jaar mijn 25kw rijbewijs. nu ben ik serieus opzoek naar een motor en heb na lang lezen en zoeken twee alternatieven gevonden. hierbij ook gelet op mijn niet ruime financiele situatie. (student) :} Daarom is mijn aanschafbudget beperkt tot ong. E1200,-.

Mijn 'nadeel' is wel dat, zoals ik al meer gelezen heb op dit forum, mijn lengte niet meewerkt. Ik ben 1.92m.

optie 1:
Yamaha yx600Radian. Deze motorfiets kwam ik tegen op marktplaats en het uiterlijk van deze motor is echt mijn smaak. de prijs is ook zeker goed. het nadeel is alleen dat ik niet weet of deze motor goed zit en bij mijn lengte past. daarnaast is deze motor niet makkelijk 25Kw te maken aldus de lokale Yamaha dealer, omdat er voor dit type in NL geen 25Kw setjes verkrijgbaar zouden zijn. Deze zouden uit duitsland gehaald moeten worden...

optie 2:
Yamaha Diversion XJ 600 (N of S). Deze motorfiets ben ik tegengekomen door zijn grote aanbod en makkelijke verkrijgbaarheid. deze zijn over het algemeen iets duurder, maar op marktplaats kan je toch wel slagen voor 1200,- of minder. Hierbij schijnt het 25Kw maken makkelijker te gaan dan bij de Radian. Het uiterlijk is iets minder, een redelijk trieste voorkant bij de N vind ik. De S. heeft echter het nadeel dat je veel wind vangt en dit type ook minder verkrijgbaar is dan de N. Ik heb gehoord dat de Diversion 600 enigszins laag is, maar hoe laag is laag?

Na dit verhaal heb ik een paar concrete vragen:

1. Ik wil er graag mee gaan touren en event. naar Italie ofzo volgend zomer mee op vakantie, zijn beide motoren hier geschikt voor? gelet op mijn lengte.

2. Is het voordeel van een windschermraampje op lange afstanden echt groot?

3. Is de zithouding op beide machines goed voor iemand van 1.92 of is dit te krap?

4. Weet iemand wat een 25Kw set kost (event. plus inbouw) voor de Diversion 600?

5. Weet iemand of er aan een 25KW setje te komen is voor een YX 600 Radian?

6. Kortom: zijn deze machines geschikt voor een 1.92m persoon die er in vakanties graag lange ritten mee wil maken (en verder korte stukjes in het weekend, geen woon-werk/woon-school)


Ik zou het heel erg aardig vinden als jullie me wat verder wegwijs zouden kunnen maken.


:W
Hey Yammy Brother,

Een tip: De YX radian is een leuke brommert, ehhh mits je ongeveer even lang bent als een jap. Ik ben 1,96 en heb weleens op zo'n apparaat gezeten en het is niet echt aan te raden, helemaal niet als je lange afstanden gaat rijden.

De Div is een erg geschikte motor voor de doeleinden waarvoor jij haar voor wilt gebruiken. Als je wat langer bent is een naked niet aan te raden. Ik heb zelf er even over gedaan voordat ik de juiste mods had aangebracht aan mijn fiets voordat ik er lange einden mee kon rijden. Ik heb een 900 stuur erop,een verhoogd ruitje, de vering wat hoger gezet dmv afstellen op een na hoogste stand, en een nieuwe achterband wil ook weleens wat schelen in de hoogte van de achterkant :X

Yx radian is te vergelijken met een cb1 qua ruimte

Die prijs die je ervoor wilt geven is niet courant, een YX krijg je idd voor dat geld maar een diversion niet. Of er zit groot onderhoud aan te komen, dwz, banden kettingset kleppenstellen, nokkenaskettingspanner. Als je rond die prijs wilt zitten kijk dan ook nog even naar de XJ600 (tot 1992)is dat geloof ik. Ook een erg fijne fiets, iets stugger en groffer in gebruik maar even betrouwbaar, heeft ook nog meer pk (70/77 ipv 55/62 dan de div. zelfde type blok, goed voor 120.000 kms. schroom niet om ook eens naar wat oudere fietsen te kijken. Ik heb zelf nog een Cb550 en die zit echt een stuk hoger dan mijn div. Rijdt ook leuk trouwens en goedkoop, maar goed het is wel aan te raden om het een en ander zelf te doen, dan kun je goedkoop blijven rijden.

Wat je zegt over laag, mbt de div, je kunt indien nodig de buddy laten ophogen. Dit kost rond de 150 euro, maar let wel, als je hoger zit met je krent dan steek je ook hoger met je schouders en hoofd waardoor je een ongunstige airflow kunt creeeren.

Hoe lang moet je nog 25 kw? misschien is anders even wachten en een fj1200 oid ook wel iets voor lange mensen.

Succes!

Groet Fritz

Oja en welkom natuurlijk!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan