DNA 180 4 takt info!

Mette

Rookie
5 jun 2006
5
0
IJmuiden
Beste motorforum-lezers;

Ik ben inmiddels aan de gang met een project; een Gilera Runner 50 sp scooter ombouwen naar een Gilera Runner VXR 180 4t. Omdat ik de Runner en het blok, welke afkomstig is van een Gilera DNA 180 4t, al heb maar er een aantal dingen zijn waar ik hulp bij nodig heb nodig ik iedereen die een DNA 180 4t dan wel een Runner VXR hebben mij de helpende hand te bieden!? Haha...maw hulp zou fijn zijn;

Ik zou graag een kijkje nemen naar een DNA 180 4t daar ik het een en ander wil zien over ophanging en kabelboom. De runner versie heeft een andere ophanging aan het frame en veren en de kabelboom heeft een aantal andere stekkertjes. Ook dien ik het subframe en het frame aan te passen zodoende hem te verzwaren voor het dikke dna blok. Ook wil ik het bestaande Runner voorwiel vervangen voor een DNA 14" voorwiel zodoende de wegligging te verbeteren. Aldus... een hele hoop te doen; maar daar is het dan ook een project voor! toch?! :)

Bvd,

Mette
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je precies weten dan? Al ben ik bang dat er hier niet veel mensen zijn die je kunnen helpen.
Ik zou eerst het blok passend maken, en dan de elektronica etc.

Houd je er ook rekening mee dat je niks kan met die scooter.. Je mag er immers niet mee op de openbare weg.
 
Ik ben bang voor je dat hier veel meer tijd, geld, moeite en irritatie in gaat zitten dan het kopen van een runner 180cc. Je hebt het bv. al over een nieuwe ophanging maken, bedenk hierbij wel dat je kaarsrecht (mssn zelfs met laser uitgemeten) moet doen. als het blok niet recht gemonteerd is klopt je wieluitijning ook niet. Dit is nog maar 1 van de vele problemen die je zult tegenkomen.

En zoals hierboven is gezegd krijg je hier nooit een typegoedkeuring op en mag je er dus niet de weg mee op. :N

Mocht je besluiten om toch door te gaan met je project, SUCCES! :Y
 
Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik ga bij het project uit van een 50cc scooter waar ik eerst kenteken op aanvraag. Daarna gaat het verbouwen beginnen. Waarschijnlijk is het inderdaad eerst zaak het allemaal passend te maken. Dit moet geen probleem zijn daar ik twee subframes en twee beugels heb welke beide passen/ dan wel passend gemaakt kunnen worden. Rest me dus alleen de vraag of er enig verschil zit in een DNA subframe en een Runner subframe... maar daar kom ik nog wel achter.

groet,

Mette

Wat wil je precies weten dan? Al ben ik bang dat er hier niet veel mensen zijn die je kunnen helpen.
Ik zou eerst het blok passend maken, en dan de elektronica etc.

Houd je er ook rekening mee dat je niks kan met die scooter.. Je mag er immers niet mee op de openbare weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan