ervaringen Peugeot Speedfight 3 125cc 4takt

speedfighter

Rookie
11 nov 2023
5
1
Dag mensen

Ik kan een Peugeot Speedfight 3 125cc 4takt kopen. Het lijkt een goede aankoop maar graag had ik geweten wat jullie ervaringen hiermee zijn?

informatie scooter:
- Peugeot Speedfight 3 'Ice Blade' (wit)
- bouwjaar 2015
- 4 takt
- 125cc
- 7,5kW (10pk)
- verhouding vermogen/gewicht: 0,062 kW/kg
- malossi koppeling
- al de rest is origineel
- km stand: 8780km

Wat denken jullie hier van?
Ook stond hij enkele weken stil en startte hij hierdoor slecht, maar de verkoper zei dat ik me hier geen zorgen hoef over te maken, dat dit normaal is?

Bedankt!
 
Er is een factuur bij van onlangs een groot onderhoud.. na 3 weken niet rijden start hij met elektrische starter na 20 seconden.. Op zich niets ernstig denk ik?
 
Wat is slecht starten? Een beetje trager rond door een vermoeide accu of vlot aanslaan en dan een hoop gesputter voordat hij mooi rond loopt? Kortom, start hij slecht vanwege de accu of omdat het brandstofsysteem vervuild is of er een slecht vonkje is.
In principe moet elke motor met inspuiting gewoon vlot starten na een paar weken stilstand. Dan heb ik het niet over een paar maanden.
 
Bedankt voor je reactie. Zijn er mensen met ervaringen met een Peugeot Speedfight 2 125 cc 4takt?

 
Net even gezocht maar kan geen 125cc Speedfight vinden. Alleen de 50 en 100cc's. Blijkbaar is het blok niet van Piaggio of een Honda kloon maar mogelijk van Peugeot zelf. Ik kan me herinneren dat de 50cc viertakts van Peugeot beroerde starters waren na een weekje stilstand. Ontwerpfoutje. Maar dat waren carburateur versies. 2015 zal toch wel inspuiting zijn?
 
Mijn motorscooter start, ook als deze een paar weken stil staat, met 1 druk op de knop. Dat is een Yamaha NMAX 155 (ook als 125 leverbaar). Dat je 20 sec. moet starten.... ik zou 'm laten staan. Maakt Peugeot deze nog zelf of komen ze uit China? Niet dat China altijd slecht spul levert (zeker tegenwoordig wat goede merken), maar het goedkope spul uit China is vaak nog wel troep. Zo hadden ze ook ooit de V-Clic. Dat was rotzooi.
 
Staat me bij dat Peugeot een foutje had in de benzine toevoer van de tank naar de carburateur waardoor het kreng na een weekje stilstand vrijwel niet te starten was. Ben helaas de details vergeten want het is al heel lang geleden. Volgens mij een soort zwanenhals effect waardoor hij lucht krijgt ipv benzine. Ik heb het ding heel snel weer de deur uit geschopt. Wat een ergernis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan