Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Dnepr K750

Auto dynamo Je wilt een losse dynamo begrijp ik, enkele motoren hebben ook een losse dynamo aangedreven met een snaar.
Of is er een specifieke uitvoering die je zoekt?
Heel misschien heb ik er één van een gpx750 over, moet ik wel zoeken.
 
  • Onderwerp starter
  • #7
ik heb de auto dynamo al liggen, bedankt .
kijk zoals mijn dnepr :
 
  • Onderwerp starter
  • #9
eerste loop van het nieuw -uit-krat motorblok , carburateurs nog op fabrieks instellingen . eerst even 5 min stationair laten lopen .
zit nog steeds te twijfelen over de spatborden , nu zag ik deze als inspiratie :


Min de tank en dat zadeltasje vindt ik hem stoer , ik ga de spatborden eerst zo maken , nu wacht ik nog op een KMteller kabel en de rechter remhandel , kabelboom maken en de auto dynamo afmaken . dan kan ik de eerst inloop km's maken
 



Zonder spatborden is hij wel stoer , maar ik wil het hele jaar rijden dus dat wordt hem niet , wie weet wat voor benzinekraan op mijn tank past , schroefdraad spoed is 1,0
 
Hier verkopen ze kraantjes met 16x1 draad voor een paar Euro. (afhankelijk van de uitstroomrichting)
Ik heb ze ook, werken na jaren nog prima.
 
ik heb inmiddels 1 besteld . vandaag de carburateurs een beetje afgesteld , hij loopt erg netjes voor een rus .
nu de auto dynamo is bijna klaar en wacht nu nog op de voorrem kabel en accu , dan kan ik gaan proefrijden
 
Klopt dat was de bedoeling
ding loopt echt harstikke mooi nu , alleen moet even een dik stuk staal vinden voor de dynamo beugel ( niet iets wat de bouwmarkten hebben )
Alleen heel apart , ik had 2 weken geleden een mooi achterlicht gekocht , kan hem werkelijk Nergens meer terug vinden
vandaag 2 uurtjes gezocht , hele hok over de kop gehaald , maar nee nergens
 



De auto dynamo hangt ,andere kant ook zon beugel gemaakt maar niet op foto , zit een Shaft coupler tussen de beide dynamos met elastomeer voor schokken en mits hij iets scheef draait is compenseert .
En voorspatbord zit goed vast met dikke beugels , kan een spijker op rechtstaan zo sterk .
Morgen verder met achterspatbord en
Achterlicht is gelokaliseert !
Nu wachten op contactslot / accu / mil.spec connectors en ik moet iets bedenken om de accu te verstoppen , of iets maken van een oude russische zend apartuur waar ik de accu en contactslot in kwijt kan . Onder het zadel Wellicht zo iets :

Of


Zo iets , er moet een 10ah. Accu in kunnen en een klein contactslot .
 
Munitiekist wellicht een idee? Zijn er in verschillende maten en vaak best goedkoop op de kop te tikken...


Voorbeeld