Maar hoe zit dat als je als motorrijder voor bliksemgeleider gaat spelen?
Heb je net zoveel overlevings kans als in je zwembroekie?
Iemand die daar iets meer over kan uitleggen?
Voor mijn gevoel is de kans dat je getroffen wordt wel heel klein.. echter ik heb ook wel eens een filmpje gezien van een automobilist die wel getroffen werd.
Als het echt naar weer wordt ga ik meestal op een veilige plek staan... en voor die tijd probeer ik zoveel gas te geven dat ik de bui voor blijf..En dat wil ook nog wel eens werken..
Laatse tijd vrij vaak in gereden.... hmmm.. de donder doet mij niet zoveel, de regen is lastig maar ook niet het probleem. Maar dan die bliksem. Persoonlijk heb ik het er niet zo op als ik door de polder rij en het onweer breekt los.
Mij is altijd geleerd dat je in een koekblik vrij veilig zit... kooi van Faraday (of hoe heet die man...), met de motor is dat ietsje anders, behalve bij zo'n C1 heb je geen dakje boven je hoofd om zo'n kooi te maken.
Je rijdt wel op rubberen banden....
Maar hoe zit dat als je als motorrijder voor bliksemgeleider gaat spelen?
Heb je net zoveel overlevings kans als in je zwembroekie?
Iemand die daar iets meer over kan uitleggen?
Mijn rij instructteur heeft al 2 maten verloren zo op de motor.... Als de bliksem je niet de nek omdraait dan is het wel het feit dat je op je bek gaat
Het is een fabeltje dat rubberen banden of zolen je beschermen. Keer op Discovery gezien. Als dat echt zo zo zijn, zou je banden of zolen moeten hebben van een paar kilometer dik rubber
Het is de kooi van Faraday die je beschermt in de auto.. die heb je op de motor dus niet
Carbon helm ?
Als het regent en je pak nat is dan gaat er een groot deel van de lading buiten je lichaam om ipv erdoor heen.Blijft natuurlijk een rotklap.Er zijn meerderen die een directe inslag hebben overleefd doordat de kleding beter geleidde als het lichaam.
Frans
Carbon helm ?
Als het regent en je pak nat is dan gaat er een groot deel van de lading buiten je lichaam om ipv erdoor heen.Blijft natuurlijk een rotklap.Er zijn meerderen die een directe inslag hebben overleefd doordat de kleding beter geleidde als het lichaam.
Frans
En als die geraakt worden, dan worden ze lekker warm.....is ook wel handig tijdens zo'n rot-buiEnige veilige kleding op de motor met onweer is een harnas of een maliënkolder
En als die geraakt worden, dan worden ze lekker warm.....is ook wel handig tijdens zo'n rot-bui
En voor die tijd probeer ik zoveel gas te geven dat ik de bui voor blijf..En dat wil ook nog wel eens werken..
Maar dan toch geflitst worden
Ik hou niet van rijden in onweer. Bij iedere bliksem roep ik dan hard "Ow no!" en kijk ik om me heen om te kijken waar de Gatso stond....