Doorgedraaide binnen schroefdraad XVS650 '97

tinus66

xvs 650 bobberstyle
9 okt 2018
84
123
Rotterdam eo
  • Merk: Yamaha
  • Type: XVS 650
  • Bouwjaar: 1997
  • Kmstand: 19XXX
  • Probleem: Doorgedraaid schroefdraad
  • Wanneer is het probleem onstaan: zie onderstaand
  • Wat is er al aan gedaan: nog niets


Hallo,
Ik heb een vraag (en een probleem B| )
Bij het vervangen van mn oliefilter heb ik bij het terugplaatsen van de deksels een schroefdraad doorgedraaid.
Waarschijnlijk is dit bij het vastdraaien door de vorige eigenaar gebeurt, bij het loshalen zat er aluminium/ijzer tussen het schroefdraad van de bout.

dolgedraaide bout.png



Bij het terugplaatsen van de bout kon ik met de inbussleutel zonder extra kracht de bout gewoon doordraaienB|B|
Hij zit nu wel in de opening waar hij in hoort maar heeft geen enkele functie vwb het vastzetten van de deksel.
Er loopt gelukkig geen olie tussen de kieren door.



Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste kan (laten)oplossen?

Alvast bedankt voor het reageren.


Groet,

Tinus
 
Laatst bewerkt:
Je kan een iets langere bout proberen,misschien zit er genoeg draad in dat deze nog pakt,dan moet je eerst wel al het materiaal wat er nog los in zit verwijderen anders draai je het nog verder dol,en anders een helicoil in(laten)zetten.
 
Je kan een iets langere bout proberen,misschien zit er genoeg draad in dat deze nog pakt,dan moet je eerst wel al het materiaal wat er nog los in zit verwijderen anders draai je het nog verder dol,en anders een helicoil in(laten)zetten.
Meet wel eerst met een schuifmaat hoe diep het gat is.
Met een te lange bout krijg je weer andere problemen.
 
Je kan een iets langere bout proberen,misschien zit er genoeg draad in dat deze nog pakt,dan moet je eerst wel al het materiaal wat er nog los in zit verwijderen anders draai je het nog verder dol,en anders een helicoil in(laten)zetten.

Liefst nog een RVS variant daarvan, hebben nog nét iets dikker draad meestal door de manier van produceren.

Nog beter is een draadbus of helicoil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan