Draadje doorknippen

Tamara84

Rookie
28 mrt 2021
1
0
Hallo,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen:). Ik heb een suzuki bandit 1200 n, hij heeft een dynojetkit erin en heeft nu 119pk. Maar nu heb ik gehoord dat je een draadje kan doorknippen wat te maken heeft met cdi waardoor hij nog nog meer pk krijgt. Wie oh wie weet wat er bedoeld wordt?
 
Sommige Suzuki's waren volgens mij geknepen op 72kw/100pk, dacht duitse/belgische en franse markt. Echter is de bandit 1200 altijd 98pk volgens mij?
 
Sommige Suzuki's waren volgens mij geknepen op 72kw/100pk, dacht duitse/belgische en franse markt. Echter is de bandit 1200 altijd 98pk volgens mij?
Voor de Franse markt zou het kunnen, want daar geldt de regel dat een particuliere motor max 100pk mag hebben.
Voor de Belgische markt mag een motor zoveel pk hebben als je maar wil.
Wat betreft Duitsland heb ik geen idee.
BMW heeft hun motoren in België wel lange tijd ingevoerd met een begrenzing op 74kW (vandaar dat er wel eens gedacht wordt dat ook België die 100pk grens hanteert), maar niet omdat meer pk niet mocht, maar omdat je boven de 74kW meer inschrijvingstaks betaald.
Intussen zijn ze daar al geruime tijd mee gestopt, omdat men bij BMW de mening heeft dat als je een BMW koopt, je sowieso tot de betere mensheid behoort en je dan geen probleem hebt omeen hogere inschrijvingstaks te betalen.
(iets met atitude probleem bij huize BMW ...🙄 )

Maar, @Tamara84 , gewoon een nieuwsgierige vraag hoor.
Waarom moet die nóg meer pk hebben? Je mag maar 100 meer op de snelweg, en het verkeer zit al zo vol, dat je toch echt niet van 0-100 hoeft te kunnen in F1 stijl?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de bandit kan je en stekkertje los nemen. Deze is voor bedoeld voor de 2e en 3e versnellingen restrictie ivm db's. Weet zo even niet waar die precies zit, iig links.
 
Voor de Franse markt zou het kunnen, want daar geldt de regel dat een particuliere motor max 100pk mag hebben.
Voor de Belgische markt mag een motor zoveel pk hebben als je maar wil.
Wat betreft Duitsland heb ik geen idee.
BMW heeft hun motoren in België wel lange tijd ingevoerd met een begrenzing op 74kW (vandaar dat er wel eens gedacht wordt dat ook België die 100pk grens hanteert), maar niet omdat meer pk niet mocht, maar omdat je boven de 74kW meer inschrijvingstaks betaald.
Intussen zijn ze daar al geruime tijd mee gestopt, omdat men bij BMW de mening heeft dat als je een BMW koopt, je sowieso tot de betere mensheid behoort en je dan geen probleem hebt omeen hogere inschrijvingstaks te betalen.
(iets met atitude probleem bij huize BMW ...🙄 )
De Franse 100 PK regel is jaren geleden al afgeschaft.
En o.a. BMW,KTM en Ducati verkopen nog volop 100 PK motoren in Belgie,in tegenstelling tot de Japanse merken die daarvoor geen moeite meer willen doen.
 
Ah, de wheelie wire. Is voor geluidsoverlast in twee en drie. Lekker boeiend dus loshalen.

Wat je er daadwerkelijk mee wint zit vooral tussen je oren. Hij zit achter de linker achterkap, de kleurtjes ben ik ff vergeten maar ‘t zijn twee draadjes. En ze komen van onder je voortandwielkapje. Niet je neutraaldraadje los halen.
 
De Bandit 1200is geknepen op de uitlaat. Met een andere demper krijg je meer vermogen. Verder is er natuurlijk de restrictie van het draadje voor de geluidseisen, maar ik weet niet meer welke dat is.
 
Ja, eigenlijk wel. Want ik snap niet zo goed waarom je nóg meer pk's nodig hebt.

Ik denk dat je al wat antwoorden hebt ;). Ik rij een Yamaha R1 van '15. In de stad heb je er echt niks aan, woonwerk verkeer is gevaarlijk voor je rijbewijs en het is echt heerlijk om hard uit een bocht te accelereren naar de volgende bocht :-D.
 
Voor de Franse markt zou het kunnen, want daar geldt de regel dat een particuliere motor max 100pk mag hebben.
Voor de Belgische markt mag een motor zoveel pk hebben als je maar wil.
Wat betreft Duitsland heb ik geen idee.
BMW heeft hun motoren in België wel lange tijd ingevoerd met een begrenzing op 74kW (vandaar dat er wel eens gedacht wordt dat ook België die 100pk grens hanteert), maar niet omdat meer pk niet mocht, maar omdat je boven de 74kW meer inschrijvingstaks betaald.
Intussen zijn ze daar al geruime tijd mee gestopt, omdat men bij BMW de mening heeft dat als je een BMW koopt, je sowieso tot de betere mensheid behoort en je dan geen probleem hebt omeen hogere inschrijvingstaks te betalen.
(iets met atitude probleem bij huize BMW ...🙄 )

Maar, @Tamara84 , gewoon een nieuwsgierige vraag hoor.
Waarom moet die nóg meer pk hebben? Je mag maar 100 meer op de snelweg, en het verkeer zit al zo vol, dat je toch echt niet van 0-100 hoeft te kunnen in F1 stijl?
Even dit je wilt invoegen op,een snelweg,maar de rij auto,s naast je laat je er niet tussen.
En achter op komende autos scheuren ook maar door zonder te denken laat ik die motorrijder er maar even tussen invoegen.
Voor je zie je verderop,een lege ruimte waar je wel invoegen kan.
Je geeft een dot gas ,,schiet vooruit ,en kan dan wel invoegen ,omdat die personen in auto,s jouw als motorrijder vaak de snelweg niet op willen laten komen .
Ook al heb je netjes je knipperlichten aanstaan ten teken ik wil invoegen.
En achter je op invoegstrook zit ook een persoon in ze auto te kloten met zjn telefoon of radio of airco en let ook niet op,of jij wel of niet kan invoegen als motorrijder.
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Maak dit zo vaak mee als ik invoegen wil en je komt er niet tussen.
Dus vind je vraag over,die,extra,pk,s bij deze,beantwoord.
 
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Ja dat snap ik wel. Maar een bandit waar al 112pk in zit "knalt" er zonder extra pk's ook wel tussen hoor.

Pk's zitten tussen je oren. Zelfs met een 50pk motor knal je ertussen. Al moet je het daarmee wel in 1 of 2 versnellingen lager doen.

Ik heb kortgeleden mijn vertanding aangepast van 15/45 naar 17/42.
(Geeft mij 1.000rpm minder bij 120 in 6de, en ongeveer 75km meer actieradius).
Ja, ik weet het, minder trekkracht.
Maar bij invoegen, pakweg 90 rijdend en reeds in 6de, en een dot gas geven zit die nog steeds in no time aan 120. Kan geen auto tegenop (tenzij je het hebt over een 500+PK patserbak natuurlijk).
 
Even dit je wilt invoegen op,een snelweg,maar de rij auto,s naast je laat je er niet tussen.
En achter op komende autos scheuren ook maar door zonder te denken laat ik die motorrijder er maar even tussen invoegen.
Voor je zie je verderop,een lege ruimte waar je wel invoegen kan.
Je geeft een dot gas ,,schiet vooruit ,en kan dan wel invoegen ,omdat die personen in auto,s jouw als motorrijder vaak de snelweg niet op willen laten komen .
Ook al heb je netjes je knipperlichten aanstaan ten teken ik wil invoegen.
En achter je op invoegstrook zit ook een persoon in ze auto te kloten met zjn telefoon of radio of airco en let ook niet op,of jij wel of niet kan invoegen als motorrijder.
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Maak dit zo vaak mee als ik invoegen wil en je komt er niet tussen.
Dus vind je vraag over,die,extra,pk,s bij deze,beantwoord.
Dit klinkt niet echt als een verfijnde rijstijl..
 
Ja dat snap ik wel. Maar een bandit waar al 112pk in zit "knalt" er zonder extra pk's ook wel tussen hoor.

Pk's zitten tussen je oren. Zelfs met een 50pk motor knal je ertussen. Al moet je het daarmee wel in 1 of 2 versnellingen lager doen.

Ik heb kortgeleden mijn vertanding aangepast van 15/45 naar 17/42.
(Geeft mij 1.000rpm minder bij 120 in 6de, en ongeveer 75km meer actieradius).
Ja, ik weet het, minder trekkracht.
Maar bij invoegen, pakweg 90 rijdend en reeds in 6de, en een dot gas geven zit die nog steeds in no time aan 120. Kan geen auto tegenop (tenzij je het hebt over een 500+PK patserbak natuurlijk).
Natuurlijk is dat genoeg. Maar het kan sneller.

Niet dat dat draadje daar veel aan gaat doen maar toch :+ Begrijp me niet verkeerd, ik haal hem altijd los. Maar dat is vooral ‘omdat het kan’.
 
Laatst bewerkt:
Even dit je wilt invoegen op,een snelweg,maar de rij auto,s naast je laat je er niet tussen.
En achter op komende autos scheuren ook maar door zonder te denken laat ik die motorrijder er maar even tussen invoegen.
Voor je zie je verderop,een lege ruimte waar je wel invoegen kan.
Je geeft een dot gas ,,schiet vooruit ,en kan dan wel invoegen ,omdat die personen in auto,s jouw als motorrijder vaak de snelweg niet op willen laten komen .
Ook al heb je netjes je knipperlichten aanstaan ten teken ik wil invoegen.
En achter je op invoegstrook zit ook een persoon in ze auto te kloten met zjn telefoon of radio of airco en let ook niet op,of jij wel of niet kan invoegen als motorrijder.
Dan is het extra pk,s die je op dat moment vooruit doet knallen om verderop,wel te kunnen invoegen erg handig ,en nuttig.
Maak dit zo vaak mee als ik invoegen wil en je komt er niet tussen.
Dus vind je vraag over,die,extra,pk,s bij deze,beantwoord.
Wat een slecht voorbeeld zeg. Op het moment dat een motor niet meer kan invoegen rijden er minimaal 10 auto’s achter elkaar bumperklevend door het leven. Ik woon midden in de randstad en herken dit totaal niet :)

We mogen er wat mij betreft gewoon voor uitkomen dat meer vermogen meer leuk is. De rest is smoesjes :)
 
Wat een slecht voorbeeld zeg. Op het moment dat een motor niet meer kan invoegen rijden er minimaal 10 auto’s achter elkaar bumperklevend door het leven. Ik woon midden in de randstad en herken dit totaal niet :)

We mogen er wat mij betreft gewoon voor uitkomen dat meer vermogen meer leuk is. De rest is smoesjes :)
Nee hoor ik geniet nog elke dag van mijn hypersport ,superbike met 185 pk dus ik heb niks tegen extra pk,s.
DKP heeft iets tegen extra pk,s .
 
Dit klinkt niet echt als een verfijnde rijstijl..
Geen idee is dat jij het nu zegt.
Ik rij al 33 jaar motor maar jij wijst me er nu opeens op achter je toetsenbord zonder je weet hoe ik werkelijk rij dat mijn rijstijl niet verfijnd is.
Ik gaf een voorbeeld wat vaak voorkomt.
Herkenbaar bij mijn vrienden en collega's die ook al jaren motorrijden.
Maar jij weet nu al te vertellen hoe mijn rijstijl is ,knap hoor zo achter je tablet of pc ,of mobieltje.
 
DKP heeft iets tegen extra pk,s .
Neen, dat nu ook weer niet :N
Maar ik zie er soms gewoon de noodzaak niet van in.

Mijn oud bakske haalt met 92pk 235 km/u (reëel, op teller is dat 245). Wil ik dat sneller, moet ik de motor wat opvoeren. Met mijn zwaardere vertanding zal die top zelfs afgenomen zijn.
Maar om een bocht uit te accelereren, of een naast-zijn-schoenen-lopend patserbakrijder het nakijken te geven in een bocht of bij een stoplichtsprint is het helemaal niet nodig. Zelfs niet met die zwaardere vertanding.
 
Nee hoor ik geniet nog elke dag van mijn hypersport ,superbike met 185 pk dus ik heb niks tegen extra pk,s.
DKP heeft iets tegen extra pk,s .
Jij hebt het gedaan zoals het hoort...

Geen gekut met allemaal vage veranderingen... Ik heb een RD met 37 PK, Da's helemaal goed, meer wil ik niet. iedereen roepen: (behalve mijn vrienden) er moeten 350 cilinders op, usd voorvorken, aluminium achterbruggen... mijn gedachten is nee, dat moet namelijk echt niet

Dus als het dan zonodig om de PK's, USD en Alubrug gaat.....
Kocht ik een FZR, 145 PK, top 280, 0-100 in een oogwenk en in zijn 1 je rijbewijs kwijt in de stad... Ben je in één keer klaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan